Dorsvloer vol confetti
Re: Dorsvloer vol confetti
Dan kan ik je geruststellen dat de vergissingen tot een minimum beperkt zijn. 

Ze lopen door de gewassen heen, dat zou een boer nooit doen, het wordt zo vernield. In kerkkleding eten, dat gebeurde nooit ivm vlekken en dergelijke. De hoedjes de dag van de bruiloft door dragen in plaats van alleen in de kerk. Af en toe Heer in plaats van Heere. De baard van de vader en de opa. Aldus Franca Treur zelf o.a. Meer heb ik er niet gehoord.
De gemeente zingt aarzelend en ritmisch.ejvl schreef:Ze lopen door de gewassen heen, dat zou een boer nooit doen, het wordt zo vernield. In kerkkleding eten, dat gebeurde nooit ivm vlekken en dergelijke. De hoedjes de dag van de bruiloft door dragen in plaats van alleen in de kerk. Af en toe Heer in plaats van Heere. De baard van de vader en de opa. Aldus Franca Treur zelf o.a. Meer heb ik er niet gehoord.
Stukje wat ik hoorde van psalm 51 was het niet ritmisch. Wel totaal afwijkend van het orgel.
Als alleen al in de trailer zulke duidelijke missers te zien zijn, geeft me dat eerlijk gezegd niet veel hoop dat het plaatje verder wél zal kloppen.Profesto schreef:Dan kan ik je geruststellen dat de vergissingen tot een minimum beperkt zijn.
Daar kan het nog wel een goede film om zijn, maar een authentiek beeld van de gereformeerde gezindte verwacht ik dan niet meer.
~~Soli Deo Gloria~~
Het had inderdaad de authenticiteit ten goede gekomen als er een ouderling tussen had gelopen, die te pas en te onpas 'Gods volk leert het anders' zou roepen. 

Nee hoor, alle psalmen werden op hele noten gezongen.Zita schreef:De gemeente zingt aarzelend en ritmisch.ejvl schreef:Ze lopen door de gewassen heen, dat zou een boer nooit doen, het wordt zo vernield. In kerkkleding eten, dat gebeurde nooit ivm vlekken en dergelijke. De hoedjes de dag van de bruiloft door dragen in plaats van alleen in de kerk. Af en toe Heer in plaats van Heere. De baard van de vader en de opa. Aldus Franca Treur zelf o.a. Meer heb ik er niet gehoord.
hear, hear!Tiberius schreef:Het had inderdaad de authenticiteit ten goede gekomen als er een ouderling tussen had gelopen, die te pas en te onpas 'Gods volk leert het anders' zou roepen.

~~Soli Deo Gloria~~
Tja. Je kunt natuurlijk ook overdrijven.Hendrikus schreef:Als alleen al in de trailer zulke duidelijke missers te zien zijn, geeft me dat eerlijk gezegd niet veel hoop dat het plaatje verder wél zal kloppen.Profesto schreef:Dan kan ik je geruststellen dat de vergissingen tot een minimum beperkt zijn.
Daar kan het nog wel een goede film om zijn, maar een authentiek beeld van de gereformeerde gezindte verwacht ik dan niet meer.
Daarnaast is het voor het verhaal helemaal niet zo belangrijk of alles tot het laatste puntje klopt. De makers hebben het zo goed mogelijk weergegeven, en ik vind dat dat goed gelukt is.
Nou, dat komt dan ook overeen met bepaalde gemeenten.ejvl schreef:Wel totaal afwijkend van het orgel.

- Dodo
Ik vraag me wel eens af of we met andere onderwerpen ook zo op het verkeerde been gezet worden. We lezen over de Amish, of zien er een film van. of we lezen Potok of wat ook, en we denken dat we begrijpen hoe die wereld in elkaar steekt. Maar misschien wemelen die verhalen ook wel van fouten waardoor wij toch een verkeerd beeld krijgen.
Waarom kijken jullie toch naar die rotzooi? Als de Schrift zo duidelijk zegt: "Wijkt af van het kwade"? gaan jullie dit soort rommel zitten kijken. In een ander topic wordt het hebben van een tv verdedigd omdat men zo graag natuurfilms, documentaires en nieuws kijkt.
Het geeft de schijnheiligheid al aan dat men echter speelfilms bespreekt.
- Dodo
Hetzelfde probleem: jij vindt dit zonder er iets van te weten rotzooi. Anderen beoordelen het op zijn merites en wijzen het dan misschien wel, misschien niet af.WimA schreef:Waarom kijken jullie toch naar die rotzooi? Als de Schrift zo duidelijk zegt: "Wijkt af van het kwade"? gaan jullie dit soort rommel zitten kijken. In een ander topic wordt het hebben van een tv verdedigd omdat men zo graag natuurfilms, documentaires en nieuws kijkt.
Maar door jouw rigide opstelling krijg je geen gesprek.
Profesto schreef:Nou, dat komt dan ook overeen met bepaalde gemeenten.ejvl schreef:Wel totaal afwijkend van het orgel.

~~Soli Deo Gloria~~
Hierin ben ik het helemaal eens met @WimA. Sommige dingen hoef je niet eerst te bekijken om het af te wijzen. De grens trekken bij speelfilms is volgens mij heel bruikbaar en het bespaart je veel "rotzooi".Dodo schreef:Hetzelfde probleem: jij vindt dit zonder er iets van te weten rotzooi. Anderen beoordelen het op zijn merites en wijzen het dan misschien wel, misschien niet af.WimA schreef:Waarom kijken jullie toch naar die rotzooi? Als de Schrift zo duidelijk zegt: "Wijkt af van het kwade"? gaan jullie dit soort rommel zitten kijken. In een ander topic wordt het hebben van een tv verdedigd omdat men zo graag natuurfilms, documentaires en nieuws kijkt.
Maar door jouw rigide opstelling krijg je geen gesprek.
Prima dat jullie bij speelfilms de grens trekken, maar ik zie niet in waarom ik dat zou moeten doen. Misschien omdat Meeuse het zegt, maar die overtuigt me dan weer niet.