sgp-jongerendag

Dennis

sgp-jongerendag

Bericht door Dennis »

Hallo allemaal,

Na de discussie over WLW stop ik met dit forum alsmede het bezoeken van de jongerenavonden in Hardinxveldt-Giessendam.

Reden hiervoor is dat ik vanochtend aan zowel de heer De Vlies (fractievoorzitter SGP) en de heer Dorenbosch (Schreeuw om Leven) persoonlijk heb gevraagd of zij net als hun oudvaderen het pausdom als de antichrist zien. De heer Van der Vlies ontweek mijn vraag, de heer Dorenbosch probeerde middels een afleidingsmanoeuvre de vraag te ontwijken. Hieruit concludeer ik dat deze 2 mannen pionnen van Rome zijn, wat betekent dat Rome heerst in de SGP en niet de G van gereformeerd.

Met dit antwoord verraden beiden heren hun gereformeerde geschiedenis alsmede de duizenden protestantse martelaren die door de pauselijke antichrist zijn gedood.

Mijn raad aan jullie allemaal is, om deze heren niet meer te erkennen als protestanten maar hen aan de kaak te stellen voor wat zij zijn, nl. Roomse pionnen.

Ik treur over de christenen in NL als de SGP al aangeeft door middel van haar fractievoorzitter in handen van Rome te zijn.

Dennis
Luister

Bericht door Luister »

Dennis, wat heeft het bezoek aan de sgp-jongerendag nu te maken met het stoppen op dit forum? Ben je bang dat jij je verhaal niet meer kwijt kan?
Dennis

Bericht door Dennis »

Beste Luister,

Ik weet niet goed meer na vanochtend wie van de leiding in gereformeerde kringen nog te vertrouwen is, en ik weet ook niet meer goed wat ik moet doen aangezien ik weet dat als Jezuieten in jullie kringen de macht hebben dat zij ervoor zullen zorgen dat protestanten de mond gesnoerd worden. Als ik dan hier openlijk een beetje blijf neerschrijven wat ik allemaal hoor en zie, dan vrees ik dat ik op een dag er niet meer zal zijn zonder dat iemand er iets van weet.

Ik kan alleen mijn hoop op God in Christus stellen, en vertrouwen dat Hij mij verder leidt en degenen die van Christus zijn, maar het huilen is mij zeer nabij omdat ik niet meer weet wat te doen.

Als Rome heerst in jullie kringen, zelfs de meest gereformeerde kringen, dan kan alleen God nog ingrijpen, ik niet. En dat Hij in aan het grijpen is, is duidelijk, anders zou zo'n simpele sukkel als mij de dingen niet neerschrijven die ik tot hier toe heb neergeschreven.

Wetende dat God in Christus zijn volk beschermt, en dat Gods Vijanden alleen mijn lichaam kunnen doden maar niet mijn ziel, verblijf ik.

Mvg,

Dennis

(en dit alles schrijf ik rustig neer met treurnis in mijn hart)
Adirk

Bericht door Adirk »

Dennis,

Misschien kun je dit ook met beide heren persoonlijk bespreken. (bijv. 4-5 open dag in 2e kamer, met persoonlijk kontakt met vd Vlies)
Je loopt nu wel erg hard van stapel, maar dat zijn we inmiddels een klein beetje van je gewend.

mvg
docwil

Bericht door docwil »

Dennis,
????????????????????????????????????????????
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Hahahaha, kom op: Rome heeft de macht hier omdat wij niet met zekerheid durven zeggen dat de Paus de antichrist is! Kom op...het is alleen onzekerheid van de fractieleider van de SGP of hij dan wel recht doet aan de bijbel. Hij erkent dat Rome onchristelijk is, maar antichrist gaat wat ver en de conclusies die jij trekt zijn belachelijk. Onderbouw toch eens!
gamaliel

Bericht door gamaliel »

o,o Dennis ga je nu de martelaar uithangen?

1 joh 2;22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.

dit is niet Rome maar de islam.
er is niet veel verschil tussen Rome en de doorsnee kerk, liturgisch systeem, bijgelovige kinderdoop, het onmondig houden van het 'gewone' volk, rangen en standen zowel in de kerk als in de leer.
en toch geloof ik dat zowel in de Roomse kerk als in de 'protestantse'kerken kinderen van God zijn.
Grace

Bericht door Grace »

Dennis,

wat hebben de jongerenavonden met het antwoord van dhr. De Vlies en Dorenbos te maken.

Ik(en meerdere) snap je redenatie niet echt
Luister

Bericht door Luister »

God waakt over Zijn kinderen als Zijn oogappel, Dennis! Maak je in geen ding bezorgd want je Vader zorgt voor je!
Dennis

Bericht door Dennis »

Beste Adirk,

'Misschien kun je dit ook met beide heren persoonlijk bespreken. (bijv. 4-5 open dag in 2e kamer, met persoonlijk kontakt met vd Vlies)'
## Allereerst de heer Dorenbosch heeft een jaar geleden en 2 maanden geleden van mij een brief gekregen waarin ik hem zaken voorleg. Tot op heden nul, nul reactie. Afgelopen zaterdag heb ik hem voor een zaal van sgp-jongeren gevraagd of hij het pausdom als de antichrist zag. Op deze vraag gaf hij een ontwijkend antwoord. Dan meen ik genoeg gedaan te hebben en heeft de heer Dorenbosch ook genoeg duidelijkheid gegeven. Wat betreft de heer Vd Vlies. Ik stel hem op een sgp-jongerendag 2 vragen waarbij ik hem duidelijk deze heb zien opschrijven. Als hij dan als fractievoorzitter op een sgp-jongerendag correct naar voren wil komen, dan beantwoordt hij ook de tweede vraag. En dat deed hij niet ondanks dat ik duidelijk heb gezegd hem 2 vragen te willen stellen.

Het is voor mij hetzelfde als dat iemand aan premier Kok en een van zijn ministers zou vragen of Hitler een nazi was en derhalve een misdadiger. Waarbij de minister ontwijkend antwoordt en premier Kok niet eens reageert. Dit terwijl de vragensteller een Jood is die van zijn volk houdt. Zou die Jood niet erg hard van stapel lopen, als hij daarna de zaal uit zou lopen ………….als hij daarnaast ook nog eens weet dat de heer Kok en zijn minister constant de afgelopen jaren in de media zichzelf erop hebben laten voorstaan dat zij volledig achter Israel staan ? En dan nog durven zeggen dat de Jood maar naar een opendag van Kok en zijn ministerraad moet komen als zij eventueel tijd hebben voor het simpele volk. O,ja, en dat de Jood Kok en zijn minister heeft lopen lasteren en dat het gedrag en de houding van de Jood helemaal niet netjes en ook nog eens erg onchristelijk is…………is er een psycholoog in de zaal om deze Jood weer rustig te krijgen en in het gelid van de massa ?

Mvg,

Dennis
Dennis

Bericht door Dennis »

Beste Refojongere,

Ik moet dus het standpunt onderbouwen dat het pausdom de antichrist is. Dat is hetzelfde als dat ik jou nog moet uitleggen dat uitverkiezing behoort tot de gereformeerde leer. Jouw reactie hier geeft aan hoeveel je weet van je gereformeerde erfenis. Maar laat ik 3 voorbeelden geven van de honderden gerenomeerde protestantse namen van Luther tot Calvijn, van Tyndale tot Matthew Henry, van Edwards tot Spurgeon.

1. Westminister Confession of Faith, hoofdstuk 25 onderdeel 6:
'There is no other head of the Church, but the Lord Jesus Christ, nor can the Pope of Rome, in any sense, be head thereof; but is that antichrist, that man of sin, and son of perdition, that exalteth himself, in the Church, against Christ and all that is called God.'
2. John Foxe's Book of Martyrs (7000 pagina's met verhalen over martelaren van Christus, waarvan een groot deel over de vervolgingen die broeders en zusters van de pauselijke antichrist hebben moeten ondergaan)
3. In NL zijn 250.000 Nederlanders gedood door de RK-inquisitie, en in die tijd is ook een bevel uitgevaardigd vanuit de RK dat alle Nederlanders gedood moesten worden.

Helaas kan ik aan bovenstaande reeks niet Dorenbosch en vd Vlies toevoegen, blijkbaar omdat ze niet in dat rijtje van protestanten thuishoren. Belachelijk nietwaar ? O, sorry, mijn conclusies zijn belachelijk…….

Mvg,

Dennis
Dennis

Bericht door Dennis »

Beste Gamaliel,

'1 joh 2;22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.'
dit is niet Rome maar de islam.'
## Rome leert dat Maria geen 'original sin' heeft, wat betekent dat Christus geboren zou zijn uit een volmaakt mens en de Heilige Geest, wat zou betekenen dat Christus geen deel heeft gekregen aan hetzelfde vlees en bloed waaraan wij deelhebben na de zondeval. En dit is loochening van Christus.

'er is niet veel verschil tussen Rome en de doorsnee kerk, liturgisch systeem, bijgelovige kinderdoop, het onmondig houden van het 'gewone' volk, rangen en standen zowel in de kerk als in de leer.
en toch geloof ik dat zowel in de Roomse kerk als in de 'protestantse'kerken kinderen van God zijn.'
## Als in de kerk van Rome de antichrist heerst, en ook nog eens geldt dat wie de antichrist aanbidt het Beest aanbidt, dan zegt je belijdenis hier dat er weinig verschil nog is met jullie kerken, zeer zeer veel en dat uit jouw eigen mond. En Gods Woord zegt dat allen die het Beest aanbidden, verloren gaan. Derhalve is het erg liefdeloos om dan maar te zeggen 'blijf maar in een kerk die verbonden is met Rome.' Maar ach, ………wijze en dwaze maagden ? Steengrond en goede grond ? Aan het Woord stoten ? Leraars kiezen die zeggen wat je wil horen ? Nee, want we zijn me met z'n allen toch een partij radicaal, dat wil je echt niet weten !!! Precies !!!

Mvg,

Dennis
Dennis

Bericht door Dennis »

Hallo Grace,

Mijn veronderstelling is de volgende: op de jongerenavonden dient gereformeerde prediking te klinken. Als ik daar arminianisme, RK-visie op de kerk, dreiging van hel en verdoemenis tegenover christenen,
en allerlei grote opgeblazen woorden hoor waarmee de dominees impliciet iets zeggen over zichzelf en hun prediking alsof wie aan deze komt aan God komt, ik ook reacties krijg op de avonden zelf danwel op dit forum die mij aangeven dat aanzien des persoons, onwetendheid en een kerkcultuur in een bepaalde gereformeerde zuil van groter belang zijn om iets als het Evangelie te betitelen dan de Schrift, dan krijg ik argwaan. Als ik dan ook in een van de preken terugvindt dat de heer Bush (president USA) wordt gezien als christen, terwijl ik keihard kan bewijzen dat deze man het omgekeerde is en een pion van Rome
(ga maar eens neuzen op cuttingedge.org) Ook opmerkelijk vond ik dat een van de sprekers me toch een partij goed werk levert in het katholiek Limburg, erg verdacht. WLW is in jullie kringen bekend, terwijl deze gedragen wordt door een Roomse groep waar ook de heer Dorenbosch mee gelieerd is. Mij een uitspraak bekend is van de heer De Vlies waarin hij de paus (= antichrist) eer gaf omdat hij tenminste nog voor moraal is. En afgelopen zaterdag de heer De Vlies mij geen antwoord ga op mijn vraag of hij het pausdom de antichrist achtte. Dan begin ik 1 plus 1 op te tellen. Meer nog, de heer De Vlies gaf aan dat hij dagelijks zijn werk kan doen met collegapolitici die openlijk aangeven niets met het protestantse christendom van doen te willen hebben, alsmede gekozen hebben voor abortus, voor euthanasie, voor het opheffen van het bordeelverbod, en samen met deze collega's zweert de sgp-fractie op dezelfde grondwet die Christus ontkent omdat de sgp-fractie vindt dat het valselijk zweren voor Gods Aangezicht hen in staat stelt wellicht iets te veranderen. Als de fractievoorzitter van de sgp dan ook nog eens voor zijn vakmanschap in de tweede kamer wordt geeerd, alsmede hijzelf Kok en Lubbers roemt voor hun vakmanschap, dan vraag ik me af wat het Negende Gebod in de politiek nog inhoudt als afgelopen zaterdag paars even flink op de hak wordt genomen op de sgp-jongerendag. Daarnaast vraag ik me ook af wat iemand van de SP op een sgp-jongerendag te zoeken heeft, die openlijk aangaf voor het homohuwelijk en nauwkeuriger omgaan met abortus en euthanasie te zijn, en die voor zijn toespraak ook nog eens en masse applaus kreeg van de sgp-jongeren. Hieraan kan ik nog enkele voorbeelden toevoegen, maar in het kort komt het erop neer, als de SGP de toestand in kerk en staat ziet alsmede de vruchten van de nederlandse regering en de gevolgen daarvan voor de protestanten in NL, en kennis heeft van haar gereformeerde geschiedenis, dan is het zeer opmerkelijk dat zij wel in een regering kunnen zitten die Christus ontkent, dat zij wel deel kunnen hebben aan een regering die het de christenen onmogelijk maakt als zij godvruchtig en matig willen leven + hun kinderen godvruchtig en matig op te voeden, en dat hun 'G' van gereformeerd enkel nog uiterlijke schijn is aangezien de daadwerkelijke inhoud er niet meer is (bv. als de voorzitter al niet kan zeggen wie de antichrist is, hoe kan hij dan artikel 36 nastreven ?). Het is een beetje hetzelfde als iemand tegenover een zaal zit die niets weten over japans goudvissenonderwaterhockey. Degenen die in de zaal zitten denken dat deze man echt iets weet over japans goudvissenonderwaterhockey, maar weten niet dat hij precies zo reageert en doet als een piranha-liefhebber en zich ook erg thuisvoelt temidden van piranha-liefhebbers die weten dat piranha's erg graag goudvissen opeten en het niet erg vinden als de goudvissenstand erg gedaald is omdat het betekend dat hun piranha's goed hun buikjes vol hebben kunnen eten. Welicht dat de piranha-liefhebber denkt, ach, laten we nog een jongerenavond organiseren voor aankomende goudvissen, beetje vetmesten die hap zodat ze precies zo als ons gaan praten, …..en van hen hebben we geen last, want we weten dat als die jonge goudvissen verworden tot die vervloekte echte goudvissen (zoals de Waldenzen, de Reformatoren, de Engelse en Nederlandse Puriteinen, de Schotse Covenanters) dat we dan een groot probleem hebben en snel aan de kaak zullen worden gesteld voor wat we werkelijk zijn.

(Ach, en wellicht overdrijf ik het ook wel allemaal, en gaat het op de jongerenavonden gewoon om een leuke avond te hebben en een mooie extra gelegenheid om een leuk mokkel aan de haak te slaan ……..
dan is het leuk om een gereformeerd klinkende preek aan te horen, zodat we met z'n allen tegenover elkaar goed geestelijk kunnen praten en zo wellicht aan de andere sexe kunnen laten zien hoe echt christen we wel niet zijn………..tja, en dan komt die eikel van een Dennis ons feestje verpesten…….sjonge, toch fijn dat er ook jongerenavonden zijn in Emmeloord…….alleen hoe zal dat dan gaan met reizen als je met iemand van daar verkering krijg ?………maar het gaat ons echt om de prediking hoor !!!!!! )

Mvg,

Dennis

PS. Ik denk er ook over om de Engelse versie van de preek van Andrew Gray op het blaadje van 18 april op internet te gaan zoeken, want volgens mij klopt er iets niet.
Dennis

Bericht door Dennis »

Aan Luister,

Dank je !

Mvg,

Dennis
Plaats reactie