Ik ontken ook niet dat wetenschap je kan beinvloeden. Daarom moet je juist zo voorzichtig zijn. Ik geloof niet dat (toekomende)wetenschap zulke andere inzichten zal opleveren of heeft opgelevert dat het afbreuk doet aan het Verlossingswerk. Of ons ineens meer kennis over God geeft etc. En nogmaals er zijn geen mensen verloren gegaan omdat ze wel of niet geloofde hoe de aarde er precies uitzag! Wel omdat bijvoorbeeld las ze de ernst van de zonde niet inzagen. dat wij alleen schuldig staan t.o. Hem. Dat de oorzaak van de zonde in onszelf ligt en niet in iets of iemand anders.Posthoorn schreef:Dat kun je nu gemakkelijk zeggen, omdat we inmiddels vertrouwd zijn met de gedachte dat de Bijbel ons niet altijd 'letterlijk' informeert over hoe de schepping in elkaar zit. Maar realiseer je wel dat het de WETENSCHAP is die onze interpretatie van dergelijke Bijbelgedeelten beïnvloed heeft.lien75 schreef:En het verschil met uitspraken over de aarde en de zon is, dat met de kennis van nu, NIET aan het principe van het geloof gemorreld wordt.
Wetenschap is ook maar beperkt natuurlijk. Wetenschap kan niet bewijzen dat God de Schepper van hemel en aarde is.
Wetenschap kan niet bewijzen hoe de zondeval heeft plaatsgevonden.
Wetenschap kan niet bewijzen de lichamelijke opstanding uit de doden.
Wetenschap kan niet bewijzen dat de zonde in de mens zit.
Wetenschap kan niet bewijzen dat er alleen Verlossing in Christus is.
Wetenschap kan niet bewijzen Wie Christus is. .Etc.etc
Het zijn allemaal dingen die we alleen in geloof kunnen zien.
Met de wetenschap van nu is de aarde rond. Weet jij wat voor nieuws de wetenschap ons nog meer gaat brengen? Ik niet. Maar als die nieuwe dingen doen twijfelen aan het Woord, de Persoon en het werk van Christus is het geen wetenschap door God gegeven. Er is er maar een die graag wil dat we gaan twijfelen....