Zeker, maar in ieder geval een deel van de achterban heeft moeite met "weer steeds alle smart" en dat word tijdens de samenzang veranderd in "heel steeds alle smart".Afgewezen schreef:In principe kun je alle psalmen van 1773 gewoon zingen. Dat er iets veranderd wordt - behalve om iemand toe te zingen - is mij niet bekend.
Dan nog is de basis van ons Psalmboek gewoon de Bijbel, de Psalmen, en dat is toch nog heel wat anders dan wat er nu in het Liedboek gebeurt.
Of psalm 1 en psalm 119 waar over de deugd word gezongen.
Ik zeg niet dat ik of jij er moeite mee hebt, maar een deel van de achterban wel en om die reden worden die verzen nooit gezongen of er wordt een woordje veranderd.
Dus zijn er bepaalde zaken en verzen waar men niet mee eens is in de berijming van 1773, geld dat argument dan ook niet voor het nieuwe liedboek om met dezelfde reden bepaalde verzen niet te zingen?
Heb je de nieuwe van ds Meeuwse doorgekeken, of die uit 1968, en wat vond je ervan?-DIA- schreef:Ik las laatst in de krant dat niet meer in alle kerken uitsluitend 1773 wordt gezongen.
Dat was echt helemaal nieuw voor mij...
Geen discussie hoor, ik ben alleen benieuwd wat je er van vind.