Heeft iemand dit ook gelezen?Afgewezen schreef:
Inmiddels gelezen ook. Wel indrukwekkend.
Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken [2]
Nee, maar ik het zo meteen bestellen.Afgewezen schreef:Heeft iemand dit ook gelezen?Afgewezen schreef:
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ben benieuwd wat je ervan vindt.Mara schreef:Nee, maar ik het zo meteen bestellen.Afgewezen schreef:Heeft iemand dit ook gelezen?Afgewezen schreef:
Ik heb net de achterflap gelezen op de website en dit is zo'n beschrijving waarvan je denkt: yesss.
Je hoort het van me.
Je hoort het van me.

T.z.t. praten we erover op de chat.Mara schreef:Ik heb net de achterflap gelezen op de website en dit is zo'n beschrijving waarvan je denkt: yesss.
Je hoort het van me.

Dat denk ik ook niet.Afgewezen schreef:T.z.t. praten we erover op de chat.Mara schreef:Ik heb net de achterflap gelezen op de website en dit is zo'n beschrijving waarvan je denkt: yesss.
Je hoort het van me.Geen boek voor één postje.
- jakobmarin
refo schreef:Het is een SV. Niet een GBS.jakobmarin schreef:
GBS Bijbel met Kanttekeningen, incl. verklaring van Dächsel en Henry, voor maar €0,89 !!!
Zie https://itunes.apple.com/nl/app/bijbelk ... 82783?mt=8

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Wat zijn er toch veel woeste sites...jakobmarin schreef:refo schreef:Het is een SV. Niet een GBS.jakobmarin schreef:
GBS Bijbel met Kanttekeningen, incl. verklaring van Dächsel en Henry, voor maar €0,89 !!!
Zie https://itunes.apple.com/nl/app/bijbelk ... 82783?mt=8
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik gebruik er een voor Android...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.

In het Oude Testament heeft de heerlijkheid van God een grote plaats. Bij die heerlijkheid gaat het onder andere om Gods machtige daden. Zo blijkt Gods heerlijkheid in de schepping, maar meer nog in de uittocht uit Egypte. Deze uittocht wordt, zo hebben de profeten voorzegd, eenmaal door een nieuwe uittocht overtroffen. Dan komt Gods heerlijkheid nog glorierijker openbaar.
De heerlijkheid van God manifesteert echter niet alleen in Gods daden, zij kan ook een aanduiding zijn van Gods heilrijke aanwezigheid. Op aarde is het heiligdom de woonplaats van de heerlijkheid van God. Alleen dankzij de dienst van de verzoening kan Gods heerlijkheid onder mensen wonen.
Gaan we naar het Nieuwe Testament, dan zien we dat het begrip ‘heerlijkheid’ niet alleen met God de Vader, maar ook met Jezus Christus wordt verbonden. In Christus is Gods heerlijkheid belichaamd op een wijze, die de manifestatie daarvan in de oude bedeling overtreft. Het zien op Jezus vervult de christen niet alleen met ontzag, maar vooral met vreugde.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zit het in de prediking? ds. J. van Amstel
Korte inhoudsopgave: Hoe komt het dat de prediking zo velen zondag aan zondag aantrekt en verbindt?
Ook dringt zich de vraag op waarom sommigen andere preken verlangen.
Niet in elke preek kunnen alle facetten van het Woord van God aan de orde komen. Het geheel van de preken moet echter door en door bijbels zijn.
Is dit metterdaad zo? Kan de prediking gekarakteriseerd (of getypeerd) worden als evangelisch, bevindelijk of ontdekkend? Zo zijn er meer aspecten te noemen.
Met name ouderlingen zijn ertoe geroepen toezicht te houden op de prediking. Vooral zij zullen er acht op moeten geven of het in de prediking zit. Daarom is dit boekje
in eerste instantie voor hen bedoeld. Het is een handreiking om hen toe te rusten tot hun geestelijke taak.
n.b. Het kostte maar 3.95!
Korte inhoudsopgave: Hoe komt het dat de prediking zo velen zondag aan zondag aantrekt en verbindt?
Niet in elke preek kunnen alle facetten van het Woord van God aan de orde komen. Het geheel van de preken moet echter door en door bijbels zijn.
Is dit metterdaad zo? Kan de prediking gekarakteriseerd (of getypeerd) worden als evangelisch, bevindelijk of ontdekkend? Zo zijn er meer aspecten te noemen.
Met name ouderlingen zijn ertoe geroepen toezicht te houden op de prediking. Vooral zij zullen er acht op moeten geven of het in de prediking zit. Daarom is dit boekje
in eerste instantie voor hen bedoeld. Het is een handreiking om hen toe te rusten tot hun geestelijke taak.
Besteld:
De baptistengeloofsbelijdenis van 1689, uitgegeven door Kees van Kralingen (Sola 5 Baptisten).
"De London Baptist Confession of Faith of 1689 is als document van groot historisch beland maar ook nu nog uiterst actueel. Dit is het belangrijkste belijdenisgeschrift van de Particular Baptists, of zoals ze zich tegenwoordig in de Engelssprekende wereld noemen, de Reformed Baptists. Dit zijn baptisten die de calvinistische verlossingsleer aanvaarden, of zoals men het in het Engels noemt: de doctrines of grace (de leer van genade). Deze belijdenis is een van de drie grote belijdenisgeschriften die in de 17e eeuw zijn voortgekomen uit het puritanisme (de andere twee zijn de Westminster Confession of Faith van 1647 en de Savoye Declaration van 1658).
De London Baptist Confession of Faith of 1689, die soms kortweg de ‘1689’ wordt genoemd, fungeert nu nog als het belangrijkste belijdenisgeschrift voor Reformed Baptists. Internationaal is dit een groeiende beweging die samengaat met een opleving in wijdere kring van de studie en toepassing van de principes van de Reformatie (de beweging die in Noord-Amerika bekend staat als New Calvinism). De meeste Reformed Baptist gemeenten elders in de wereld gebruiken de ‘1689’ als belijdenis voor de gemeente of spreken een duidelijke verbondenheid uit met deze belijdenis. Deze belijdenis is in de twintigste eeuw in veel talen vertaald. Tot op heden was er geen vertaling in het Nederlands. Deze uitgave wil in deze leemte voorzien.
Deze uitgave is van belang voor allen die studie willen maken van de principes van de Reformatie en hoe deze aanvaard en toegepast zijn door baptisten. In de 17e eeuw ging men de uitdagingen aan waar de gemeenten destijds mee geconfronteerd werden op basis van Gods Woord. Het belang voor onze tijd is gelegen in de eigentijdse toepassing van tijdloze principes die hun oorsprong niet alleen in de Reformatie vinden, maar die, als het goed is, herontdekkingen zijn van de boodschap van de Bijbel als het eeuwig blijvende Woord van God (1 Pet. 1:25)."
De baptistengeloofsbelijdenis van 1689, uitgegeven door Kees van Kralingen (Sola 5 Baptisten).
"De London Baptist Confession of Faith of 1689 is als document van groot historisch beland maar ook nu nog uiterst actueel. Dit is het belangrijkste belijdenisgeschrift van de Particular Baptists, of zoals ze zich tegenwoordig in de Engelssprekende wereld noemen, de Reformed Baptists. Dit zijn baptisten die de calvinistische verlossingsleer aanvaarden, of zoals men het in het Engels noemt: de doctrines of grace (de leer van genade). Deze belijdenis is een van de drie grote belijdenisgeschriften die in de 17e eeuw zijn voortgekomen uit het puritanisme (de andere twee zijn de Westminster Confession of Faith van 1647 en de Savoye Declaration van 1658).
De London Baptist Confession of Faith of 1689, die soms kortweg de ‘1689’ wordt genoemd, fungeert nu nog als het belangrijkste belijdenisgeschrift voor Reformed Baptists. Internationaal is dit een groeiende beweging die samengaat met een opleving in wijdere kring van de studie en toepassing van de principes van de Reformatie (de beweging die in Noord-Amerika bekend staat als New Calvinism). De meeste Reformed Baptist gemeenten elders in de wereld gebruiken de ‘1689’ als belijdenis voor de gemeente of spreken een duidelijke verbondenheid uit met deze belijdenis. Deze belijdenis is in de twintigste eeuw in veel talen vertaald. Tot op heden was er geen vertaling in het Nederlands. Deze uitgave wil in deze leemte voorzien.
Deze uitgave is van belang voor allen die studie willen maken van de principes van de Reformatie en hoe deze aanvaard en toegepast zijn door baptisten. In de 17e eeuw ging men de uitdagingen aan waar de gemeenten destijds mee geconfronteerd werden op basis van Gods Woord. Het belang voor onze tijd is gelegen in de eigentijdse toepassing van tijdloze principes die hun oorsprong niet alleen in de Reformatie vinden, maar die, als het goed is, herontdekkingen zijn van de boodschap van de Bijbel als het eeuwig blijvende Woord van God (1 Pet. 1:25)."
De kloof van Nancy Rue. Dit naar aanleiding van de leestip van Helma, van haar andere boek "De eerste steen" en dat heb ik met veel genoegen gelezen.
Ik hoop dat dit boek net zo mooi is. Aanbieding van de boekensite, waar ik shopte vanwege een andere tip.
Ik hoop dat dit boek net zo mooi is. Aanbieding van de boekensite, waar ik shopte vanwege een andere tip.

De kloof vond ik niet zo....Mara schreef:De kloof van Nancy Rue. Dit naar aanleiding van de leestip van Helma, van haar andere boek "De eerste steen" en dat heb ik met veel genoegen gelezen.
het verbaasde met dat het van dezelfde auteur was; maar dat kan aan mij liggen.
- Johann Gottfried Walther
Goed boekje is dat!Mara schreef:Zit het in de prediking? ds. J. van Amstel
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"