Vraag (algemeen)

Mara

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:
Mara schreef:De zzper die het klusje gaat klaren zei dat hij bij sommige mensen fijn dun grind tussen de tegels strooit, met een soort cement.
Maar ik weet niet of ik dat mooi vind. :?
Morgenmiddag gaan we tegels kopen, we hebben een goed adres gevonden (denken wij).
Beetje mediterraans kleurtje wordt het. De muur van ons huis is nl. wit.

@ejvl: de verkoper van de loungeset zei dat ook, hogedrukspuit beschadigt meubilair en tegels.
Gifspuit kan niet, vanwege kattenpootjes die er overheen lopen.
Mijn ouders hebben de voegen dicht laten maken, maar dat heeft het giga nadeel dat ook het water niet wegkan.... dus kijk uit hoe ze dat doen.

Wij hebben gekozen voor heel grote tegels, dat is: minder naden en dus minder onkruid.
O, goed dat we dit weten! Overtollige water moet natuurlijk wel weg kunnen.
Het worden i.i.g. grote tegels, 60 x 60 of zo.
We hebben nu vrij kleine, teveel voegen dus.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
joy

Bericht door joy »

Mara schreef:
MarthaMartha schreef:
Mara schreef:De zzper die het klusje gaat klaren zei dat hij bij sommige mensen fijn dun grind tussen de tegels strooit, met een soort cement.
Morgenmiddag gaan we tegels kopen, we hebben een goed adres gevonden (denken wij).

@ejvl: de verkoper van de loungeset zei dat ook, hogedrukspuit beschadigt meubilair en tegels.
Mijn ouders hebben de voegen dicht laten maken, maar dat heeft het giga nadeel dat ook het water niet wegkan.... dus kijk uit hoe ze dat doen.

Wij hebben gekozen voor heel grote tegels, dat is: minder naden en dus minder onkruid.

Hay Mara ;)

Ik speur altijd de hele jonge zaailingen af, die zijn zo gemakkelijk tussen de stenen uit te trekken, omdat ze nog van de kleine worteltjes hebben. Als ik er eentje niet uit kan krijgen dan gebruik ik een keteltje kokend water....werkt geweldig!!!!

Maar ik weet niet of kokend water op alle tegels mag.....en ik heb niet zo,n grote tuin.

Groetjes ::bye
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Mara

Bericht door Mara »

joy schreef:
Mara schreef:
MarthaMartha schreef:

Hay Mara ;)

Ik speur altijd de hele jonge zaailingen af, die zijn zo gemakkelijk tussen de stenen uit te trekken, omdat ze nog van de kleine worteltjes hebben. Als ik er eentje niet uit kan krijgen dan gebruik ik een keteltje kokend water....werkt geweldig!!!!

Maar ik weet niet of kokend water op alle tegels mag.....en ik heb niet zo,n grote tuin.

Groetjes ::bye
Hey Joy, leuk dat je reageert. :)
Kokend water giet ik er ook wel eens over, maar niet als het tijdje versloft is, dan is het teveel geworden.
Je zou het sowieso bij moeten houden he, maar soms heb je geen zin, of regent het te lang achter elkaar, of andere smoes :haha
Maar we hebben nu duizendblad en dat is vreselijk.
Ik vind het trouwens wel verwonderend, dat er zelfs miniviooltjes opkomen, de buren hebben elk voorjaar viooltjes in bakken.
Of piepkleine lila bloemetjes. Die trek ik er niet uit.
joy

Bericht door joy »

Tja je moet er wat voor doen hé...maar mijn tuin is niet zo groot en is mijn trots.
Die viooltjes van de buren heb ik ook, het zijn er maar een paar met zo,n tere blauwe kleur, mogen bij mij ook blijven....ondanks dat ik al een paar jaar alléén maar witte bloemen in mijn tuin wil hebben.
Maar dat zevenblad daar heb ik wel verhalen over gehoord...niet uit te roeien!
Probeer eens kokend water, als ze tussen de tegels zitten.

Groet
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Weet iemand een geschikt boekje (als cadeau) voor een beginnend ambtsdrager-ouderling?
Zijn daar evt. ook speciale boekjes voor?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
huisman

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:Weet iemand een geschikt boekje (als cadeau) voor een beginnend ambtsdrager-ouderling?
Zijn daar evt. ook speciale boekjes voor?
Diverse bv Toegerust tot het ambtelijk werk door ds J van Amstel
Afbeelding

en dan tegelijk voor zijn vrouw:Gedachten over de vrouw van een ambtsdrager door ds J Westerink
Afbeelding

of Schapen hebben een gezicht door ds P Roos
Afbeelding

Wie komt er vandaag door ds L Terlouw(specifiek voor ziekenbezoek)
Afbeelding

en Geroepen tot het ambt door Wilhelmus á Brakel
Afbeelding

Huisbezoek door ds Zweistra
Afbeelding

enz enz
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Vooral "Toegerust tot het ambtelijke werk" van ds. Van Amstel is geschikt om als cadeau te geven.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Goed geslaagd, bedankt! :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:Goed geslaagd, bedankt! :super
Welk is het geworden? Of mogen we dat niet vragen?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

:) Natuurlijk! het boekje van ds v Amstel en van ds Westerink, voor de vrouw.
Heindemat

Bericht door Heindemat »

Heeft iemand hier ervaring met een nabij familielid dat op straat komt te staan? Na jarenlange verslaving aan alcohol en drugs, diverse opnames in klinieken heeft mijn broer vannacht voor het eerst buiten geslapen. Mijn ervaringen met hem door de afgelopen jaren en de gezinssituatie maken dat ik hem in huis nemen ook niet meer zo zie zitten. Ik weet niet meer waar ik goed aan doe. Zijn er mensen DIE EEN ZELFDE ERVARING HEBBEN (meningen genoeg, dat begrijp ik) en daar iets over willen / kunnen zeggen via dit forum of via pb?
Lassie

Bericht door Lassie »

Geen familie wel een vriend. Wij hadden een netwerk van mensen, niet heel groot (maar dat hoeft ook niet, werkt ook niet als het heel erg groot is), om deze vriend heen staan.
Elk persoon is weer anders en elke situatie is weer anders.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Weet iemand een goede online plagiaatcheck waar je meer dan drie woorden tegelijk kunt laten checken?
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:Weet iemand een goede online plagiaatcheck waar je meer dan drie woorden tegelijk kunt laten checken?
Nee, maar dat weten andere docenten vast wel. :)
Cremar

Bericht door Cremar »

Heeft dat schoolprogamma geen plagiaat controle? Teletop of Itslearning, ik weet niet welke programma's jullie hanteren.
Plaats reactie