Wat doen we vandaag?

Zita
Moderator

Re: Wat doen we vandaag ? [8]

Bericht door Zita »

Een eindeloze reeks handwasjes (ik spaar ze tot mijn grote ergernis altijd op), btw-kwartaalaangifte, een speculaascake bakken en vanavond wat naaiklusjes. En misschien ook nog wat correctiewerk, waar ik heel de vakantie al tegenaan hik.
Simon

Bericht door Simon »

Mara schreef:
Simon schreef:
Mara schreef:Wat zijn we toch weer positief :huhu
Weet jij welk (goed) werk deze mensen verzetten, al dan niet achter de schermen?
Kennelijk lees jij die roddelbladen en daar staat idd onzin in.
Jij leeft liever zeker onder een regime van een plastic pratende pop als president, maar goed, dan is hij wel "eerlijk" gekozen door het volk. :jongle
Uit de mens niets goeds meer.
Achter de schermen...hmm ...wel eens van Group Bilderberg gehoord, ook opgezet door de papa van HKM Beatrix.

En nee, mensen zijn mensen.
Maar dat betekent niet dat ik een slecht opgevoed king hoef te tolereren, omdat ik zelf ook ''kind'' ben geweest en graag ondeugend was.
Dus moet je iedereen van adel of koninklijke kom-af maar wantrouwen en negeren?
De bruid in kwestie is van een oud adellijk geslacht.
Wat is daar nu mis mee?
Als ik zo het nieuws of Blauw Bloed bekijk, wordt er door deze mensen veel goed werk verricht.
Zelfs de meest fervente republikein, is onder de indruk van de kennis van koningin Beatrix en de oprechte belangstelling van Maxima.
Maxima zou zonder W.A. en het koningshuis ook een prima leven hebben! Ze heeft daar ons helemaal niet voor nodig.
Wie goed werk verricht in het verborgene, die zal beloond worden.
Aanziend des persoons doe ik niet aan.Alle bloed is rood, niet blauw.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:Een eindeloze reeks handwasjes (ik spaar ze tot mijn grote ergernis altijd op), btw-kwartaalaangifte, een speculaascake bakken en vanavond wat naaiklusjes. En misschien ook nog wat correctiewerk, waar ik heel de vakantie al tegenaan hik.
Dan wil ik natuurlijk wel even het recept van jou.
Want ik doe niet aan kant-en-klare mixen. ;)
En handwasjes, meen je dat nou? Ik gooi de laatste jaren echt alles in de machine, met de veilige programma's van fijnwas en wolwas. Het gaat nooit mis.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:Een eindeloze reeks handwasjes (ik spaar ze tot mijn grote ergernis altijd op), btw-kwartaalaangifte, een speculaascake bakken en vanavond wat naaiklusjes. En misschien ook nog wat correctiewerk, waar ik heel de vakantie al tegenaan hik.
Dan wil ik natuurlijk wel even het recept van jou.
Want ik doe niet aan kant-en-klare mixen. ;)
En handwasjes, meen je dat nou? Ik gooi de laatste jaren echt alles in de machine, met de veilige programma's van fijnwas en wolwas. Het gaat nooit mis.
Ma is streng op het gebied van handwas. Aangezien de was bij haar altijd perfect gaat, volg ik dat maar na. Een wollen vestje durf ik zelf ook echt niet in de wasmachien te gooien. Idem dito voor nieuwe kleding die afgeeft.

De cake:
150 g zelfrijzend bakmeel
150 g zachte boter
150 g bruine basterdsuiker
25 g witte (garneer)amandelen
15 g speculaaskruiden (= ± 2 afgestreken eetlepels)
3 eieren
2 mandarijnen (alleen schil)
snufje zout
wat boter en bloem voor invetten vorm

Oven voorverwarmen op 175°C.
Kwast een cakevorm in met zachte boter en bestrooi met een dun laagje bloem.
Klop in een kom de boter met de basterdsuiker in een paar minuten met de mixer mokkakleurig en luchtig.
Klop daarna de eieren erdoor.
Rasp met een fijne rasp de oranje schil van de (schoongeboende) mandarijnen. Klop erdoor.
Doe door een zeef het bakmeel, de speculaaskruiden en wat zout erbij.
Schep alles door elkaar met een grote lepel (nu niet meer mixen).
Schep in de cakevorm en strijk de bovenkant een beetje glad.
Garneer met de amandelen.
Zet 40 minuten in de oven tot de cake mooi gerezen en gaar is.

