Wist je dat........[6]

helma

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door helma »

Als we vroeger ziek waren op zondag dan bleef er een van de zussen bij je thuis en luisterde je samen een preek van een cassettebandje. Zo begonnen mijn zus en ik met het luisteren van een preek; maar al gauw waren we erg verontwaardigd. De dominee zei bij het votum: die de hemel en aarde niet geschapen heeft.
We draaiden het bandje een stukje terug omdat we onze oren niet konden geloven. Maar hij zei het echt!
We vonden het zo verschrikkelijk goddeloos dat we niet meer verder wilden luisteren :huhu

W.s. zei hij 'uit niet' en slikte hij het 'uit' een beetje in.....
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

François Turretini schreef:Wist je dat er in 1949 in China 1 miljoen christenen waren, dat het atheïstische regime er in de 50 jaren daarop 1,2 miljoen heeft doodgemaakt en dat er tegenwoordig 100 miljoen christenen in China zijn.

"het bloed der martelaren is het zaad der Kerk" zei de kerkvader Cyprianus ooit.

Laten we ons daar maar door laten bemoedigen als de komende decennia het anti-christelijke sentiment wat toeneemt in Nederland. (Hoewel het waarschijnlijk allemaal wel niet zo erg zal worden als in China)

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... f_1_759311
Hoeveel van die 100 miljoen zouden de 3FvE kennen?
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Bonny schreef:
François Turretini schreef:Wist je dat er in 1949 in China 1 miljoen christenen waren, dat het atheïstische regime er in de 50 jaren daarop 1,2 miljoen heeft doodgemaakt en dat er tegenwoordig 100 miljoen christenen in China zijn.

"het bloed der martelaren is het zaad der Kerk" zei de kerkvader Cyprianus ooit.

Laten we ons daar maar door laten bemoedigen als de komende decennia het anti-christelijke sentiment wat toeneemt in Nederland. (Hoewel het waarschijnlijk allemaal wel niet zo erg zal worden als in China)

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... f_1_759311
Hoeveel van die 100 miljoen zouden de 3FvE kennen?
Zou God afhankelijk zijn van nietige menselijk geschriftjes.... Al zijn ze nog zo goed! God hoeft die niet!
We belijden immers dat Hij een Almachtig God is, die niets van de mens van node heeft?
Of.. proef ik een stukje wantrouwen wat een verachten inhoudt van de mensen die vasthouden aan onze
geloofsbelijdenissen?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Opmerkelijk op een dergelijk geluid te horen.
Meestal meen ik hier met enige regelmaat van de klok geluiden te horen dat men niet buiten de 3FvE kan.
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Bonny schreef:Opmerkelijk op een dergelijk geluid te horen.
Meestal meen ik hier met enige regelmaat van de klok geluiden te horen dat men niet buiten de 3FvE kan.
Niet kunnen.... dat is wat anders als terzijde schuiven of als verouderd afdoen. Daarvoor is mij de geloofsbelijdenis te dierbaar, en... afschaffen zou de dijk wel eens helemaal kunnen doen breken...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Bericht door helma »

het is wel opmerkelijk dat er ook in China veel belangstelling is voor de Heidelbergsche Catechismus e.d.
Desiree

Bericht door Desiree »

ja, hoe weet je dat Helma.. heb ik info gemist?

Er zijn daar (ook) dwalingen heb ik begrepen. Je zou zeggen, door een Bijbel te krijgen, moeten die over zijn...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

helma

Bericht door helma »

Desiree schreef:ja, hoe weet je dat Helma.. heb ik info gemist?

Er zijn daar (ook) dwalingen heb ik begrepen. Je zou zeggen, door een Bijbel te krijgen, moeten die over zijn...
Omdat mijn vader daar een paar keer is geweest om 'les' te geven over o.a. de catechismus
ze vragen steeds naar meer onderwijs uit Reformatorische geschriften
De honger naar kennis is groot.

http://www.hudsontaylor.nl/nl/projecten/lectuur/

en wat betreft dwalingen.....die gaan niet over als er een Bijbel is. Dat is hier ook niet zo......
Onmisbaar is hier én daar het licht en de leiding van de Heilige Geest.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

... er zo'n hoop treurige dingen gebeuren.
... we toch maar vrolijk blijven met zijn allen.

;(
alias

Bericht door alias »

...onze buren het onkruid tussen de tegels weghalen met een HAAKSE SLIJPER...!!!
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

alias schreef:...onze buren het onkruid tussen de tegels weghalen met een HAAKSE SLIJPER...!!!
:oO :oO :bobo
huisman

Bericht door huisman »

Indrukwekkende beelden van precies 50 jaar geleden toen Martin Luther King zijn beroemde toespraak hield ; "I have a dream"
Kijk het hele filmpje eens op deze link.

http://nos.nl/artikel/545037-i-have-a-d ... r-oud.html
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
henriët

Bericht door henriët »

Ik m& m een goede nachtrust wens,
En voor de laatste vbw dag een heel fijne, gezellige, maar vooral gezegende dag wens!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

;)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

Ik blij zal zijn als internet het gewoon weer normaal doet
Gesloten