Wat doen we vandaag?

MarthaMartha

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door MarthaMartha »

Orchidee schreef:1e chemo gehad vandaag.
Joh, ik schrik ervan! Heel veel sterkte toegewenst!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:
Ah....
veel sterkte Orchidee! :fleur :fleur :fleur
Ook van mij heel veel sterkte! Ik zal voor je bidden!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-

Bericht door -DIA- »

lien75 schreef:Weet DIA, dat de Heere van al onze benauwdheden afweet...
Maar ja, het gaar hier om lichamelijke benauwdheid he?
De bevinding leert ook een andere benauwdheid, en die zullen we toch ook allen wel wat moeten kennen.
Ik vond benauwdheid én droefenis...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

-DIA- schreef:
De bevinding leert ook een andere benauwdheid, en die zullen we toch ook allen wel wat moeten kennen.
Lichamelijke benauwdheid kan geestelijke benauwdheid brengen! En ik kan me zo voorstellen dat dat in dit geval zeker opgaat. En de geestelijke benauwdheid kent ieder voldoende als het hem of haar tot Christus heeft gebracht. Het is dus niet wat van kennen. Want zolang we ons nog thuis voelen in de benauwdheid is de benauwdheid niet voldoende... Maar misschien bedoelde je het niet zo?
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

JolandaOudshoorn schreef:
helma schreef:
Ah....
veel sterkte Orchidee! :fleur :fleur :fleur
Ook van mij heel veel sterkte! Ik zal voor je bidden!
Dat zal heel wat in je teweegbrengen... Sterkte!
albion

Bericht door albion »

Ik kom niet vaak op het forum, dus nu ik dit lees, schrik ik wel. Heel veel sterkte, Orchidee.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

lien75 schreef:
-DIA- schreef:
Lichamelijke benauwdheid kan geestelijke benauwdheid brengen! En ik kan me zo voorstellen dat dat in dit geval zeker opgaat. En de geestelijke benauwdheid kent ieder voldoende als het hem of haar tot Christus heeft gebracht. Het is dus niet wat van kennen. Want zolang we ons nog thuis voelen in de benauwdheid is de benauwdheid niet voldoende... Maar misschien bedoelde je het niet zo?
Ik bedoel het nog sterker. Wie beseft - ja wie? - wat het inhoudt te ervaren dat we een verdoemelijk schepsel zijn, dat wij tegen
de Allerhoogste majesteit Gods zwaar gezondigd hebben en geen van Zijn geboden hebben gehouden, die zal zeker niet te vinden
zijn achter een pc-schermpje. Toen Saulus werd gearresteerd at en dronk hij niet in drie dagen.

Een bekend voorbeeld uit eiegen stad: De bekende ouderling Aaftink (er is een boekje over verschenen) was een spotter, maar
toen de Heere hem op het stil zette vluchtte hij in de kelder. Hij brulde het drie dagen uit, en men zei hier: Aaftink wordt gek, of
hij wordt bekeerd.

Het laatste mocht zijn deel zijn. Laat ik (om kritiek voor te zijn) wel zeggen dat niet een ieder er even 'diep door moet', maar
er zal wel gekend moeten worden wat het is om tegen een goeddoend God gezondigd te hebben, en je zelf als een dood
en doemschuldig mens te leren kennen.

Nu is er nog onderscheid tussen het billijken van Gods recht (dat kan nog een algemene overtuiging zijn) het toevallen van Gods
recht en het omhelzen van het Goddelijke recht. We hebben ze gekend die deze genade
mochten kennen. Maar het is voor ons allen een persoonlijke zaak.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

-DIA- schreef:
lien75 schreef:
-DIA- schreef:
Ik bedoel het nog sterker. Wie beseft - ja wie? - wat het inhoudt te ervaren dat we een verdoemelijk schepsel zijn, dat wij tegen
de Allerhoogste majesteit Gods zwaar gezondigd hebben en geen van Zijn geboden hebben gehouden, die zal zeker niet te vinden
zijn achter een pc-schermpje. Toen Saulus werd gearresteerd at en dronk hij niet in drie dagen.

Een bekend voorbeeld uit eiegen stad: De bekende ouderling Aaftink (er is een boekje over verschenen) was een spotter, maar
toen de Heere hem op het stil zette vluchtte hij in de kelder. Hij brulde het drie dagen uit, en men zei hier: Aaftink wordt gek, of
hij wordt bekeerd.

Het laatste mocht zijn deel zijn. Laat ik (om kritiek voor te zijn) wel zeggen dat niet een ieder er even 'diep door moet', maar
er zal wel gekend moeten worden wat het is om tegen een goeddoend God gezondigd te hebben, en je zelf als een dood
en doemschuldig mens te leren kennen.

