Bettler schreef:Profesto schreef:
Hoewel ik vind dat in de studies die ik voor ogen heb recht gedaan wordt aan de Schrift, ga ik ze niet plaatsen en ook niet noemen.
Ten eerste denk ik dat jij en ook de moderatoren het hier niet met eens zijn en er dus gemodereerd gaat worden. Dat wil ik niet.
Da's makkelijk.... De ander verwijzen naar studies die alleen bij jou bekend zijn...
Je zou er zelf naar op zoek kunnen gaan. Ik ga niet verwijzen, want ik vermoed dat er dan gemodereerd gaat worden.
Bettler schreef:
Ten tweede wordt de onderliggende discussie op een zusterforum met een ruimer beleid voor andere visies al zo'n 12 jaar gevoerd. Voor verdere discussie over tekstuitleg m.b.t. dit onderwerp zou je daar eens een kijkje kunnen nemen.
Ook erg gemakkelijk... Ik zit op dit forum, niet 'daar', where ever dat 'daar' ook mag zijn. De discussie wordt hier gevoerd.
'Daar' is Refoweb. En de reden dat ik hier de Bijbeltekst-uitleg-discussie niet aanga, is dat
ik vind dat ik met mijn visie de Bijbel recht doe, maar dat de moderatoren daar anders over kunnen denken. Ik wil niet dat er gemodereerd moet gaan worden.
Bettler schreef:
Ten derde is deze discussie helemaal niet interessant. Wat een interessanter vraag is: hoe behandel jij je naaste? En hoe behandel je je naaste als hij of zij een homoseksuele geaardheid heeft? En hoe behandel jij je naaste als hij of zij een homoseksuele relatie heeft?
Waarmee je dus alles wat je hierboven zegt naar de prullenbak verwijst
Nee, niet alles naar de prullenbak. Ik geef aan waarom ik de Bijbeltekstdiscussie hier niet wil voeren en stel een ander punt aan de orde. Wat m.i. interessanter is.
Bettler schreef:Maar hoe kun je de relatie met de ander bespreken als je niet praat over de fundamenten onder die relatie...?
Bedoel je de relatie van je naaste of de relatie die jij hebt met de naaste?