Alternatieve geneeswijzen

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Afgewezen »

Als ik jullie moet geloven, ben ik ernstig occult belast.

Overigens :offtopic
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door freek »

Afgewezen schreef:Als ik jullie moet geloven, ben ik ernstig occult belast.

Overigens :offtopic
Ik ga je maar ontvrienden :humhihi :haha
Nederlandsmeisje
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2013, 09:56

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Nederlandsmeisje »

Ik ben ervan overtuigd, dat we NIET occult worden belast als we onwetend zulke dingen innemen.
Persoonlijk wil ik gewoon geen zaken ondersteunen, die dit soort dingen verkopen.

Mensen, die geloven, dat je occult wordt belast omdat je zonder dat je het weet homeopathische druppels inneemt, geloven in magie.

Niet-christenen geloven, dat gelukspoppetjes geluk brengen. Dat si natuurlijk flauwekul, maar als wij geloven dat homepoathische druppels "ongeluk" brengen,
is dat NET zo mis.
Maar om terug te komen op het thema inenten .... ik ben er zo van overtuigd, dat veel artsen en wetenschappers intens biddend hun werk doen.
Er vindt een ontwikkeling plaats. WAAR in de Bijbel staat geschreven, dat we niet mogen inenten? Of HOE komen jullie (die ervan overtuigd zijn dat inenten voor christenen niet verantwoord is) erop dat inenten tegen God`s wil in gaat?

Ja natuurlijk staat er niet in de Bijbel, dat we wel mogen / moeten inenten. Maar er staat in de Bijbel ook niks over koelkasten en auto`s en die gebruiken we toch ook.
En brillen. Toiletten. Fietsen. Computers. Telefoon. Ritssluitingen. Theezakjes.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:Als ik jullie moet geloven, ben ik ernstig occult belast.

Overigens :offtopic
Welnee joh :)
Ik haal ook echina force, valeriaan druppeltjes, en dat soort dingen.
Maar er is een groep mensen die veel te ver gaan in een soort "belevenis", al dan niet gesteund door hun peut, en dat vind ik persoonlijk "eng".
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Afgewezen schreef:Als ik jullie moet geloven, ben ik ernstig occult belast.

Overigens :offtopic
Welnee joh :)
Ik haal ook echina force, valeriaan druppeltjes, en dat soort dingen.
Maar er is een groep mensen die veel te ver gaan in een soort "belevenis", al dan niet gesteund door hun peut, en dat vind ik persoonlijk "eng".
Echinaforce en Valeriaan zijn ook geen homeopathische middelen, althans in de meeste gevallen niet. Dan hebben hier met phytotherapie te doen, dat wil zeggen kruidengeneeskunde. Deze therapie is naar mijn gevoelen al zo oud als er ziekten op deze wereld zijn.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door alexv »

Ik vind dit eigenlijk wel een goed stuk. Je moet het wel 2 keer lezen maar erg informatief.

http://www.dokterrutten.nl/text/weten.html
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door refo »

Die dokter Rutten zouden ze z'n titel af moeten nemen.
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door sirdanilot »

Homeopathie rust op het eindeloos verdunnen van een stof, zoveel dat de kans dat er ook maar één molecuul werkzame stof in een flesje/pilletje/wat dan ook zit, nihil is. De gedachte is dat de werkzame stof 'afgeeft' op de verdunningsstof. Dat van de energie en levenskracht enzo dat eerder deze draad gepost is, wist ik niet, maar past ook wel in dat verhaal.

En dat past dus volstrekt niet binnen het Christelijk geloof. God is onze levenskracht, niet chi of kosmoskracht of wat dan ook. Het past ook niet binnen het kader van het gezonde verstand, want een molecuul van een stof geeft natuurlijk niks af. Een molecuul is gewoon een molecuul, als je geen enkel molecuul werkzame stof binnenkrijgt gebeurt er gewoon niks.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door alexv »

Web site gelezen?

Alles wat je niet snapt is dan niet opeens niet waar.
Nederlandsmeisje
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2013, 09:56

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Nederlandsmeisje »

Ja, ik heb die website gelezen en ik word er niet blij van.

Even alles op een rijtje:

Hahnemann was een overtuigd occultist, spiritist en vrijmetselaar.
Dat homeopathie kan werken, staat voor mij vast, maar hóe het werkt, is voor veel mensen nog steeds niet helemaal duidelijk. Hahnemann heeft het over oerkrachten, maar het ligt er maar net aan welke woorden je gebruikt.

