Kleine ergernissen [3]
Re: Kleine ergernissen
De buurman stofzuigt zijn tuin. Terwijl de mijne eigenlijk een sproeibeurt met Roundup nodig heeft. 

Leerlingen die copy-paste een werkstuk in elkaar flansen. Eentje met 60% plagiaat, nu eentje met 40%. En dan nog eentje die te mooi voor woorden is, maar waar de plagiaatcheck vastloopt. Ik heb nu vier werkstukken nagekeken... 

Je door een 0900 telefoonnummermenu heen worstelen.
En dan horen dat het " slechts " 15 eurocent per minuut kost.
Okay. Maar als je uiteindelijk de overgebleven optie 6 maar blijft handhaven, omdat de voorgaande 5 niet van toepassing waren,
dan zijn al onze medewerkers in gesprek.... in gesprek.... in gesprek....in gesprek......................................
Het maximum was "gelukkig" 12 euro.
En dan horen dat het " slechts " 15 eurocent per minuut kost.
Okay. Maar als je uiteindelijk de overgebleven optie 6 maar blijft handhaven, omdat de voorgaande 5 niet van toepassing waren,
dan zijn al onze medewerkers in gesprek.... in gesprek.... in gesprek....in gesprek......................................

Het maximum was "gelukkig" 12 euro.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Onlangs vertelde een docent dat zij, terwijl een leerling een presentatie hield, op haar laptop even wat karakteristieke zinnen uit die presentatie intypte. De eerste hit op Google was meteen raak: even later kon zij de presentatie vanaf haar laptop meelezen. Dat deed ze ook, hardop, waarop de spreker stil viel - en de klas het vonnis velde. 'Dat kun je toch niet maken!' 'Ben jij nou een VWO'er?'Zita schreef:Leerlingen die copy-paste een werkstuk in elkaar flansen. Eentje met 60% plagiaat, nu eentje met 40%. En dan nog eentje die te mooi voor woorden is, maar waar de plagiaatcheck vastloopt. Ik heb nu vier werkstukken nagekeken...

~~Soli Deo Gloria~~
Hendrikus schreef:Onlangs vertelde een docent dat zij, terwijl een leerling een presentatie hield, op haar laptop even wat karakteristieke zinnen uit die presentatie intypte. De eerste hit op Google was meteen raak: even later kon zij de presentatie vanaf haar laptop meelezen. Dat deed ze ook, hardop, waarop de spreker stil viel - en de klas het vonnis velde. 'Dat kun je toch niet maken!' 'Ben jij nou een VWO'er?'Zita schreef:Leerlingen die copy-paste een werkstuk in elkaar flansen. Eentje met 60% plagiaat, nu eentje met 40%. En dan nog eentje die te mooi voor woorden is, maar waar de plagiaatcheck vastloopt. Ik heb nu vier werkstukken nagekeken...

- Niet meer zo actief -
Mh... Ooit deed ik ook zo dom, had geen tijd meer, en leverde gewoon het werkstuk van een vriendin in... Sja.. Zonde werd gestraft...maar omdat ik het direct eerlijk toegaf, kreeg ik een herkansing.Zita schreef:Leerlingen die copy-paste een werkstuk in elkaar flansen. Eentje met 60% plagiaat, nu eentje met 40%. En dan nog eentje die te mooi voor woorden is, maar waar de plagiaatcheck vastloopt. Ik heb nu vier werkstukken nagekeken...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Iemand (iets? Een bal?) is tegen onze appelboom aangeknald, kostte drie appels.
- Niet meer zo actief -
Ooooh, ik heb het echt niet gedaan meneer...Mannetje schreef:Iemand (iets? Een bal?) is tegen onze appelboom aangeknald, kostte drie appels.

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Toen ik op school was er nog geen copy paste.henriët schreef:Mh... Ooit deed ik ook zo dom, had geen tijd meer, en leverde gewoon het werkstuk van een vriendin in... Sja.. Zonde werd gestraft...maar omdat ik het direct eerlijk toegaf, kreeg ik een herkansing.Zita schreef:Leerlingen die copy-paste een werkstuk in elkaar flansen. Eentje met 60% plagiaat, nu eentje met 40%. En dan nog eentje die te mooi voor woorden is, maar waar de plagiaatcheck vastloopt. Ik heb nu vier werkstukken nagekeken...
Een leerling leverde een werkstuk in waar een bepaalde leraar een jaar eerder het cijfer acht had toegekend. Zijn eigen leraar beloonde het met een vier: het moest over en beter gedaan worden.
1. duiven
2. muggen

2. muggen

- Dodo
Voor (tegen) de muggen adviseer ik een klamboe. Dat scheelt echt nachtrust. Wel een betere nemen dan ik heb, daar komen ze gewoon binnen. Voordeel is wel dat het daarna een klein kunstje is ze te elimineren*.Posthoorn schreef:1. duiven
2. muggen
* de uitvinder van die elektrische racket heeft naar mijn mening recht op een Nobelprijs!
Toen ik gisterenavond mijn horrendeur wegschoof en de deur dichttrok, had kennelijk een horde muggen de gelegenheid gezien mijn huis binnen te komen. Ik heb het geweten! Idd, lang leve de elektrische racket. Maar toch...Dodo schreef:Voor (tegen) de muggen adviseer ik een klamboe. Dat scheelt echt nachtrust. Wel een betere nemen dan ik heb, daar komen ze gewoon binnen. Voordeel is wel dat het daarna een klein kunstje is ze te elimineren*.Posthoorn schreef:1. duiven
2. muggen
* de uitvinder van die elektrische racket heeft naar mijn mening recht op een Nobelprijs!

Dankzij de muggen weet ik nu wel hoeveel kiertjes en gaatjes onze slaapkamer heeft. Ze zitten echt overal, ondanks ons hor. 

- Niet meer zo actief -
Geen mug gezien of gehoord terwijl alle ramen openstaan 

Ik had er vroeger ook vaak last van. Tegenwoordig zet ik in de muggentijd standaard een zacht zoemende ventilator aan. Geen klamboe of hor meer nodig, muggen houden niet van luchtstromingen.Mannetje schreef:Dankzij de muggen weet ik nu wel hoeveel kiertjes en gaatjes onze slaapkamer heeft. Ze zitten echt overal, ondanks ons hor.