jeugd refo`s

Mara

Re: jeugd refo`s

Bericht door Mara »

refo schreef:Overdrijven is ook liegen.
Dus Vlinder liegt nu volgens jou? :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

vlinder schreef:
WimA schreef:
vlinder schreef:Het kijken via een ander account, daar baal ik van. Je hebt vrienden en je hebt kennissen. Vrienden mogen mijn foto's en profiel zien, voor kennissen heb ik dat uitgezet. Wanneer mensen zo nieuwsgierig zijn naar mij, laten ze dan zelf een account maken, dan beslis ik wel wat ze van mij mogen zien. Laatst hoorde ik van iemand dan een vriendin ( zelf uiteraard keurig geen facebook) foto's van haar vriendin (via een account van haar dochter) had gedownload en op haar eigen computer had opgeslagen, omdat zij ze zo leuk vond....neem dan lekker zelf facebook. Hoewel ik niets te verbergen heb, denk ik om deze reden 50 keer extra na wat ik op facebook zet, juist tegen mensen waarvan ik niet wil dat ze zomaar alles van mij kunnen zien via andermans account.
Heb je overigens enig idee hoeveel mensen er - via andere accounts, al dan niet gehacked - "alles van jouw zien" die niet zo dom zijn om via een vriendin van de dochter van een vriendin het kenbaar te maken? :haha
Ja dat weet ik. Hetzelfde geldt voor gezichtsherkenning van facebook en alle calculaties van tante google. Whatever.
Dus de grote vraag is: Waarom doe je dan nog mee aan die dingen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
vlinder

Bericht door vlinder »

Luther schreef:
vlinder schreef:
WimA schreef:
vlinder schreef:Het kijken via een ander account, daar baal ik van. Je hebt vrienden en je hebt kennissen. Vrienden mogen mijn foto's en profiel zien, voor kennissen heb ik dat uitgezet. Wanneer mensen zo nieuwsgierig zijn naar mij, laten ze dan zelf een account maken, dan beslis ik wel wat ze van mij mogen zien. Laatst hoorde ik van iemand dan een vriendin ( zelf uiteraard keurig geen facebook) foto's van haar vriendin (via een account van haar dochter) had gedownload en op haar eigen computer had opgeslagen, omdat zij ze zo leuk vond....neem dan lekker zelf facebook. Hoewel ik niets te verbergen heb, denk ik om deze reden 50 keer extra na wat ik op facebook zet, juist tegen mensen waarvan ik niet wil dat ze zomaar alles van mij kunnen zien via andermans account.
Heb je overigens enig idee hoeveel mensen er - via andere accounts, al dan niet gehacked - "alles van jouw zien" die niet zo dom zijn om via een vriendin van de dochter van een vriendin het kenbaar te maken? :haha
Ja dat weet ik. Hetzelfde geldt voor gezichtsherkenning van facebook en alle calculaties van tante google. Whatever.
Dus de grote vraag is: Waarom doe je dan nog mee aan die dingen?
Omdat Big brother ons overal watchet (zoals de Engelsen niet zeggen). Maar Google is geen persoon en advertenties krijg je toch wel door coockies. Maar ik wil gewoon dat een aantal mensen niet alles van mij zien. O.a. forummers.... :nananere
En mijn account verdwijnt binnenkort heus wel weer eens, maar ik vind het nu een erg makkelijke manier van contacten. Ik denk dat dat bij onze generatie hoort, daar ben jij alweer veel te oud voor. :hum
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

vlinder schreef:Ik denk dat dat bij onze generatie hoort, daar ben jij alweer veel te oud voor. :hum
Absoluut!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
dennis

Bericht door dennis »

Weg met facebook: een dwaas tijdopslurpend monster!
vlinder

Bericht door vlinder »

dennis schreef:Weg met facebook: een dwaas tijdopslurpend monster!
Misschien breng jij wel meer tijd op forum door dan ik op facebook....doe je dan die uitspraak nog?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Jongere

Bericht door Jongere »

Als er monsters moeten worden gezocht, dan kunnen we die het best bij onszelf zoeken denk ik.
Ik meen dat serieus.

Tijdbesteding is inderdaad een grote verantwoordelijkheid. Ik denk dat iedereen daar wel eens mee worstelt en al helemaal jongeren die midden in de 'sociale-media-cultuur' zitten.

Maar voor mij is Facebook een mooi medium waarmee ik vooral contact heb met mensen die ik niet vaak meer zie. Oud-klasgenoten, oud-verenigingsgenoten, etc. Contact is dan uiteraard iets oppervlakkigs, maar toch een stuk frequenter dan zonder dit medium.
Er zijn namelijk nogal wat mensen die je 'natuurlijk' uit het oog verliest, terwijl je dat toch jammer vindt omdat je er soms erg goed contact mee hebt gehad. Via facebook zie je zo toch nog wat van elkaar (bijv. dat iemand een baan heeft, getrouwd is, een kind heeft gekregen) en bovendien verlaagt dat de drempel om bijv. weer eens af te spreken.

Ik heb niet de illusie dat het hier om vriendschap gaat of iets wat dat kan vervangen. Maar daar gebruik ik het ook helemaal niet voor. Het is gewoon een manier van contact die je anders helemaal niet snel zou hebben met meerdere mensen.

Zonder nu gelijk een lans te willen breken voor Facebook - het is soms wat vervelend als allerlei critici om het hardst schreeuwen wat er verkeerd is aan zo'n medium. Zeker in dit soort termen. Daarmee doe je het helemaal geen recht.

