privatisering NS teruggedraaid?

Plaats reactie
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

privatisering NS teruggedraaid?

Bericht door lebaoth »

Afbeelding
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Tja, ik weet nog niet precies wat ik van de zaak moet denken. Enerzijds heb je het railmecca Japan, waar er naast een (voormalig) staatsbedrijf tientallen vervoersmaatschappijen rondrijden. En daar zijn ze op de seconde nauwkeurig als het gaat om op tijd rijden.

In Nederland hebben de treinen nogal eens vertraging. En niet zelden (daar weet ik helaas alles van) Nadat ik natuurlijk zoals iedereen heel verontwaardigd was over de prestaties van de NS, kwam de overheid eind vorig jaar met de boodschap dat zij een miljard euro achterlagen met het onderhoud. En dat het grootste deel van de vertragingen kwam door defecte infrastructuur (waarvoor de overheid verantwoordelijk is) Oftewel de afgelopen jaren zijn wij treinreizigers op een vreemde manier bedrogen! In plaats van actie voeren tegen de NS en de liberalisering (geen privatisering, want de overheid is nog steeds voor de volle 100% eigenaar van de NS), zouden we actie moeten voeren tegen de overheid, omdat zij verantwoordelijk is voor de vele vertragingen! Alleen omdat zij dachten dat zij wel een miljardje konden bezuinigen op het onderhoud. Beetje jammer.
Plaats reactie