Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

JolandaOudshoorn

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [8]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bona Fide schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Een nieuwe voortuin voor nog geen 50 Euro!
Om hoeveel m2 gaat dit? In veel plaatsen betaal je zo € 200 - € 300 voor een m2 grond...
Mijn voortuin was al van mij, we hebben hem alleen helemaal veranderd. Van een stenen geval naar een "gewone" tuin.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

sirdanilot schreef:Ze zijn inderdaad mooi, maar niet bij duizenden en duizenden om 6 uur 's ochtends als je liever in je bed wil liggen... maar ja, als student moet je ergens geld vandaan halen, en qua baan had ik het een stuk slechter kunnen treffen ;) (bijvoorbeeld bij de mc donalds werken, zoals sommige studiegenoten... :bobo )

Het is wel leuk dat ik langs tig bloemenzaken fiets als ik weer terug kom. Bij elke bloem denk je dan: 'dikke kans dat die van onze veiling komt'.
Nou leuk toch, al die frisse geuren?
Beter dan boven zo'n stinkfrituur ;)
Als je daar een paar weken moet werken, kun je volgens mij geen patat of hamburger meer zien.
En die enkele keer dat ik er geweest ben toen de kinderen nog klein waren, om een milkshake te halen, kregen we steevast te horen: eet smakelijk :wiz
Onze kinderen vonden die hamburgers met kleffe broodjes vies.
En ook de fritessaus vonden ze niks.
Inmiddels is het assortiment ook groter begrijp ik?
Dus zo'n baantje in de bloemen lijkt mij heel leuk. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MoesTuin
Verbannen

Bericht door MoesTuin »

Je krijgt nu ook een blaadje sla erbij.

Vroeger kwamen we soms bij de Mac, maar nu eigenlijk nooit meer,

Mackroket ging nog wel, maar inderdaad die broodjes gebakken lucht?

Als je naar huis ging had je nog geen gevuld gevoel in je maag. ....

Onze thuis frituur staat op nr 1 ♡
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Bona Fide

Bericht door Bona Fide »

JolandaOudshoorn schreef:
Bona Fide schreef:
Om hoeveel m2 gaat dit? In veel plaatsen betaal je zo € 200 - € 300 voor een m2 grond...
Mijn voortuin was al van mij, we hebben hem alleen helemaal veranderd. Van een stenen geval naar een "gewone" tuin.
Bedankt dat je er zo serieus op ingaat. :huhu
Maar je complete voortuin veranderen voor maar € 50 is wel goedkoop. Veel plezier ermee en geniet ervan!
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

Als je alleen wat stenen weghaalt, en in de grond wat bloemen en planten zet, ja dan kan dat prima voor 50 euro !

En al die planten komen via één van de bloemenveilingen in ons land (rijnsburg, aalsmeer, bleiswijk, naaldwijk en eelde). ;)
sirdanilot

Wat mooi dat je kinderen al doorhebben dat mc donalds eten eigenlijk gewoon niet lekker is. Ik had dat totaal niet door als kind, voor mij was het het lekkerste wat er is (op de afhaalchinees na, ook al niet zo gezond) ! Pas sinds een paar jaar ben ik er achter hoe ongezond het eigenlijk is, nu neem ik bij mc donalds alleen een milkshake of van die ijsjes, en soms een bak koffie, de hamburgers, friet en andere dingen hoef ik absoluut niet meer ! Ik ben er uberhaupt al een lange tijd niet meer geweest... Ik ken iemand die daar werkt, je krijgt dan korting op het 'eten' daar maar hij neemt gewoon z'n eigen brood mee, anders worden z'n maag-darmproblemen alleen maar nog erger (waar hij altijd al aan lijdt).

Ik denk dat het belangrijk is om te beseffen dat het lichaam een tempel is van de H Geest. Af en toe iets vets mag heus wel, maar niet zo veel dat het het lichaam schaadt.