Ik had niet helemaal genoeg speculaaskruiden, dus heb het aangevuld met een mengsel van kaneel, gember en nootmuskaat. Het recept komt van kokenmetkarin.nl.
Mara

Bericht door Mara »

Bijzonder Zita, vanwege de mandarijn.
Ik laat alleen de amandelen weg.
ik ben dol op speculaas(jes), maar er zit heel vaak amandel door, en die mag ik niet.
helma

Bericht door helma »

ik voel me al een week krakkemikkerig en vandaag besluit ik om zo maar eens terug in bed te kruipen :sweat
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:ik voel me al een week krakkemikkerig en vandaag besluit ik om zo maar eens terug in bed te kruipen :sweat
goed besluit, lekker doen!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:ik voel me al een week krakkemikkerig en vandaag besluit ik om zo maar eens terug in bed te kruipen :sweat
En... beetje uitgerust? ;) Heb je een virusje onder de leden?
helma

Bericht door helma »

Mara schreef:
hele week al sluimerende keelpijn; soms oorpijn. En nu een vol hoofd met niesbuien en wat dies meer zei :huhu
mijn man is lekker thuis (2 dagen 'klusvrij' genomen) dus dat komt nu goed uit.
Lekker geslapen vanmorgen tot kwart voor 11; nu een poosje strijken en dan maar weer even het bed in.
Alle activiteiten voor vandaag afgezegd. Vanavond heb ik 3 eetgasten erbij (mijn ouders en een vriendin) en daarna naar een verlovingsfeest; dus ik hoop eind van de dag weer een beetje opgeknapt te zijn.
henriët

Bericht door henriët »

helma schreef:
Mara schreef:
hele week al sluimerende keelpijn; soms oorpijn. En nu een vol hoofd met niesbuien en wat dies meer zei :huhu
mijn man is lekker thuis (2 dagen 'klusvrij' genomen) dus dat komt nu goed uit.
Lekker geslapen vanmorgen tot kwart voor 11; nu een poosje strijken en dan maar weer even het bed in.
Alle activiteiten voor vandaag afgezegd. Vanavond heb ik 3 eetgasten erbij (mijn ouders en een vriendin) en daarna naar een verlovingsfeest; dus ik hoop eind van de dag weer een beetje opgeknapt te zijn.
Beterschap!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
parel

Bericht door parel »

Op kamp gaan!!
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ziekenboeg in huize Anker. Braken, diarree. Ik ben nog niet geveld, de rest wel. Inmiddels kampioen kotsruimen. :hum Wel een beetje lastig. Middelste zoon (3) braakt vanaf zondagnacht. Drinkt alleen af en toe een mondje water, komt er vaak ook weer uit. Hij plast nog wel. Is nu best suffig, lijkt niet uitgedroogd. Moet ik nu de dokter bellen?
Desiree

Bericht door Desiree »

Het is nu woensdag. ik ben geen doorgewinterde moeder.. uh.. hebben ze geen telefonisch spreekuur? Of vraag je het aan de assistente, wat je moet doen, als dat lukt?

Sterkte.. blij als het voorbij is.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Anker schreef:Ziekenboeg in huize Anker. Braken, diarree. Ik ben nog niet geveld, de rest wel. Inmiddels kampioen kotsruimen. :hum Wel een beetje lastig. Middelste zoon (3) braakt vanaf zondagnacht. Drinkt alleen af en toe een mondje water, komt er vaak ook weer uit. Hij plast nog wel. Is nu best suffig, lijkt niet uitgedroogd. Moet ik nu de dokter bellen?
Ik zou het maar doen.
tip: Kindigest van VSM!
huisman

Bericht door huisman »

Anker schreef:Ziekenboeg in huize Anker. Braken, diarree. Ik ben nog niet geveld, de rest wel. Inmiddels kampioen kotsruimen. :hum Wel een beetje lastig. Middelste zoon (3) braakt vanaf zondagnacht. Drinkt alleen af en toe een mondje water, komt er vaak ook weer uit. Hij plast nog wel. Is nu best suffig, lijkt niet uitgedroogd. Moet ik nu de dokter bellen?
Als hij suffig wordt het wel tijd om de dokter te bellen. Meestal geven die bij ernstige diarree ORS. Sterkte.

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 98&rId=477
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie