Kleine ergernissen [3]

refo

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

Waar gaat dat vocht uit de handdoek dan heen? Of het nu verdampt in de douchecabine of in een wasbox of aan een radiator, vocht is vocht.
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben geen huisman, maar het lijkt me dat dit deel van de zin meer ziet op het -ook genoemde- drogen met een wisser...
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Buren die menen dat afval wel over de schutting gegooid kan worden.

Zo eens in de twee dagen vliegt er wel wat over de schutting. Vanmorgen nog een plakje ham...
Ik vraag me of de buurvrouw het doet (tja, dat is een heel verhaal waarom ik haar niet uitsluit van verdenking, maar wie weet, komt dat verhaal nog eens.)
Of misschien doet één van de buurjongens het.

Pas liep ik in de tuin toen er een ijsbekertje over schutting vloog. Dat heb ik opgeraapt en met dezelfde vaart teruggegooid. De dader was nog niet helemaal binnen, kwam terug, en gooide het in de afvalbak.
Maar meestal gebeurt het op momenten dat wij niet in de tuin zijn. Zoals vanmorgen, toen zaten wij te eten en zag ik het vliegen. Zou ik naar buiten gerend zijn en over de schutting gekeken hebben, dan was de dader (m/v) waarschijnlijk al binnen.

Het probleem is dat de buren niet zo ... "aanspreekbaar" ... zijn...
- Niet meer zo actief -
Lassie

Bericht door Lassie »

Camera ophangen, dan heb je bewijs ;-) Misschien een briefje door de brievenbus?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Een goede buur is idd beter dan een verre vriend!
Als je het verkeerd treft, kunnen buren elkaar het leven behoorlijk zuur maken! :fi
Gelukkig zelf geen last van, maar je hoort weleens wat :huhu
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik ben geen huisman, maar het lijkt me dat dit deel van de zin meer ziet op het -ook genoemde- drogen met een wisser...
Inderdaad. Als je de douchespetters steeds weer zo laat opdrogen, heb je veel werk aan het schoonpoetsen van de tegels en wand.
Er zit behoorlijk wat kalk in het water, dat droogt heel lelijk op.
Dan moet je ook met agressievere middelen aan de gang om het nog enigszins glanzend te krijgen.
Bovendien, als er steeds maar weer water blijft staan op de rand van de douchebak, kunnen daar mycobacteriën in groeien, die kunnen voor zwakkere mensen gevaarlijk zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Maar je kunt er ook glansspoelmiddel op doen. Dat gebeurt bij mij thuis, en zo blijft de glazen wand vrij schoon.

En daarnaast is er ook speciaal nano-middel, dat ruitenwissers overbodig maakt en ook de douchewand schoonhoudt. Maar ik weet niet hoe goed dat werkt.
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:Maar je kunt er ook glansspoelmiddel op doen. Dat gebeurt bij mij thuis, en zo blijft de glazen wand vrij schoon.

En daarnaast is er ook speciaal nano-middel, dat ruitenwissers overbodig maakt en ook de douchewand schoonhoudt. Maar ik weet niet hoe goed dat werkt.
Het glas heeft een behandeling gehad, waardoor het waterafstotend is. De druppels glijden heel makkelijk naar beneden.
Maar iedereen die belast is met de schoonmaak, weet dat je iets beter regelmatig bij kunt houden, dan ééns in de zoveel tijd er op los te moeten met agressievere middelen.
Wij hebben onlangs een nieuwe badkamer gekregen, dus dan wil je wel graag dat hij netjes blijft. :)
En hygiënisch. Ik had vóórdat ik een huishouden had, geen idee dat water zo vervuilend kan zijn.
Lassie

Bericht door Lassie »

Mara schreef:
DDD schreef:Ik ben geen huisman, maar het lijkt me dat dit deel van de zin meer ziet op het -ook genoemde- drogen met een wisser...
Inderdaad. Als je de douchespetters steeds weer zo laat opdrogen, heb je veel werk aan het schoonpoetsen van de tegels en wand.
Dan moet je ook met agressievere middelen aan de gang om het nog enigszins glanzend te krijgen.
Bovendien, als er steeds maar weer water blijft staan op de rand van de douchebak, kunnen daar mycobacteriën in groeien, die kunnen voor zwakkere mensen gevaarlijk zijn.
Dan zou ik een hele goeie afzuigsysteem aanschaffen. Wij hebben nooit last van water dat blijft staan. Maar wij hebben ook geen douchebak, alleen een glazendeur.

