Moet D66 mee regeren???

Fenomeen

Bericht door Fenomeen »

Dat spreekwoord van die honden en dat bot lijkt toch op te gaan.
En D66 zal zich wel verkneukelen.
Maar was het eigenlijk niet al lang een uitgemaakte zaak?

'De kiezer heeft altijd gelijk' zegt men wel eens, maar of dit nu precies is wat de kiezer wil? Ik vraag het me af.

PvdA - CDA lijkt me in dat opzicht het meest logisch, dan heb je een redelijk breed draagvlak.

Zelf vind ik dat ook niet zo'n gelukkige combinatie maar mijn voorkeur PvdA - VVD - SP - GL is Science Fiction, bovendien zou Zalm dat niet overleven.
Riks

Bericht door Riks »

Paars is weer helemaal terug in Nederland, Fortuyn is voor niets gestorven. VVD en D66 doen weer leuk mee, met dank aan het CDA.

Die Balkenende is echt een lachertje, er is geen enkele lijn te ontdekken in dat coalitiegezwalk van hem. Ooit sloot hij een strategisch akkoord met Fortuyn om samen paars af te breken, nu bouwt hij paars weer leuk op.

Oproep aan PvdA: maak alsjeblieft gehakt van deze coalitie de komende vier jaar, samen met CU, Groen Links en SP. Aanvaluuuhhhhhhhh!!!!
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik ahd eerst echt een hoge pet op van JP, maar dat is nu wel veranderd. Die man waaid met alle winden mee. Heeft geen ruggegraat.
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Ehm, paars = PvdA-VVD-D'66.
Paars <> CDA-VVD-D'66
Of heb ik het nu helemaal fout?

Ik hoopte in eerste instantie op een kabinet PVDA-CDA, maar helaas zat dat er niet in. PvdA heeft ook nog een lange weg van vernieuwing te gaan, dus zo erg is het ook niet wanneer de PvdA een paar jaartjes in de oppositie zit. LPF bleek, na wat eerste gesprekken, toch nog net zo onberekenbaar als vroeger en CU/SGP....was, om eerlijk te zijn, toch nooit een serieuze optie geweest? (gezien de overgrote meerderheid van Nederland die het niet zo ziet zitten met de SGP)
Het enigste levensvatbare kabinet dat overblijft is er toch een met D'66.
Op ethisch vlak zal D'66 zich wel rustig houden, omdat ook de CDA er bij zit (op welk ethisch punt zou D'66 zich nog willen profileren?) D'66 heeft juist een positieve inbreng op de uitgaven aan onderwijs!
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Waar staat dat D'66 het bijzonder onderwijs wil afschaffen? Ik heb het niet kunnen vinden. Wel het volgende stukje:
D66 wil het onderwijs weer teruggeven aan de burgers. Dat betekent dat alle ouders van kinderen op school het recht moeten hebben deel te nemen aan het bestuur van de instelling. De keuzevrijheid voor zowel openbaar als bijzonder onderwijs dient voor alle ouders gegarandeerd te zijn.
Volgens mij zijn ze helemaal niet tegen bijzonder onderwijs (als de ouders van de kinderen op die school dat ook willen)

Maar zelfs al zouden ze dat willen, dan nog zal dat ivm deelname van het CDA niet uitgevoerd worden.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9313
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Is D66 voor afschaffing van bijzonder onderwijs? Ik dacht juist dat dat een van de weinige niet-Christelijke partijen was die dat niet was. Waar staat dat?

Verder denk ik dat VVD nooit met SGP in zee was gegaan. Wat het CDA ook gewild had. En het CDA had dat ook niet gewild, omdat de visie van zo'n 80% van Nederland op de SGP niet echt positief is, zelfs afkerig. Dit geeft niet bepaald rust in het land. Ik had ook liever een regering waarin SGP en CU geen enkele keer water bij de wijn hoeven te doen en toch meeregeren. Maar ik denk niet dat dat erg realistisch is. Ik denk trouwens dat het voor SGP en CU onmogelijk is om compromissen te sluiten, om voor erger te behoeden. Tenminste ik denk dat dat onmogelijk is voor Christenen in het algemeen. Dit maakt regeringsdeelname ook moeilijk. (Met compromissen sluiten doel ik niet op hoeveel geld naar onderwijs gaat ofzo, maar wel op een handtekening zetten onder iets waarin abortus goed gekeurd wordt of iets dergelijks).

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Mag ik een vraag stellen aan de D-66 liefhebbers, waar was deze partij in de laatste 8 jaar m.b.t. meer geld naar het onderwijs. D-66 heeft juist het onderwijs op de medische faculteiten afgebroken door te verbieden dat de farmaceutische industrie meedoet in het onderzoek wat plaats vind op de Medische faculteiten, Roep nou niet meteen dat de industrie om de eigen belangen meedeed, natuurlijk zat dat er ook achter. Neem het ze eens kwalijk, maar er zijn veel mooie dingen gebeurt ism de industrie. Van de staat kreeg men geen cent er bij toen de geldstroom ophield vanuit de farmaceutische industrie. Ookop andere punten heeft men het onderwijs afgebroken en nu men in de oppositie zou komen moest er ineens veel verbeteren??? Laten we de tijd maar eens afwachten met dit komende kabinet. Ik heb ook JPB het voordeel van de twijfel gegund [let op niet gegeven gelukkig] maar ben teleurgesteld. Nu nog een verantwoording van al die SGP'ers en CU'ers die hun stem aan JPB hebben gegeven om paars tegen te houden.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie