Stichting 'Jij daar'
Re: Stichting 'Jij daar'
Er wordt aanhoudend gewaarschuwd tegen Jijdaar!
En ik ben er van overtuigd dat dat niet ten onrechte is.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jijdaar! word aanhoudend aangeprezen door predikanten en andere gelovigen.-DIA- schreef:Er wordt aanhoudend gewaarschuwd tegen Jijdaar!
ejvl schreef:Jijdaar! word aanhoudend aangeprezen door predikanten en andere gelovigen.-DIA- schreef:Er wordt aanhoudend gewaarschuwd tegen Jijdaar!
Volgens mij verwart DDD ds. Mallan met Stichting JijDaar.DDD schreef:Ja, dat denk ik wel. Er zijn zelfs in de Gereformeerde Gemeenten mensen die zich er druk om maken of anderen hun bekering 'overnemen'. Immers, is hun gedachte, Gods volk ruikt op een afstand bij wie het echt is. Dat denken sommige mensen dan althans, en als dan blijkt dat ze zich toch nog vergissen worden ze alleen maar kieskeuriger, in plaats van zich te bekeren van hun boze oordelen.-DIA- schreef:Zouden dit de mensen die ds. Mallan schreven bedoelen?
Ik bedoel er mee te zeggen dat er mensen zijn die er voor waarschuwen en dat er mensen zijn die het aanprijzen.WimA schreef: Volgens mij verwart DDD ds. Mallan met Stichting JijDaar.
En beide groepen mensen kunnen hooggeachte mensen zijn die we serieus nemen.
Zonder inhoudelijke onderbouwing neig ik naar een onbewuste overtuiging van het tegenovergestelde, instinctief...-DIA- schreef:Er wordt aanhoudend gewaarschuwd tegen Jijdaar!
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Andere gelovigen ja...ejvl schreef:Jijdaar! word aanhoudend aangeprezen door predikanten en andere gelovigen.-DIA- schreef:Er wordt aanhoudend gewaarschuwd tegen Jijdaar!
-
Dat zijn jouw en mijn broeders en zusters in Christus.-DIA- schreef:Andere gelovigen ja...ejvl schreef:Jijdaar! word aanhoudend aangeprezen door predikanten en andere gelovigen.-DIA- schreef:Er wordt aanhoudend gewaarschuwd tegen Jijdaar!
inderdaad, die mensen die we (niet ?)aanvaarden omdat Jezus ons ook (niet?)aanvaard heeft.jan34willem schreef:Dat zijn jouw en mijn broeders en zusters in Christus.-DIA- schreef:Andere gelovigen ja...ejvl schreef:Jijdaar! word aanhoudend aangeprezen door predikanten en andere gelovigen.-DIA- schreef:Er wordt aanhoudend gewaarschuwd tegen Jijdaar!
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
We moeten scherp zien. Deze tijd kenmerkt zich door veel onkunde.Simon schreef:inderdaad, die mensen die we (niet ?)aanvaarden omdat Jezus ons ook (niet?)aanvaard heeft.jan34willem schreef:Dat zijn jouw en mijn broeders en zusters in Christus.-DIA- schreef:
Andere gelovigen ja...
Door deze onkunde kunnen groepen als Jijdaar! gemakkelijk rechtzinnig lijken.
Ze noemen af en toe echt reformatorische termen.
Maar kom nu met deze mensen niet te spreken hoe zijn door Recht zijn verzoend,
hoe zij als vijanden gezaligd werden.
Heel het Recht van God wordt 'voor het gemak' maar uit de weg gegaan.
Kan dat? Nee toch? Dit wijst erop dat het een valse godsdienst is.
Heb je het geprobeerd, DIA, ben je met "deze mensen" in gesprek gegaan?-DIA- schreef: Maar kom nu met deze mensen niet te spreken hoe zijn door Recht zijn verzoend,
Je roept toch niet zomaar wat, mag ik hopen? Anders is het wel een "lichtelijk en onverhoord oordelen" om met Zondag 43 te spreken.
Vertel eens, wie heb je daarover gesproken? Nee, geen namen, maar vertel eens hoe je aan deze wijsheid komt?
~~Soli Deo Gloria~~
Ik stel voor dat je een gesprek aangaat met bijvoorbeeld Bert Notenboom.-DIA- schreef: We moeten scherp zien. Deze tijd kenmerkt zich door veel onkunde.
Door deze onkunde kunnen groepen als Jijdaar! gemakkelijk rechtzinnig lijken.
Ze noemen af en toe echt reformatorische termen.
Maar kom nu met deze mensen niet te spreken hoe zijn door Recht zijn verzoend,
Of wat ds Pieters zegt hierover.
Of de predikanten die op jijdaar.nl staan, ik weet bijna zeker dat ze precies kunnen verklaren hoe ze zijn verzoend met God, en ook met recht.
Alleen gebruiken ze geen ge-ijkte theologische termen daarvoor omdat die termen niet meer verstaan worden, maar geven er een omschrijving aan met hedendaagse woorden.
Je moet een kind op de kleuterschool ook niet willen uitleggen wat de stelling van Pythagoras is maar daarmee begin je met 1+1=2
Laatst gewijzigd door ejvl op 20 nov 2012, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
termen moet je ijken, niet eikenejvl schreef: Alleen gebruiken ze geen ge-eikte theologische termen daarvoor

~~Soli Deo Gloria~~
Huh?Hendrikus schreef:termen moet je eiken, niet ijkenejvl schreef: Alleen gebruiken ze geen ge-ijkte theologische termen daarvoor

Ik heb via internet verchillende samenkomsten gevolgd. Maar de kern, het punt van hoe de goddeloze om niet uit louter genade gerechtvaardigd wordt bleef liggen. Ze spreken wel van genade, maar het wonder is er compleet uit.Hendrikus schreef:Heb je het geprobeerd, DIA, ben je met "deze mensen" in gesprek gegaan?-DIA- schreef: Maar kom nu met deze mensen niet te spreken hoe zijn door Recht zijn verzoend,
Je roept toch niet zomaar wat, mag ik hopen? Anders is het wel een "lichtelijk en onverhoord oordelen" om met Zondag 43 te spreken.
Vertel eens, wie heb je daarover gesproken? Nee, geen namen, maar vertel eens hoe je aan deze wijsheid komt?
het is ook geen wonder.-DIA- schreef:Ik heb via internet verchillende samenkomsten gevolgd. Maar de kern, het punt van hoe de goddeloze om niet uit louter genade gerechtvaardigd wordt bleef liggen. Ze spreken wel van genade, maar het wonder is er compleet uit.Hendrikus schreef:Heb je het geprobeerd, DIA, ben je met "deze mensen" in gesprek gegaan?-DIA- schreef: Maar kom nu met deze mensen niet te spreken hoe zijn door Recht zijn verzoend,
het is een Offer, een heilsfeit, de ultieme liefdesverklaring, een uiting van alles over hebben voor een ander.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -