Waar baal je van? [2]

Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door Curatorium »

En een archief? Is niet veel werk voor jullie, er hoeft alleen een nieuw subforum aangemaakt te worden.
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door MoesTuin »

Curatorium schreef:En een archief? Is niet veel werk voor jullie, er hoeft alleen een nieuw subforum aangemaakt te worden.
+1
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6575
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door Posthoorn »

Kislev schreef:Of diegene die het wil bewaren slaan het op. Kan me zelfs voorstellen dat de mods oude topics achter de schermen bewaren maar uit het zicht van jan en alleman en google.

Kan me zo voorstellen dat iemand hier heel actief is geweest (onder eigen naam wellicht) en jaren later tot ambtsdrager wordt verkozen. Dan door anderen gewezen worden op uitspraken van jaren terug is niet zo prettig. Je verandert, leert bij, wordt milder etc.
Je kunt het verleden niet uitwissen. Ook díé dingen hebben eraan bijgedragen dat je bent wie je nu bent.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
Kislev schreef:Of diegene die het wil bewaren slaan het op. Kan me zelfs voorstellen dat de mods oude topics achter de schermen bewaren maar uit het zicht van jan en alleman en google.

Kan me zo voorstellen dat iemand hier heel actief is geweest (onder eigen naam wellicht) en jaren later tot ambtsdrager wordt verkozen. Dan door anderen gewezen worden op uitspraken van jaren terug is niet zo prettig. Je verandert, leert bij, wordt milder etc.
Je kunt het verleden niet uitwissen. Ook díé dingen hebben eraan bijgedragen dat je bent wie je nu bent.
Zoals mijn huisarts laatst zei: gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door Jongere »

Posthoorn schreef:
Kislev schreef:Of diegene die het wil bewaren slaan het op. Kan me zelfs voorstellen dat de mods oude topics achter de schermen bewaren maar uit het zicht van jan en alleman en google.

Kan me zo voorstellen dat iemand hier heel actief is geweest (onder eigen naam wellicht) en jaren later tot ambtsdrager wordt verkozen. Dan door anderen gewezen worden op uitspraken van jaren terug is niet zo prettig. Je verandert, leert bij, wordt milder etc.
Je kunt het verleden niet uitwissen. Ook díé dingen hebben eraan bijgedragen dat je bent wie je nu bent.
Jaja, maar dat soort uitspraken staan wel vereeuwigd op internet. "Het verleden uitwissen" heb ik geen behoefte aan. Maar dit soort posts kun je wél uitwissen. Daar komt nog bij dat toen ik de meesten daarvan opschreef, ik dat anoniem deed. Op dit moment ben ik veel minder anoniem en dat vind ik onprettig mbt uitspraken uit het verleden.
Niet omdat ik me ervoor schaam dat opvattingen zijn veranderd oid. Maar eenvoudig omdat ik die posts (zeker niet toen ik hier ooit begon als een tiener) nooit heb geschreven met het doel om voor altijd onder "mijn naam" op internet te staan.
Als je daarbij neemt dat ik tot nu toe nog geen steekhoudende argumenten heb gelezen om het niet te doen, wil ik nogmaals het verzoek van Kislev onderstrepen.
Het voorstel van Tiberius mbt bepaalde posts voldoet m.i. niet; omdat die soms in heel veel andere posts geciteerd worden. Ik stel gewoon een verjaringstermijn van topics voor, waarbij het na x (7 ofzo?) jaar automatisch achter de schermen verdwijnt. Gezien het hoge rotondegehalte van ons forum is dat geen enkel probleem en vermoed ik niet dat er heel veel kennis verloren gaat die niet in een ander topic ook naar voren wordt gebracht.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6575
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door Posthoorn »

Je kunt ook opnieuw beginnen met een andere nickname. :)
Zo vond ik het niet zo prettig om die 17000 posts steeds achter me aan te slepen.
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:Je kunt ook opnieuw beginnen met een andere nickname. :)
Zo vond ik het niet zo prettig om die 17000 posts steeds achter me aan te slepen.
Dat maakt me op een of andere wijze wat nieuwsgierig.
Open zijn heeft zo zijn nadelen.
Je zegt soms wat, waarvan je later denkt: Dit had ik niet moeten zeggen.
Zo denk ik nu dan: Wie was Posthoorn voor hij/zij Posthoorn was.

