Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [8]
Een heel venijnig virus in ons huis, dat ondanks de griepprik, toch heeft kunnen toeslaan.
Eén van de kinderen ligt inmiddels op high care, met zuurstofondersteuning, en is niet de enige.
Alle bedden zijn bezet.
D.m.v. een keelkweek wordt gezocht welk virus het is.
Gelukkig zijn man en ik (nog) op de been.
Eén van de kinderen ligt inmiddels op high care, met zuurstofondersteuning, en is niet de enige.
Alle bedden zijn bezet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- MarthaMartha
Oef... sterkte!!Mara schreef:Een heel venijnig virus in ons huis, dat ondanks de griepprik, toch heeft kunnen toeslaan.
Alle bedden zijn bezet.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Dank je, hopelijk blijft het jullie knulletje bespaard.MarthaMartha schreef:Oef... sterkte!!Mara schreef:Een heel venijnig virus in ons huis, dat ondanks de griepprik, toch heeft kunnen toeslaan.
Alle bedden zijn bezet.
- JolandaOudshoorn
Een boodschappendoos ter bemoediging
Gisteravond een fijn huisbezoek
En vanavond een gezellige kooravond. Ik ga me warempel toch thuisvoelen tussen al die "oudjes" na al die "jonkies".
Overigens een vraagje voor de muzikanten onder ons: is het "normaal" om een stuk sneller aan te leren dan het uitgevoerd wordt?
Gisteravond een fijn huisbezoek
En vanavond een gezellige kooravond. Ik ga me warempel toch thuisvoelen tussen al die "oudjes" na al die "jonkies".
Overigens een vraagje voor de muzikanten onder ons: is het "normaal" om een stuk sneller aan te leren dan het uitgevoerd wordt?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Kinderen...griepprik...?Mara schreef:Een heel venijnig virus in ons huis, dat ondanks de griepprik, toch heeft kunnen toeslaan.
Alle bedden zijn bezet.
Bij mijn broer heeft het influenzavirus ook toegeslagen. Ook wel venijnig met hoge koorts en hoestaanvallen.Mara schreef:Een heel venijnig virus in ons huis, dat ondanks de griepprik, toch heeft kunnen toeslaan.
Alle bedden zijn bezet.
Beterschap!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
ai, sterkte!!!Mara schreef:Een heel venijnig virus in ons huis, dat ondanks de griepprik, toch heeft kunnen toeslaan.
Alle bedden zijn bezet.
- MarthaMartha
Wij hebben al twee grieprondes meegedaan....Mara schreef:Dank je, hopelijk blijft het jullie knulletje bespaard.MarthaMartha schreef:Oef... sterkte!!Mara schreef:Een heel venijnig virus in ons huis, dat ondanks de griepprik, toch heeft kunnen toeslaan.
Alle bedden zijn bezet.
de eerste met koorts, hoesten, hoofdpijn, die duurde best lang, ben zelf bij na drie weken onder de pannen geweest.
de tweede met overgeven, diarree en dat soort dingen, die was gelukkig na een paar dagen weer voorbij. Maar die was wel zielig voor kleine demo, want hij heeft nog nooit overgegeven en raakte echt een beetje in paniek.
Het is vreselijk hier trouwens, hoorde van een schoolklas waar gisteren 15 zieken waren in één klas....
Ik hoop dat je maar 1 keer per soort griep meedoet, want ik moet er neit aan denken dat we weer allemaal gaan....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Heftig,Mara schreef:Een heel venijnig virus in ons huis, dat ondanks de griepprik, toch heeft kunnen toeslaan.
Alle bedden zijn bezet.
Sterkte!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mijn kind is inmiddels wat ouder, maar het blijft mijn kind, hij woont ook nog thuis.alias schreef:Kinderen...griepprik...?Mara schreef:Een heel venijnig virus in ons huis, dat ondanks de griepprik, toch heeft kunnen toeslaan.
Alle bedden zijn bezet.

En hij valt in een de zgn. kwetsbare groep. Vandaar de griepprik.
De arts op de SEH zei dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen DE griep en een griep. Er circuleren veel virussen, o.a. ook het RS virus. Berucht, omdat het om de zoveel tijd heftig toeslaat bij pasgeborenen, die dan opgenomen moeten worden omdat het hart- en ademstilstanden kan veroorzaken.MarthaMartha schreef:Wij hebben al twee grieprondes meegedaan....Mara schreef:Dank je, hopelijk blijft het jullie knulletje bespaard.MarthaMartha schreef:Oef... sterkte!!Mara schreef:Een heel venijnig virus in ons huis, dat ondanks de griepprik, toch heeft kunnen toeslaan.
Alle bedden zijn bezet.
de eerste met koorts, hoesten, hoofdpijn, die duurde best lang, ben zelf bij na drie weken onder de pannen geweest.
de tweede met overgeven, diarree en dat soort dingen, die was gelukkig na een paar dagen weer voorbij. Maar die was wel zielig voor kleine demo, want hij heeft nog nooit overgegeven en raakte echt een beetje in paniek.
Het is vreselijk hier trouwens, hoorde van een schoolklas waar gisteren 15 zieken waren in één klas....
Ik hoop dat je maar 1 keer per soort griep meedoet, want ik moet er neit aan denken dat we weer allemaal gaan....
DE griep kan zeer gevaarlijk zijn en kun je herkennen aan:
* piekende koorts, ene moment 37.2, andere moment 39.9
* zware hoofdpijn, spierpijn, enorm transpireren, hoest, keelpijn
* en je houdt jezelf echt niet meer op de been
Dus ik ben heel benieuwd of het beestje een naam heeft.
Ook werd er steeds gevraagd of hij echt niet onlangs in het buitenland is geweest en/of aldaar bij een zknhs is geweest.
In Nederland wordt heel erg goed op MRSA en andere multiresistente bacteriën gelet.
Maar ik kreeg vanmorgen een appje van hem dat de saturatie nu verbeterd was en er minder zuurstof nodig was.
Dit jaar stond opnieuw in wetenschappelijke tijdschriften: nut griepprik niet bewezen. Hij muteert te snel, dit jaar zijn er 3 varianten minimaal. 80% van de Nederlanders doet mee, ongekend hoog getal dit jaar.Mara schreef:Mijn kind is inmiddels wat ouder, maar het blijft mijn kind, hij woont ook nog thuis.alias schreef:Kinderen...griepprik...?Mara schreef:Een heel venijnig virus in ons huis, dat ondanks de griepprik, toch heeft kunnen toeslaan.
Alle bedden zijn bezet.
Gelukkig zijn man en ik (nog) op de been.![]()
En hij valt in een de zgn. kwetsbare groep. Vandaar de griepprik.
Zelf ben ik 2 jaar niet ziek geweest. k Doe zelden mee met griep of ziekte, ondanks dat ik heel veel bacterien binnen krijg, maar dit jaar is hij inderdaad heel vernijnig en ben ik ook ziek geworden. 4 dagen boven de 39,4 gehad. Trouwens: veel mensen maken de mexicaanse griep door dit jaar zonder dat ze het weten. Op onze afdeling was ook het h1n1 virus.
Die vraag over opname in het buitenland staat op elke anamneselijst en wordt altijd gesteld. Wanneer je in een buitenlandsziekenhuis hebt gelegen mag je gelijk in isolatie tot de kweken negatief zijn.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Inmiddels is bekend dat het geen influenza is. Er worden nog steeds kweken afgenomen.
Weer ontopic hier.