Maar dat probleem bestaat eveneens bij predikanten die reeds lang predikant zijn. Die kunnen ook ziek worden - of overlijden - in de periode tussen het stemmen en beroepen en/of tussen het beroep en de bevestiging.Reformer schreef:Akkoord dat een tweetal stellen nog geen beroep uitbrengen is. Het gaat er om dat de tweetallen (of meertallen) die op dit moment gesteld worden, bestaan uit personen die nog niet beroepbaar zijn. Wat als student X deze week zakt voor de examens (of is dat niet mogelijk?) of ziek wordt of ....... Dan zijn er gemeentes die een niet beroepbaar personen hebben gekozen om te beroepen. Vreemde situatie lijkt me.
Beroepen GG studenten
Re: Beroepen GG studenten
- Reformer
Eens, maar dan heeft de gemeente een beroepbaar persoon verkozen om te beroepen. In het geval van een student die niet beroepbaar gesteld wordt (om wat voor reden dan ook) is het zo dat zijn roeping tot predikant niet door een kerk is overgenomen door deze persoon beroepbaar te stellen. Een gemeente heeft de roeping van iemand dan wel erkend door deze te verkiezen. Blijft vreemd.WimA schreef:Maar dat probleem bestaat eveneens bij predikanten die reeds lang predikant zijn. Die kunnen ook ziek worden - of overlijden - in de periode tussen het stemmen en beroepen en/of tussen het beroep en de bevestiging.Reformer schreef:Akkoord dat een tweetal stellen nog geen beroep uitbrengen is. Het gaat er om dat de tweetallen (of meertallen) die op dit moment gesteld worden, bestaan uit personen die nog niet beroepbaar zijn. Wat als student X deze week zakt voor de examens (of is dat niet mogelijk?) of ziek wordt of ....... Dan zijn er gemeentes die een niet beroepbaar personen hebben gekozen om te beroepen. Vreemde situatie lijkt me.
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Huisman schreef:Het komt mij elk jaar wat hijgerig over....in de trant van wie het eerst komt wie het eerst maalt.
WimA schreef:Op basis hiervan meen ik wel enige reden te hebben het "GG bashing" te noemen.
Zeg ik in de gewraakte zin iets anders dan het curatorium in 1977
Van een wedloop wordt je hijgerig.....capice ??opdat het beroepingswerk ordelijk geschiede en geen wedloop plaats vinde om als eerste te beroepen.
Vraag: Vind jij het advies van het curatorium van de GG in 1977 niet een erg verstandige ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ja, dit is wél bizar. Van de bloemkool is het zeker dat 'ie volgende week in de reclame kan, van de student moet nog afgewacht worden of deze beroepbaar gesteld wordt. Dát is het verschil! Ik ben het als GG-er helemaal met SB 1977 (en dus met huisman en Luther) eens wat betreft volgen van de juiste volgorde.refo schreef:Vergelijken met de bloemkoolmarkt is niet bizar.
En gewoon ook een kwestie van de ledenvergadering op een juist moment plannen.
Overigens, de vragen die huisman stelde waren legitiem en zag ik in ieder geval niet als GG-bashing.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
De vermeende tweetallen zijn overigens van het internet verdwenen. Wat een invloed heeft Refoforum toch. 

Let maar op ook de SB zal namens het curatorium betere regels voorstellen.Anker schreef:De vermeende tweetallen zijn overigens van het internet verdwenen. Wat een invloed heeft Refoforum toch.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Bert Mulder
- Contacteer:
vind dat bepaalde CGK'ers ook bepaald lange tenen hebben, anders...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Precies; helemaal eens.Jongere schreef:We kunnen natuurlijk de schuld bij tenen leggen. Nu geloof ik toch niet dat die bij mij erg lang zijn.
Maar wat me wel stoort is als de kern van het probleem ergens anders over gaat dan de discussie.
Ik kan er het redelijke van inzien om gemeenten te vragen om te wachten met beroepen.
Maar beroepen gebeurt ook helemaal niet. Er wordt een tweetal aan de gemeente (en niet aan de hele wereld via internet) bekend gemaakt en daar wordt over gestemd. 'Een beroep voornemens' dus.
En daar zou geen enkel probleem mee zijn als dat niet werd rondgebazuind en op internet werd geplaatst.
Vroeger was een beroep een beroep als de betreffende predikant/kandidaat werd gebeld. Vervolgens verscheen het in de krant.
Tegenwoordig zetten de paparazzi zelfs het tweetal al op internet. Dát vind ik ongezond. Ook als het een beroep op een gewone predikant betreft trouwens. Dáár zou de discussie over moeten gaan. En volgens mij heeft dat niets met tenen te maken, maar met een stuk nuchterheid.
Het hijgerige wordt dan ook veroorzaakt door de mensen die van reuring po het forum houden...
Tiberius schreef:Precies; helemaal eens.Jongere schreef:We kunnen natuurlijk de schuld bij tenen leggen. Nu geloof ik toch niet dat die bij mij erg lang zijn.
Maar wat me wel stoort is als de kern van het probleem ergens anders over gaat dan de discussie.
Ik kan er het redelijke van inzien om gemeenten te vragen om te wachten met beroepen.
Maar beroepen gebeurt ook helemaal niet. Er wordt een tweetal aan de gemeente (en niet aan de hele wereld via internet) bekend gemaakt en daar wordt over gestemd. 'Een beroep voornemens' dus.
En daar zou geen enkel probleem mee zijn als dat niet werd rondgebazuind en op internet werd geplaatst.
Vroeger was een beroep een beroep als de betreffende predikant/kandidaat werd gebeld. Vervolgens verscheen het in de krant.