Je kunt volgens mij niet de methode gebruiken zonder de achterliggende filosofie te omarmen.

De vraag is niet òf een therapie werkt, maar door welke kracht zij werkt!


Samuel Hahnemann heeft zijn homeopathische grondwet door een foute conclusie uit een experiment dat hij deed met kinine (een middel tegen malaria), dat bij hem (als gezonde persoon) namelijk de verschijnselen gaf van 'malaria' (onder meer koorts). Fout was zijn conclusie omdat er bij hem slechts sprake was van een allergische reactie op de kinine (en dus niet van een gelijksoortigheidsreactie). De homeopathie is dus gestoeld op een verkeerde basis. Maar er is nog meer. De homeopathie werkt niet slechts met verdunde (en dus 'ongevaarlijke') stoffen, maar met verdunde gepotentieerde stoffen. Het uitgangsmateriaal waarmee de homeopaat werkt is de zogenaamde oertinctuur (een alcoholextract van onder meer een plant), welke vervolgens in stappen verdund en geschud (gepotentieerd) wordt (decimale en centimale verdunningen). Hierbij worden niet zelden extreem hoge verdunningen gebruikt (bijvoorbeeld C1000), terwijl bekend is dat verdunningen boven D23 geen molecuul van de oorspronkelijke stof meer bevatten en een D12 hetzelfde is als het oplossen van een mespuntje zout in de Atlantische Oceaan, een C30 hetzelfde als het oplossen van een korrel zout in de melkweg. Toch zouden juist deze extreme verdunningen krachtig werken (door het schudden). Het blijkt bij dit schudden, aldus Hahnemann, te gaan om het vrijmaken van de 'spirituele kracht' uit de grondstof.

Occultisme is bezig zijn met verborgen en geheime zaken, het occultisme heeft dus iets geheimzinnigs. In Deuteronomium 29:29 zegt de Heere hier over:
"De verborgene dingen zijn voor den HEERE, onzen God; maar de geopenbaarde zijn voor ons en voor onze kinderen, tot in eeuwigheid, om te doen al de woorden dezer wet."

Homeopathie is een afgod waarachter één van deze verborgenheden zich schuilhoudt.

We moeten daar dus van afblijven, ook al gebeuren daar nog zulke bijzondere dingen mee. Occultisme heeft te maken met bijgeloof, en bijgeloof en geloof staan in scherpe tegenstelling met elkaar. Suggestie en bijgeloof zijn satans surrogaat voor geloof in God. De mens is daar heel gemakkelijk toe te verleiden. Waar de mens zijn hulp en toevlucht niet meer zoekt bij de Heere God, maar bij, en via, onzichtbare krachten krijgt satan de kans de mens tot slavernij en afhankelijkheid te brengen van zijn demonische invloed. Bijgeloof drijft de mens van zijn Schepper vandaan en dat is wat satan met zijn leugengeesten wil bereiken. In het occultisme wordt gebruik gemaakt van rituelen, magische handelingen en allerlei toverspreuken. Dit in plaats van het gebed tot de Heere God.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5655
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Dodo »

Vanwaar opeens deze kruistocht tegen homeopathie??

Ik heb overigens goede ervaringen met klassieke homeopathie. Misschien, zoals onze huisarts van sommige dingen zegt, werkt het niet maar helpt het wel.
Nederlandsmeisje
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2013, 09:56

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Nederlandsmeisje »

@Dodo omdat veel mensen niet weten wat er achter de homeopathie schuilt. Niet alles wat "werkt" is ook goed voor je.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5655
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Dodo »

Ik zie dat ik mee zit te werken aan het off topic gaan.
Het ging hier over inenten, over homeopathie is vast al ergens een topic.
Nederlandsmeisje
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2013, 09:56

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Nederlandsmeisje »

Zooo Off Topic is dat niet hoor...ik las hier dat er christenen zijn, die niet inenten, maar wel Homeopathie gebruiken.
Waar ben je dan mee bezig?

En mijn vraag is nog steeds: Niet inenten...waarom? Omdat we niet preventief bezig willen zijn, maar zonnencreme is ook preventief en autogordels ook.

Waar baseert het niet-inenten op?

Daarop, dat we nieuwe, niet-Bijbelse methoden niet gebruiken, kan het niet zijn, want we maken ook gebruik van toiletten, auto`s, ritssluitingen, brillen en zo.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Tiberius »

Hier verder over homeopathie, berichten verplaatst uit: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=87
Plaats reactie