Antwoorden staat vrij.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door Kislev »

Jongere schreef:Jaja, maar dat soort uitspraken staan wel vereeuwigd op internet. "Het verleden uitwissen" heb ik geen behoefte aan. Maar dit soort posts kun je wél uitwissen. Daar komt nog bij dat toen ik de meesten daarvan opschreef, ik dat anoniem deed. Op dit moment ben ik veel minder anoniem en dat vind ik onprettig mbt uitspraken uit het verleden.
Niet omdat ik me ervoor schaam dat opvattingen zijn veranderd oid. Maar eenvoudig omdat ik die posts (zeker niet toen ik hier ooit begon als een tiener) nooit heb geschreven met het doel om voor altijd onder "mijn naam" op internet te staan.
Als je daarbij neemt dat ik tot nu toe nog geen steekhoudende argumenten heb gelezen om het niet te doen, wil ik nogmaals het verzoek van Kislev onderstrepen.
Het voorstel van Tiberius mbt bepaalde posts voldoet m.i. niet; omdat die soms in heel veel andere posts geciteerd worden. Ik stel gewoon een verjaringstermijn van topics voor, waarbij het na x (7 ofzo?) jaar automatisch achter de schermen verdwijnt. Gezien het hoge rotondegehalte van ons forum is dat geen enkel probleem en vermoed ik niet dat er heel veel kennis verloren gaat die niet in een ander topic ook naar voren wordt gebracht.
Kan me vinden in deze reactie. Denk ook niet dat beheerders van het forum de signalen naast zich neer moeten leggen. Er is toch wel behoefte aan een vorm waarin zaken uiteindelijk verdwijnen. Daarbij kun je enkele topics die blijvende waarde hebben (bijv. over een boek als afwachten of verwachten) naar een archief plaatsen. Sluit ook aan bij de huidige ICT trend. Topics in 'overig' die ouder zijn dan 5 jaar kun je volgens mij rucktsichloos weggooien. Bij theologie/kerk ligt dat wat genuanceerder.

Voel dat er van de kant van de beheerders niet zo'n behoefte is. Dat kan ik me voorstellen want het is nogal wat uitzoekwerk. Maar ik vermoed dat er diverse forumleden hier zijn die er hun handen wel voor uit de mouwen willen steken. Ik bijvoorbeeld wel en Jongere ook schat ik zo in. Zal de beheerders er binnenkort een paar topics melden via de meldknop. De oude topics over de GGiN bijv. zijn doorgaans weinig verheffend.

Houd er ook rekening mee dat je een keer (net als refoweb) negatief in het nieuws komt door p 0 w news of g e * n stijl. Als die op het profiel van een forumlid klikken die –in hun ogen- een foute reactie geeft kom je vaak een hoop persoonlijke informatie tegen. Klikte gisteren op het profiel van een willekeurig forumlid en kwam foto’s uit 2005 tegen dat ze in het kraambed ligt…. kWeet niet of je daar in 2014 nog blij mee bent, met zulke foto's nog op het internet.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door helma »

ik sluit me bij de verzoeken van uitwissen aan.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door vlinder »

helma schreef:ik sluit me bij de verzoeken van uitwissen aan.
Ik toch ook wel intussen. Het is niet fijn wanneer je wordt aangeproken op een post van 9 jaar geleden.....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door Mister »

Als mod-team zijn we niet voor wissen, apart zetten of wat dan ook. We zijn dat dan ook verder niet van plan.
Sowieso is het bijzonder veel werk, gezien alle mogelijke specifieke wensen.
Verder kan een ieder weten dat wat je post op een openbaar forum altijd weer terug te vinden is.
Gesloten