Hier gebruik ik groene zeep, even puur op de deur smeren met een sponsje insmeren en dan heet afspoelen. Ideaal. Ik mag overigens niet klagen wij hebben een mini douche. Het kost mij weinig tijd (hooguit een uurtje om de douche schoon te maken van boven naar beneden incl. wastafel, radiator, glazendeur en het raampje).
Mara

Bericht door Mara »

Lassie schreef:
Mara schreef:
Dan zou ik een hele goeie afzuigsysteem aanschaffen. Wij hebben nooit last van water dat blijft staan. Maar wij hebben ook geen douchebak, alleen een glazendeur.

Hier gebruik ik groene zeep, even puur op de deur smeren met een sponsje insmeren en dan heet afspoelen. Ideaal. Ik mag overigens niet klagen wij hebben een mini douche. Het kost mij weinig tijd (hooguit een uurtje om de douche schoon te maken van boven naar beneden incl. wastafel, radiator, glazendeur en het raampje).
Wij hebben een ventilator die de kubieke inhoud van de badkamer 12 keer in een uur kan verversen. Dat ding doet het als een tierelier, de spiegel beslaat niet, hoe lang je er ook onder staat te dampen. Bovendien zit er een sensor op.
Ook is er onder in de deur een rooster aangebracht nu, voor de valse trek, zoals installateur dat noemde. :)
Onze badkamer heeft nl. geen ramen. En in de oude badkamer moest ik regelmatig de voegen schrobben met bleek.
Maar tegenwoordig zijn de voegen zo smal, ideaal.
Mara

Bericht door Mara »

Dat een bedrijf, dat voor een terechte klacht komt, voorrijkosten berekent.
Ik krijg opeens de vraag: gaat u pinnen of betaalt u kontant?
Dan maar pinnen, blijkt de automaat geen pinbon te hebben. :hum
Ik heb de verkoopvoorwaarden erbij gepakt, maar er staat niets voorrijkosten.
Vijf jaar volledige garantie en het is nog ruim binnen die termijn.
Klacht wordt over enkele weken verholpen, het vervangen van onderdelen.
Wat is jullie mening, is dit terecht?
En het feit dat je niet eens een betaalbewijs krijgt.
Dodo

Bericht door Dodo »

Je bankafschrift is ook betalingsbewijs.

Voor de voorrijkosten zou ik het bedrijf bellen en stennis maken. Het lijkt mij niet terecht dat ze voorrijkosten rekenen voor een garantiekwestie.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Je bankafschrift is ook betalingsbewijs.

Voor de voorrijkosten zou ik het bedrijf bellen en stennis maken. Het lijkt mij niet terecht dat ze voorrijkosten rekenen voor een garantiekwestie.
Zoiets zei mijn man ook, toen ik hem belde. Hij was verontwaardigd eigenlijk.
Maar ze moeten nog komen voor de reparatie, dus ik wil hen niet tegen ons in het harnas jagen.
Eerst ook maar eens kijken of alles naar tevredenheid wordt opgelost.
Ik hoop wel dat we dan andere monteurs krijgen, deze waren niet bepaald sympathiek.
Terwijl we bij aankoop en installatie zulke fijne positieve ervaringen hadden.
Wat kan het personeel dan verschil maken he? Ten goede of ten kwade. ;(
Dodo

Bericht door Dodo »

Of des te meer reden het bedrijf te bellen. Als de monteurs tenminste echt lomp waren, je moet wel iets hebben om te klagen.
Bellen en zeggen: ik heb twee problemen, de een is de voorrijkosten en de andere is de houding van uw monteurs. En je dan bij de feiten houden, niet teveel emotie er in gooien.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Of des te meer reden het bedrijf te bellen. Als de monteurs tenminste echt lomp waren, je moet wel iets hebben om te klagen.
Bellen en zeggen: ik heb twee problemen, de een is de voorrijkosten en de andere is de houding van uw monteurs. En je dan bij de feiten houden, niet teveel emotie er in gooien.
Ik wacht toch maar even of het deze monteurs zijn, die terug gaan komen.
En of het probleem naar tevredenheid wordt opgelost, zo ja, kan ik er meteen een positief punt bij benoemen, zo nee, heb ik nog een 3e klacht. :huhu
Dat wel of niet sympathieke kan ook aan mij liggen, maar ik houd er niet van als hier iemand vanwege zijn professie over de vloer komt, allerlei zogenaamde bijdehandte opmerkingen gaat maken en een kat die op meters afstand, aan de andere kant van de kamer zit toe te kijken, opjaagt met kssssjttt.
Ik krijg de laatste 2 jaar allerlei werkmannen over de vloer en er was er niet nog één bij waar ik van dacht: he he blij dat ie weg is.
Integendeel.
Gesloten