En laat anderen daar eens wat meer vrij in.
Niet in tijdsbesteding, daar moeten we serieus over praten. Wel in mediagebruik op zich. En ik zie uiteraard dat die twee voor veel mensen maar moeilijk te scheiden zijn. Daar moet je óók over praten.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Jongere schreef:
Als er monsters moeten worden gezocht, dan kunnen we die het best bij onszelf zoeken denk ik.
Ik meen dat serieus.

Tijdbesteding is inderdaad een grote verantwoordelijkheid. Ik denk dat iedereen daar wel eens mee worstelt en al helemaal jongeren die midden in de 'sociale-media-cultuur' zitten.

Maar voor mij is Facebook een mooi medium waarmee ik vooral contact heb met mensen die ik niet vaak meer zie. Oud-klasgenoten, oud-verenigingsgenoten, etc. Contact is dan uiteraard iets oppervlakkigs, maar toch een stuk frequenter dan zonder dit medium.
Er zijn namelijk nogal wat mensen die je 'natuurlijk' uit het oog verliest, terwijl je dat toch jammer vindt omdat je er soms erg goed contact mee hebt gehad. Via facebook zie je zo toch nog wat van elkaar (bijv. dat iemand een baan heeft, getrouwd is, een kind heeft gekregen) en bovendien verlaagt dat de drempel om bijv. weer eens af te spreken.

Ik heb niet de illusie dat het hier om vriendschap gaat of iets wat dat kan vervangen. Maar daar gebruik ik het ook helemaal niet voor. Het is gewoon een manier van contact die je anders helemaal niet snel zou hebben met meerdere mensen.

Zonder nu gelijk een lans te willen breken voor Facebook - het is soms wat vervelend als allerlei critici om het hardst schreeuwen wat er verkeerd is aan zo'n medium. Zeker in dit soort termen. Daarmee doe je het helemaal geen recht.

En laat anderen daar eens wat meer vrij in.
Niet in tijdsbesteding, daar moeten we serieus over praten. Wel in mediagebruik op zich. En ik zie uiteraard dat die twee voor veel mensen maar moeilijk te scheiden zijn. Daar moet je óók over praten.
Eens met @Jongere en voor mezelf ook eens met @dennis. Daarom heb ik FB geheel gecancalled.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tja, zoiets kun je van de telefoon ook zeggen. 't Is maar wat je ermee doet.
dennis

Bericht door dennis »

Afgewezen schreef:
Ik dacht al dat ik reacties zou krijgen op mijn - dat geef ik onmiddellijk toe - nogal prikkelende stelling...

En natuurlijk zijn er nuances mogelijk. En natuurlijk kun je ook eindeloos lang bellen of op dit forum rondhangen..
Maar waarom zouden we niet allemaal eerlijk voor onszelf nadenken of het toch niet beter voor ons persoonlijk is om met FB en andere zaken te stoppen?
We moeten toch bewust met onze tijd omgaan. Ik geloof dat God dat van ons vraagt.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

dennis schreef:
Afgewezen schreef:
Ik dacht al dat ik reacties zou krijgen op mijn - dat geef ik onmiddellijk toe - nogal prikkelende stelling...

En natuurlijk zijn er nuances mogelijk. En natuurlijk kun je ook eindeloos lang bellen of op dit forum rondhangen..
Maar waarom zouden we niet allemaal eerlijk voor onszelf nadenken of het toch niet beter voor ons persoonlijk is om met FB en andere zaken te stoppen?
We moeten toch bewust met onze tijd omgaan. Ik geloof dat God dat van ons vraagt.
Spreek vooral voor jezelf.
dennis

Bericht door dennis »

Afgewezen schreef:
dennis schreef:
Afgewezen schreef:

Spreek vooral voor jezelf.
Denk je dat God dat alleen aan mij vraagt? Ik neem aan dat je dit anders bedoelt.
Jongere

Bericht door Jongere »

dennis schreef:Maar waarom zouden we niet allemaal eerlijk voor onszelf nadenken of het toch niet beter voor ons persoonlijk is om met FB en andere zaken te stoppen?
Natuurlijk moeten we daarover nadenken. Ik gaf dat ook aan in mijn post.

Maar door het zo te formuleren als je doet in je eerste post, veroordeel je anderen die hierin een andere keuze maken. En daar reageerde ik op.
Mara

Bericht door Mara »

dennis schreef:
Afgewezen schreef:

Tja en die familieleden die niet op FB zitten, de oudere tantes en ooms bijvoorbeeld, hebben we daar dan nog tijd voor om die te bezoeken?
Het is heel snel en gemakkelijk via je toetsenbordje wat woordjes te typen en "vrienden te worden", te liken, op de hoogte te zijn.
Maar van hoeveel waarde is dat? Ik zie het (nog) niet.
Toen ik deze week even keek, dacht ik: tjoh, die heeft ook al een baby.
Maar hoe gaat het echt met hen? Dat kan ik niet lezen.
Ik ben nog zelfs van het brieven schrijven (nou ja, typen, dat wel :hum ) met mensen die geen computer hebben, en mailen, dat is 1 op 1, op zich ook wel fijn, maar toch moet je met mail ook geen dingen gaan "uitpraten" heb ik gemerkt.
Dan kun je weer beter de telefoon pakken op een stil moment, maar wanneer bel je gelegen?
Communicatie lijkt over het algemeen lastiger geworden, vroeger ging je bij elkaar op de koffie, maar nu moet je eerst agenda's trekken.
Is dat een onontkoombare hobbel, verwant aan deze tijd, of eigenlijk triest?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Wij zitten hier te bakkeien over FB en het wordt al weer een beetje ouderwets.

En verder is alles nog net als vroeger. Toen kon je ook niet bij iedereen maar binnenlopen.
Plaats reactie