Nu is er nog onderscheid tussen het billijken van Gods recht (dat kan nog een algemene overtuiging zijn) het toevallen van Gods
recht en het omhelzen van het Goddelijke recht. We hebben ze gekend die deze genade
mochten kennen. Maar het is voor ons allen een persoonlijke zaak.
Dia, dan zal daar het gebed zijn...
En verder hoop ik, dat jij die genade mag kennen. Want dan mag je ook weten dat die tijdelijke benauwdheden op welk gebied dan ook van tijdelijke aard is... En als je die genade ook werkelijk kent jij ervan zal getuigen. Ook achter je pc. En laten we het zo zeggen. Het gaat diep genoeg als het tot Hem uitdrijft....
Desiree

Bericht door Desiree »

.
Laatst gewijzigd door Desiree op 26 feb 2014, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

ejvl

Bericht door ejvl »

lien75 schreef: En laten we het zo zeggen. Het gaat diep genoeg als het tot Hem uitdrijft....
Dit is een absolute waarheid!
Het gaat niet om of je wel of geen tranen hebt, of wel of geen nachten wakker ligt, zonder gradaties, God weet het zelf het beste, als het maar uitdrijft tot Hem en er vruchten van geloof en bekering zijn, en zo is het!
Desiree

Bericht door Desiree »

Ja, ik denk dat dát een goed antwoord is.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Isala

Bericht door Isala »

ejvl schreef:Het gaat niet om of je wel of geen tranen hebt, of wel of geen nachten wakker ligt, zonder gradaties, God weet het zelf het beste, als het maar uitdrijft tot Hem en er vruchten van geloof en bekering zijn, en zo is het!
Bemoedigend antwoord. Soms kunnen al die voorwaarden je zo wanhopig maken.
Laatst gewijzigd door Isala op 26 feb 2014, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hora est!
Isala

Bericht door Isala »

Gister voor het eerst een pijnblok gehad in SI gewricht. Vandaag wel wat napijn. Even doorbijten, er zijn ergere dingen.

Sterkte Orchidee, van dichtbij chemo behandelingen mee moeten maken. Valt soms niet mee, Gods nabijheid gewenst.
Hora est!
helma

Bericht door helma »

Vanmorgen met mijn dochtertje van 9 naar het ziekenhuis geweest; ze heeft nu een kastje (24-uur) om haar hartslag in de gaten te houden.

Verder zijn we hier al wéken verkouden. Schiet niet op.
Alle extra vitaminen ten spijt....
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Isala schreef:
ejvl schreef:Het gaat niet om of je wel of geen tranen hebt, of wel of geen nachten wakker ligt, zonder gradaties, God weet het zelf het beste, als het maar uitdrijft tot Hem en er vruchten van geloof en bekering zijn, en zo is het!
Bemoedigend antwoord. Soms kunnen al die voorwaarden je zo wanhopig maken. Dan denk ik: Zo heeft de Heere Jezus toch niet Zijn evangelie verkondigd? Of mag ik dat zo niet zeggen?
Wel of geen tranen? Dat is niet om het even, geloof ik. Je kan ook in je hart huilen.... Er dan zijn er echt wel (harte)tranen. En het zijn geen tranen van zelfmedelijden. Het zijn tranen van droefheid naar God.... Geen benauwdheid? Denk eens aan de stokbewaarder... Hij schreeuwde het bijna uit. Wat moet ik doen....!
Tja. Wakker liggen... Ligt eraan wat je eronder verstaat.... Maar het is niet ik lag en sliep gerust... (Psalm 130 1 Uit de diepten roep ik tot U, o HEERE! 2 HEERE! hoor naar mijn stem; laat Uw oren opmerkende zijn op de stem mijner smekingen. 3 Zo Gij, HEERE! de ongerechtigheden gadeslaat; HEERE! wie zal bestaan? ) Overigens zijn dit geen voorwaarden maar wel zaken die ieder christen zal herkennen. Het zijn niet mijn tranen, het is niet mijn benauwdheid dat zalig maakt. Het is Christus alleen. Hij heeft de benauwdheid gedragen die Zijn kinderen kennen, de tranen gehuild die ook Zijn kinderen huilen als gevolg op de zonden. Hij weet dus van de tranen en de benauwdheid die Zijn kinderen hebben.
Wanneer er werkelijke benauwdheid ontstaat over onze verhouding tot God. Wanneer we maar een ietsje beseffen van de terechtheid van de toorn van God.... Dan zijn er tranen en is er benauwdheid hoor... maar dan mogen we ook weten dat God geen bidder zal laten staan. (En dan zal het Psalm 30:4 klinken. HEERE! Gij hebt mijn ziel uit het graf opgevoerd; Gij hebt mij bij het leven behouden, dat ik in den kuil niet ben nedergedaald.) En dan is het ik lag en sliep gerust...
Plaats reactie