Tijdens het zgn. grote gebed blijf ik zitten, omdat er anders kinderen rollebollend door de bank gaan en ik moeilijk orde kan houden...

Hellend vlak Luther! Hier sneuvelen de principes onder het geweld van het pragmatismeLuther schreef:In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
Tijdens het zgn. grote gebed blijf ik zitten, omdat er anders kinderen rollebollend door de bank gaan en ik moeilijk orde kan houden...
Zeker, maar tijdens het gebed vind ik eerbied nog belangrijker.Democritus schreef:Hellend vlak Luther! Hier sneuvelen de principes onder het geweld van het pragmatismeLuther schreef:In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
Ik geloof dat mijn kinderen dat 1x zouden proberen en dan zo schrikken van de consequenties dat ze het voortaan wel latenLuther schreef:In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
Ik snap die symboliek niet zo, omdat veel zoons ook gaan staan, niet als hoofd van het gezin.Luther schreef:In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
Luther zegt helemaal niet dat vrouw en kinderen via de man tot God bidden!!jakobmarin schreef:Ik snap die symboliek niet zo, omdat veel zoons ook gaan staan, niet als hoofd van het gezin.Luther schreef:In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
En een vrouw (en kinderen) kunnen toch ook zelf tot God bidden, dat hoeft toch niet via jou?
Namens = uit naam vaneilander schreef:Luther zegt helemaal niet dat vrouw en kinderen via de man tot God bidden!!jakobmarin schreef:Ik snap die symboliek niet zo, omdat veel zoons ook gaan staan, niet als hoofd van het gezin.Luther schreef:In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
En een vrouw (en kinderen) kunnen toch ook zelf tot God bidden, dat hoeft toch niet via jou?
Wel dat de man namens zijn gezin tot God bidt.
jakobmarin schreef:Ik snap die symboliek niet zo, omdat veel zoons ook gaan staan, niet als hoofd van het gezin.