Vraag (pc en internet)

-DIA-

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:Maar met alle respect... Rijssen een stad noemen is natuurlijk wel een beetje lachwekkend. En als argument daarvoor 800 jaar oude stadsrechten meenemen, sja.... tussendoor is er misschien wel iets gebeurd met de definitie van het begrip 'stad'.
Voor mij is Rijssen gewoon een durp.

(of eigenlijk: een gat.....)
Maar het is een metropool vergeleken bij steden als Bronkhorst of Bredevoort
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Alle steden van Nederland op een rijtje.
Dan zie je dat Rijssen eerder een stad was als [dan] Amsterdam!
  • • Grave 1233
    • 's-Gravenhage 1806
    • 's-Gravenzande 1246
    • Groenlo 1277
    • Groningen 11e eeuw
    • Haarlem 1245
Groot Ammers? :nananere
Tsja.. ik geef gewoon toe dat Groot Ammers een dorp is :langue
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tja, als we nu nog in de middeleeuwen leefden, zou het van belang zijn....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Bert Mulder schreef:Tja, als we nu nog in de middeleeuwen leefden, zou het van belang zijn....
Vertel dat maar eens aan Luther :OO3
~~Soli Deo Gloria~~
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Schijnt altijd gevoelig te liggen, als een stad(je) dorp genoemd wordt.
Allicht, als je zelf al jaren naar 'de stad gaat' en je collega's (niet-Gouwenaars) spreken ineens over 'het dorp ingaan', dan val je bijna van je stoel van schrik.
Kan echt niet. :)
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:Schijnt altijd gevoelig te liggen, als een stad(je) dorp genoemd wordt.
Allicht, als je zelf al jaren naar 'de stad gaat' en je collega's (niet-Gouwenaars) spreken ineens over 'het dorp ingaan', dan val je bijna van je stoel van schrik.
Kan echt niet. :)
Daarom zeg ik maar altijd: zullen we even het centrum in gaan? Zit je altijd goed, zowel in dorp als stad. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Herman60

Bericht door Herman60 »

Ik wilde dat ik in een heel klein dorpie woonde en dat was het hier ook nog......in een lang verleden.
Helaas nu veel hoogbouw en stads gedoe.
Mara

Bericht door Mara »

Herman60 schreef:Ik wilde dat ik in een heel klein dorpie woonde en dat was het hier ook nog......in een lang verleden.
Ik ben ook niet van de hoogbouw. Ik ben laatst bij iemand in zo'n woontoren geweest, 15 hoog :sweat :sweat
Maar met al die berichten over mogelijke overstromingen in de toekomst..... is het wel "vluchtvriendelijk". Dat hoeft niet dan.
En verhuizen zit er zeker niet in Herman?
Herman60

Bericht door Herman60 »

Mara schreef:
Herman60 schreef:Ik wilde dat ik in een heel klein dorpie woonde en dat was het hier ook nog......in een lang verleden.
Ik ben ook niet van de hoogbouw. Ik ben laatst bij iemand in zo'n woontoren geweest, 15 hoog :sweat :sweat
Maar met al die berichten over mogelijke overstromingen in de toekomst..... is het wel "vluchtvriendelijk". Dat hoeft niet dan.
En verhuizen zit er zeker niet in Herman?
Nee helaas Mara, financieel niet en ook niet omdat mijn vrouw uit Rotjeknor komt en het wel gezellig vind en het is voor haar ook makkelijk rondom de winkels en supermarkten, en ook omdat ze geen auto rijd.
Wij wonen dan wel niet zo hoog ( 5 )
Maar ze krijgen hier op zondag ook al kronkels in hun bovenkamer, want de ijsbaan was ook al 3 zondagen geopend en wat gaat er nog meer volgen?
En daar wij middenin het centrum wonen is het geen fijn vooruitzicht.
Germanicus

Bericht door Germanicus »

Hoeveel eervolle gradaties zijn er eigenlijk te onderscheiden bij het met emeritaat gaan van een predikant?

GOUDA – De classis Gouda van de Gereformeerde Gemeenten heeft ds. A. B. van der Heiden op de meest eervolle wijze emeritaat verleend.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... t_1_713372
Hier beneden is het niet.
refo

Bericht door refo »

Germanicus schreef:Hoeveel eervolle gradaties zijn er eigenlijk te onderscheiden bij het met emeritaat gaan van een predikant?

GOUDA – De classis Gouda van de Gereformeerde Gemeenten heeft ds. A. B. van der Heiden op de meest eervolle wijze emeritaat verleend.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... t_1_713372
Slechts 1. 'Meest eervolle'
Overigens is het taalkundig een draak.
De classis Gouda verleent zichzelf het predikaat eervol. Terwijl ik aanneem dat de ds eervol emeritaat krijgt. Of hoe je dat ook zegt.
Mara

Bericht door Mara »

Hoe kan het dat je bij het openen van een mail een melding krijgt dat er een fout in de beveiliging van N orton zit, terwijl je dat helemaal niet op je computer gebruikt? Melding is slechts door zeker tiental keren opnieuw aan te klikken, weg te krijgen.
Bij de andere inkomende mail gebeurt tot nu toe niets bijzonders.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Lijkt niet goed. Doet Norton het nog naar behoren?
Ik zou de desbetreffende mail gewoon weggooien.
The Groom's still waiting at the altar
ejvl

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Hoe kan het dat je bij het openen van een mail een melding krijgt dat er een fout in de beveiliging van N orton zit, terwijl je dat helemaal niet op je computer gebruikt? Melding is slechts door zeker tiental keren opnieuw aan te klikken, weg te krijgen.
Het gratis programma Super Anti Spyware installeren, opstarten in veilige modus en een snelle scan doen.
Het kan zijn dat je Ad-aware op de pc hebt staan.
Mara

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Mara schreef:Hoe kan het dat je bij het openen van een mail een melding krijgt dat er een fout in de beveiliging van N orton zit, terwijl je dat helemaal niet op je computer gebruikt? Melding is slechts door zeker tiental keren opnieuw aan te klikken, weg te krijgen.
Het gratis programma Super Anti Spyware installeren, opstarten in veilige modus en een snelle scan doen.
Het kan zijn dat je Ad-aware op de pc hebt staan.
Het gebeurde op de laptop van onze dochter, wij hebben Mc A fee als beveiliging op de home pc, laptop en I pad.
Nu kreeg mijn dochter een mail van een organisatie met deze melding. Ik heb inmiddels contact gezocht met deze organisatie, maar die begrijpen er ook niets van.
Bedankt i.i.g. voor je antwoord :)

Ik heb nog een vraag: * verwijderd * ik heb inmiddels het antwoord gekregen in de computerwinkel. :)
Plaats reactie