Tegenwoordig zetten de paparazzi zelfs het tweetal al op internet. Dát vind ik ongezond. Ook als het een beroep op een gewone predikant betreft trouwens. Dáár zou de discussie over moeten gaan. En volgens mij heeft dat niets met tenen te maken, maar met een stuk nuchterheid.
Leg mij dan eens uit wat het probleem zou zijn als alle gemeenten netjes zouden wachten op de officiële beroepbaarstelling voordat zij een tweetal stellen en een ledenvergadering houden.
In onze kringen is het terecht niet de gewoonte om je verjaardag eerder te vieren maar vast te stemmen op studenten die nog niet zijn geexamineerd is blijkbaar geen probleem.
Maar je stuurt toch wel de uitnodigingen voor je verjaardag al rond? En neemt andere voorbereidingen? Of ga jij op de je verjaardag pas nadenken hoe je die dag in gaat vullen?huisman schreef:Tiberius schreef:Precies; helemaal eens.Jongere schreef:We kunnen natuurlijk de schuld bij tenen leggen. Nu geloof ik toch niet dat die bij mij erg lang zijn.
Leg mij dan eens uit wat het probleem zou zijn als alle gemeenten netjes zouden wachten op de officiële beroepbaarstelling voordat zij een tweetal stellen en een ledenvergadering houden.
In onze kringen is het terecht niet de gewoonte om je verjaardag eerder te vieren maar vast te stemmen op studenten die nog niet zijn geexamineerd is blijkbaar geen probleem.
-
Behalve als er EHEC uitbreekt, of het zou blijken dat er paardenbloemen doorheen zitten. Dan wordt alles uit de handel genomen vóór de winkel opengaat. Laten we alsjeblieft nuchter zijn:Bona Fide schreef:Ja, dit is wél bizar. Van de bloemkool is het zeker dat 'ie volgende week in de reclame kan, van de student moet nog afgewacht worden of deze beroepbaar gesteld wordt. Dát is het verschil! Ik ben het als GG-er helemaal met SB 1977 (en dus met huisman en Luther) eens wat betreft volgen van de juiste volgorde.refo schreef:Vergelijken met de bloemkoolmarkt is niet bizar.
En gewoon ook een kwestie van de ledenvergadering op een juist moment plannen.
Overigens, de vragen die huisman stelde waren legitiem en zag ik in ieder geval niet als GG-bashing.
1. De ledenvergadering pas beleggen, als de kandidaat beroepbaar is.
2. Als de ledenvergadering reeds op voorhand wordt aangekondigd, dit doen zonder het aflezen van de x-tallen.
3. Er op vertrouwen dat de kandidaat slechts een beroep aanneemt, als hij gelooft dat God hem aan die gemeente heeft toegedacht. Dan komt het niet op een dag/week.
...en het antwoord op mijn eerste vraag ? Ik herhaal hem wel even : Leg mij dan eens uit wat het probleem zou zijn als alle gemeenten netjes zouden wachten op de officiële beroepbaarstelling voordat zij een tweetal stellen en een ledenvergadering houden ?Tiberius schreef:Maar je stuurt toch wel de uitnodigingen voor je verjaardag al rond? En neemt andere voorbereidingen? Of ga jij op de je verjaardag pas nadenken hoe je die dag in gaat vullen?huisman schreef:Tiberius schreef:Precies; helemaal eens.Jongere schreef:We kunnen natuurlijk de schuld bij tenen leggen. Nu geloof ik toch niet dat die bij mij erg lang zijn.
Is het nu de bedoeling dat van alle varianten die eventueel mogelijk zouden zijn er uitgelegd gaat worden waarom die varianten ook geen probleem zijn? Dat lijkt me een wat vreemde - en vermoeiende - bezigheid.huisman schreef:...en het antwoord op mijn eerste vraag ? Ik herhaal hem wel even : Leg mij dan eens uit wat het probleem zou zijn als alle gemeenten netjes zouden wachten op de officiële beroepbaarstelling voordat zij een tweetal stellen en een ledenvergadering houden ?
Dat men zo snel mogelijk wil beroepen lijkt me overigens niet meer dan opdracht. In Jeremia staat zo vaak geschreven: "Vroeg op zijnde".
Daarnaast voorkomt men geen "wedloop" door een discussie te voeren over de minimale startdatum, in dat kader is het argument dat een wedloop niet stichtend is oneigenlijk gebruikt.
Laatst gewijzigd door WimA op 11 jun 2013, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je al gaat rennen voordat de wedstrijd begonnen is heet dat een "valse start".WimA schreef:Is het nu de bedoeling dat van alle varianten die eventueel mogelijk zouden zijn er uitgelegd gaat worden waarom die varianten geen probleem zou zijn? Dat lijkt me een wat vreemde bezigheid.huisman schreef:...en het antwoord op mijn eerste vraag ? Ik herhaal hem wel even : Leg mij dan eens uit wat het probleem zou zijn als alle gemeenten netjes zouden wachten op de officiële beroepbaarstelling voordat zij een tweetal stellen en een ledenvergadering houden ?
Dat men zo snel mogelijk wil beroepen lijkt me overigens niet meer dan opdracht. In Jeremia staat zo vaak geschreven: "Vroeg op zijnde".
Daarnaast voorkomt men geen "wedloop" door een discussie te voeren over minimale startdatum, in dat kader is het argument dat een wedloop niet stichtend is oneigenlijk gebruikt.
Het antwoord geef je zelf al, in de vergelijking met je verjaardag.huisman schreef:...en het antwoord op mijn eerste vraag ? Ik herhaal hem wel even : Leg mij dan eens uit wat het probleem zou zijn als alle gemeenten netjes zouden wachten op de officiële beroepbaarstelling voordat zij een tweetal stellen en een ledenvergadering houden ?