Nu krijg ik overigens spontaan zin in een koekje... :bobo
Mara

Bericht door Mara »

sirdanilot schreef:Wat mooi dat je kinderen al doorhebben dat mc donalds eten eigenlijk gewoon niet lekker is. Ik had dat totaal niet door als kind, voor mij was het het lekkerste wat er is (op de afhaalchinees na, ook al niet zo gezond) ! Pas sinds een paar jaar ben ik er achter hoe ongezond het eigenlijk is, nu neem ik bij mc donalds alleen een milkshake of van die ijsjes, en soms een bak koffie, de hamburgers, friet en andere dingen hoef ik absoluut niet meer ! Ik ben er uberhaupt al een lange tijd niet meer geweest... Ik ken iemand die daar werkt, je krijgt dan korting op het 'eten' daar maar hij neemt gewoon z'n eigen brood mee, anders worden z'n maag-darmproblemen alleen maar nog erger (waar hij altijd al aan lijdt).

Ik denk dat het belangrijk is om te beseffen dat het lichaam een tempel is van de H Geest. Af en toe iets vets mag heus wel, maar niet zo veel dat het het lichaam schaadt.

Nu krijg ik overigens spontaan zin in een koekje... :bobo
Ik weet niet of dat mooi was, ik maakte zelf hamburgers en frietjes en dat vonden ze veel lekkerder, nog steeds trouwens. :)
Een zelfgemaakte gegrilde hamburger is trouwens best gezond, als je dat op een goed broodje serveert, met wat rauwkost en niet enkel dat slappe blaadje watersla.
Ik bak ze in een grillpan en als je dan ziet hoeveel vet er uit zo'n runderburger nog komt. :oO dat gaat nu in het keukenpapier, i.p.v. in onze aderen ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:Een prachtige Stephanotis, voor slechts 2 euro bij een supermarkt, in het durp waar vriendin woont.
Mijn moeder was er altijd dol op.
Die bloemen stinken toch zo? (Maar ze zijn erg mooi.)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Nieuw boek: Levende fonteinen, Tien preken van ds. A. Bregman.
Ik bladerde er even door, en zag zo zeker 3 preken die ik me nog levendig kan herinneren
dat hij die hier in de Noorderkerk heeft uitgesproken.
Het waren indrukwekkende preken.

Ik zou het boekje zeker aan een ieder willen aanbevelen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dodo

Bericht door Dodo »

Een vleermuis.

Dood, dat wel. Ik weet wel dat de katten graag jagen, maar een vleermuis is nieuw. Straks even een rondje bellen wat ik nu moet. Er is altijd een minieme kans op rabiës.

Afbeelding
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:Een vleermuis.

Dood, dat wel. Ik weet wel dat de katten graag jagen, maar een vleermuis is nieuw. Straks even een rondje bellen wat ik nu moet. Er is altijd een minieme kans op rabiës.

Afbeelding
Misschien weet de koster van de Noorderkerk in Rijssen raad. Die heeft meer met
vleermuizen van doen gehad... :)
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik heb wat zitten googelen en ik heb de dierenarts gebeld. Hondsdolheid onder vleermuizen komt vrijwel niet voor, dus er is niets aan de hand.
Wel apart om zo'n beestje eens van dichtbij te kunnen bekijken.
sirdanilot

Ik dacht dat je alleen hondsdolheid kunt krijgen als je gebeten wordt. Als poeslief de vleermuis heeft gevangen is daar niet zoveel kans op (maar navragen kan natuurlijk nooit kwaad)
Dodo

Bericht door Dodo »

De hernieuwde overtuiging dat een boek er niet op vooruitgaat als het verfilmd wordt. Dit keer naar aanleiding van De koning van Katoren. Prachtig boek, prutsfilm.
henriët

Bericht door henriët »

Behang van pip voor minder dan de helft. Onze Jet krijgt een pipwand. :)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie