Kleine ergernissen [3]

ejvl

Re: Kleine ergernissen

Bericht door ejvl »

Vergif spuiten helpt mij.
refo

Bericht door refo »

Dingen die niet werken:
■Alcohol: de consumptie van alcohol houdt muggen niet van je lijf; waarschijnlijk willen veel mensen dit maar al te graag geloven…
■Tocht & luchtverplaatsing: muggen vliegen misschien prettiger als het windstil is en hebben meer moeite om bij je te komen in geval van wind, maar ventilators, luchtkoelingen en airconditioning houden muggen niet per definitie van je lijf.
■Geur-apparaatjes: apparaatjes voor in het stopcontact met een mug-afstotende geur (citronella e.a.) werken niet.
■Geluid-apparaatjes: een apparaatjes voor in het stopcontact dat een ultrasoon geluid produceert “dat alleen muggen kunnen horen” berust nergens op.
■Citronella: kaarsen, “pritt-stiften”, sprays, druppels, oliën e.a. op basis van citronella werken niet of nauwelijks; ze vervliegen/verdampen bovendien supersnel.
■Licht: de meeste steekmuggen zijn nocturnaal ofwel crepusculair van aard. Dat houdt in dat muggen overdag slapen en ’s nachts actief zijn. Zodra de schemering invalt en een mug wakker wordt, zal hij echter gewoon steken; licht of geen licht!
■Water: er zijn nog steeds mensen die een bakje met water in het raamkozijn zetten om muggen af te schrikken. Muggen leggen echter hun eitjes in water, dus voor je het weet heb je je eigen muggenkwekerij…
■Rook: rook houdt muggen op afstand. Mensen zijn de enige levende wezens die vrijwillig rook inademen. Je hoeft echter geen speciale anti muggen-wierook (‘Mosquito Coils’ e.a.) te kopen; een barbecue werkt ook, zo lang je je maar in de rookwalm bevindt.
■‘Mosquito Magnet’: de ‘Mosquito Magnet’ werkt voor geen meter. Hij is duur, inefficiënt, snel stuk en ik heb er nog nooit een mug mee gevangen.
■Biergist: biergist (vitamine B) zou je lichaamsgeur kunnen veranderen, maar bij mij stoot het muggen absoluut niet af.
■Douchen: zweet, melkzuur en oppervlakkige bacteriën spelen slechts een minieme rol bij de lichaamschemie en -geur die muggen aantrekt. Douchen voor het slapengaan is dan ook zinloos als het aankomt op muggenbestrijding.
■Armbandje: je hebt tegenwoordig van die anti muggen-bandjes met citronella en/of essentiële oliën (MosquitNo, Para’Kito e.a.). Er staat ‘Hey! don’t bite me please’ in gegraveerd; helaas kunnen muggen niet lezen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Er zijn wel meer dingen die niet werken.
Maar kan je ook een lijstje geven van dingen die wel werken?
Dodo

Bericht door Dodo »

Tiberius schreef:Er zijn wel meer dingen die niet werken.
Maar kan je ook een lijstje geven van dingen die wel werken?
Horren.
Klamboe.
De kamer doorzoeken voor je naar bed gaat en de elekrische mepper bij de hand houden.

Persoonlijk heb ik overigens liever muggen op de kamer dan allerhande chemische stofjes. Dat vertrouw ik voor geen cent. Zeker geen gif. Als muggen dood uit de lucht vallen vanwege dat stofje, wat doet het dan met mij??
ejvl

Bericht door ejvl »

Daarom moet je daarna ook goed ventileren, met horren ;-)
DDD

Bericht door DDD »

Het is mijn ervaring dat een ventilator die over de onbedekte lichaamsdelen blaast wel degelijk werkt. Beter dan een klamboe, waar ze soms toch onderdoor komen.

Met welk gezag stelt Refo vast dat dit niet zou kloppen?
Coosje

Bericht door Coosje »

Handen en armen insmeren met azijn.
Dat vinden ze niet lekker. (Ik ook niet maar alles beter dan muggenbeten :) )
refo

Bericht door refo »

Laten we vanavond maar ophouden over muggen.
Op deze zwarte dag is dat toch niet meer dan klein leed.
huisman

Bericht door huisman »

refo schreef:Laten we vanavond maar ophouden over muggen.
154 Nederlanders + 144 mensen van andere nationaliteiten......idd een dag om te rouwen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

huisman schreef:
refo schreef:Laten we vanavond maar ophouden over muggen.
154 Nederlanders + 144 mensen van andere nationaliteiten......idd een dag om te rouwen.
Inmiddels al 193 Nederlanders. En gisteren een meisje uit de streek verdronken in de Lek.
Waarover moeten wij ons dan nog ergeren?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Toch, en dat bedoel ik niet om rampen te bagatelliseren, maar van een mug heb ik direct last. Heel direct. Die last is minimaal in vergelijking met de last van anderen, maar daar heb ik niet direct "last" van.

Nogmaals: ik wil helemaal niets afdoen van de ernst van de ramp in Oekraïne of van het leed in de Lekstreek. Maar dat verandert niet aan dingen die ik zelf ondervind.
- Niet meer zo actief -
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Toch, en dat bedoel ik niet om rampen te bagatelliseren, maar van een mug heb ik direct last. Heel direct. Die last is minimaal in vergelijking met de last van anderen, maar daar heb ik niet direct "last" van.

Nogmaals: ik wil helemaal niets afdoen van de ernst van de ramp in Oekraïne of van het leed in de Lekstreek. Maar dat verandert niet aan dingen die ik zelf ondervind.
Dat is gewoon heel nuchter geconstateerd...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Dat de Naam van God niet genoemd werd in de toespraak van de koning vandaag. "Innerlijke kracht, compassie en onderlinge verbondenheid", daar moet onze inwoners het mee doen...
Martijn

Bericht door Martijn »

Johannes 3:16 schreef:Dat de Naam van God niet genoemd werd in de toespraak van de koning vandaag. "Innerlijke kracht, compassie en onderlinge verbondenheid", daar moet onze inwoners het mee doen...
Dat was ook wat mij direct opviel aan de toespraak.
Maar ik weet niet of het direct een kleine ergernis moet zijn.
alexv

Bericht door alexv »

Niet zo vreemd toch. Deze hele familie heeft eigenlijk niets met de Godsdienst. Dat blijkt uit hun leven.
Gesloten