Ja, maar dat verlangen is naar iemand van hetzelfde geslacht.... En dat verlangen is zondig. Dat is een verlangen buiten de orde van God! Waar in de Bijbel lees je over zulk verlangen?parsifal schreef:Vast wel, maar ik denk dat ze het liever hebben dan het "terug in de kast jij"Posthoorn schreef:Worden christenhomo's zelf niet moe van al dit geknuffel?
Lien. Het verlangen naar het leven met iemand delen kan er denk ik ook zijn voor homoseksuelen. De Bijbel veroordeelt de seksuele kant hiervan, maar niet dit verlangen op zich. En ja ik denk dat iemand die homoseksueel is snel genoeg doorheeft dat hij dat is, zonder dat het seksuele een grote rol speelt. Echter ook hierin komt op een gegeven moment naar voren dat die geborgenheid er voor hem/haar nooit kan zijn. Dat kan een grote worsteling zijn, die niet in zichzelf zonde is of een gevolg van de eigen zonde, maar juist een strijd hiermee.
Het verlangen om met iemand het leven te delen is niet zondig! Maar is los van de gevoelens naar welk geslacht ook, geen ander verlangen! Wel als het alleen maar vervuld kan worden met iemand van hetzelfde geslacht. Of als her puur een egocentrisch verlangen is...
Wanneer daar geen sprake van is, is er geen verlangen naar iemand van hetzelfde geslacht...
En blijft alleen de worsteling over van het alleen zijn. Maar die worsteling is niet anders voor een hetero als die alleen blijft.