WimA schreef:Oke, facebook dus als een soort "mailgroep". Dat men facebook daarvoor (ook) gebruikt kan ik begrijpen. Maar het is een extra activiteit. Die koster moet er toch staan. Bovendien moet je ook nog steeds mailen. Of ben je van mening: Als je niet op facebook zit heb je pech gehad?
Kunnen we concluderend vasstellen dat jij Facebook een handig medium vindt in het "vlotter en handiger berichten" inzake mededelingen, voor planningswijzigingen etc. aan een groep mensen? Of zijn er voor jouw nog andere gebruiksmogelijkheden in Facebook die een bepaalde doelstelling kunnen realiseren?
Zeker zijn er nog andere gebruiksmogelijkheden. Alleen je fantasie is de begrenzing.
Maar wat mij betreft zie ik het voornamelijk als een communicatiemedium, waarmee je vlotter en handiger berichten kan versturen voor allerlei doeleinden.
Wat die koster betreft, het gaat er niet zozeer om, dat hij thuis kan blijven, maar dat 90% van de catechisanten thuis kunnen blijven of later kunnen komen. En nee, mailen gaat niet, omdat je lang niet alle mailadressen kent.
WimA schreef:Dus al het ik het goed begrijp is de conclusie: "weinig begrijpen is een deugd en als men nu zorgt dat het begrip zich omgekeerd evenredig ontwikkeld met de fysieke leeftijd dan blijft men toch "jeugdig?"
Ik denk het, ja. In ieder geval begrijp ik niet precies wat je bedoelt.
WimA schreef:Omdat bedrijven geld betaalden voor een prominente plaats op SecondLive, net zoals ze nu op Facebook doen.
Maar op Facebook doen ze dat echt niet om niet: de advertenties op Facebook leveren ontzettend veel klanten op.