Hendrikus schreef:Mara schreef:
En al het winkelpersoneel is zo vriendelijk, je wordt bedankt voor de aankopen.
Het was alleen heel stil op straat en in de winkels.
Kunnen de mensen niet meer tegen de regen?
Leuke ervaringen!
Het kan ook anders. Mijn wekker was aan vervanging toe. Ik naar de elektronicawinkel. Keuze uit vijf modelletjes, en daar zat niks bij wat me kon bekoren. Ik zei "Nou, ik kijk nog wel even verder". "Nee, wacht, loopt u even mee". In de winkel hadden ze een groot touchscreen waarop je alle modellen kon zien die ze ook wel konden leveren. "Die hebben we niet in voorraad, maar ze kunnen hier binnen een paar dagen zijn - en het kan ook opgestuurd worden naar uw huisadres". Toen dacht ik: ja, je kunt net zo goed via internet kopen, want zelfs in de winkel word je verwezen naar een touchscreen en belooft men je toezending per post. Maar wanneer je zelf op internet koopt, kun je ook nog prijzen vergelijken bij verschillende leveranciers. Mijn nieuwe wekker komt dus niet uit de winkel, maar is via internet besteld.
Maar, die elektronicawinkel was van een keten?
Je hebt winkels en je hebt winkels.
Ik was vanmorgen bij de kleine middenstander, die de zaak van vader op zoon, (de slager en de groentewinkel) of als startende ondernemer (de hakkenbar) op dreef houdt. Dat zijn mensen met liefde voor hun ambacht, die graag aan klantenbinding doen, dus blij zijn omdat jij iets bij hen koopt.
En ook al betaal je dan 20 cent per appel meer of een paar euro meer voor die biefstuk, hij smaakt vaak stukken lekkerder, als er iets mee is, kun je terug en krijg je gratis een nieuwe biefstuk of appel.
Ik hoef dat bij de L idl of C 1000 niet te doen, want dan wordt je gezien als een zeur, je hebt die biefstuk toch opgegeten?
Als we met zn allen wat vaker bij de kleinere winkel kopen, levert ons dat iets op. Je houdt mensen aan het werk, je leert je kinderen het verschil tussen voedsel en LEKKER voedsel en er is tenminste nog enig persoonlijk contact.
In de supermarkt heb je alleen de caissiere, en ook niet eens altijd meer, want je kunt hier en daar zelf scannen.
Mijn man heeft vorige week een nieuwe fiets gekocht, ook bij een startende ondernemer. Mijn man zocht een mooie fiets uit, A merk, de eigenaar vroeg of mijn man erg gehecht was aan het allernieuwste model?
Nee hoor. Nou, deze is uit 2012, precies hetzelfde, alleen andere kleuraccentjes en die kan ik u met 100 euro korting verkopen.
Met een paar gratis servicebeurten erbij, zonodig komt de fietsenmaker de fiets halen en thuiszetten, als mijn man niet in de gelegenheid is.
Ik kan er niets aan doen, maar ik word hier blij van.