Preken beluisteren op internet

ejvl
Berichten: 5766
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door ejvl »

Hendrik de 3de schreef:Zojuist een preek van Ds. Th. L. Zwartbol geluisterd over 2 Koningen 4 vers 13c: Ik woon in het midden mijns volks.

Thema: Gods weg

1. Herbergzaamheid verleend
2. In vrede wonende


Indrukwekkende prediking!
Als je deze ds voor het eerst hoort is het sowieso indrukwekkend ongeacht zn stof ;-)

Maar dit gedeelte ken ik eigenlijk niet zo, heb je zo iets als een korte samenvatting?
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 522
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Bona Fide »

ejvl schreef:
Hendrik de 3de schreef:Zojuist een preek van Ds. Th. L. Zwartbol geluisterd over 2 Koningen 4 vers 13c: Ik woon in het midden mijns volks.

Thema: Gods weg

1. Herbergzaamheid verleend
2. In vrede wonende


Indrukwekkende prediking!
Als je deze ds voor het eerst hoort is het sowieso indrukwekkend ongeacht zn stof ;-)

Maar dit gedeelte ken ik eigenlijk niet zo, heb je zo iets als een korte samenvatting?
Of gewoon de link naar de preek; de post staat immers in het topic "Preken beluisteren op internet" ...
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Luther »

Prachtige website, incluis doordeweekse uitzendingen met CGK-predikanten van weleer.
http://www.cgkbarendrecht.nl/index.php?id=3
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hendrik de 3de
Inactief
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 mei 2012, 12:58
Locatie: Onder de rook van de Havenstad

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Hendrik de 3de »

Luther schreef:Prachtige website, incluis doordeweekse uitzendingen met CGK-predikanten van weleer.
http://www.cgkbarendrecht.nl/index.php?id=3
Dank je Luther! Inderdaad een mooie website!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Luther »

De afgelopen jaren zijn er diverse posters geweest die vroegen om digitale preken van ds. W.C. Lamain. Op deze site staan er meer dan 100 bij elkaar: http://theologienet.nl/prekenmp3.html
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Curatorium »

Bedankt!
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Curatorium »

Hoe komen sommige predikanten eigenlijk bij het "Genade worde u bij de aanvang geschonken en bij de verdere voortgang rijkelijk vermenigvuldigd etc etc"? Is dat gewoon iets ouderwets?
KB_
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door KB_ »

ik ben op zoek naar nederlandse preken van ds. e.c. adams. ik zag in oude topics allerlei dingen over 'esnips' ofzo maar dat bestaat niet meer volgens mij?
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Refogast
Berichten: 1139
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:42

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Refogast »

Aanbevolen de 2 preken van kand. Baarssen (HHK) van 4 augustus op: http://www.kerkwebsys.nl/hhgalblasserdam.php
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door henriët »

Luther schreef:Prachtige website, incluis doordeweekse uitzendingen met CGK-predikanten van weleer.
http://www.cgkbarendrecht.nl/index.php?id=3
hé, waardevol! bedankt!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door GerGem »

Ik ben op zoek naar preken van ds. G. Bredeweg. Wie kan mij daaraan helpen ??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Mara »

GerGem schreef:Ik ben op zoek naar preken van ds. G. Bredeweg. Wie kan mij daaraan helpen ??
Hier kun je er één vinden, 13 augustus
http://www.ggboskoop.nl/download-preken
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door helma »

Ds van de Zwan is zondag in zijn gemeente begonnen aan een serie preken over Het Hogepriesterlijk Gebed.
Johannes 17 : 1
Thema:
De verheerlijking van God in Christus.
1.Het doel van Zijn leven
2.Het doel van mijn leven

http://bethel-sliedrecht.nl/Pagina/Kerk ... kenarchief
Hendrik de 3de
Inactief
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 mei 2012, 12:58
Locatie: Onder de rook van de Havenstad

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Hendrik de 3de »

Zojuist meegeluisterd met de Oud Gereformeerde Gemeente te Sint-Philipsland.
Ds. P. van Veen uit Benthuizen ging voor. Helaas kan ik jullie de preek niet delen, is namelijk afgeschermd.

Maar desalniettemin was het een evenwichtige prediking waarin Christus als de Enige Weg ter zaligheid werd aangewezen. Dat alles van de mens de dood is, maar dat Christus de van zichzelf niets verdienende zondaren voor Zijn rekening neemt, als zij door het geloof tot Hem vluchten. Ja niet in eigen kracht, want dan komen wij nooit. Maar dat soevereine Goddelijke genadewerk door de Heilige Geest aan zondaarszielen toegepast. Om toch kennis te mogen verkrijgen van 'God en van Goddelijke zaken'

Heerlijk vind ik het om, naast diensten op de zondag, ook doordeweeks Gods Woord naar Waarheid te mogen beluisteren.
reformator
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 mar 2012, 19:50

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door reformator »

Hendrik de 3de schreef:Zojuist meegeluisterd met de Oud Gereformeerde Gemeente te Sint-Philipsland.
Ds. P. van Veen uit Benthuizen ging voor. Helaas kan ik jullie de preek niet delen, is namelijk afgeschermd.

Maar desalniettemin was het een evenwichtige prediking waarin Christus als de Enige Weg ter zaligheid werd aangewezen. Dat alles van de mens de dood is, maar dat Christus de van zichzelf niets verdienende zondaren voor Zijn rekening neemt, als zij door het geloof tot Hem vluchten. Ja niet in eigen kracht, want dan komen wij nooit. Maar dat soevereine Goddelijke genadewerk door de Heilige Geest aan zondaarszielen toegepast. Om toch kennis te mogen verkrijgen van 'God en van Goddelijke zaken'

Heerlijk vind ik het om, naast diensten op de zondag, ook doordeweeks Gods Woord naar Waarheid te mogen beluisteren.
Klinkt erg mooi! Is een fijne dominee ook he!
Plaats reactie