Gefelie [2]

helma

Re: Gefelie [2]

Bericht door helma »

Afbeelding

Van harte!!
huisman

Bericht door huisman »

Jean en Henriët van harte gefeliciteerd namens alle huismannen en huisvrouwen. (Ps 128)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara

Bericht door Mara »

Een nieuw prinsje geboren :)
Van harte gelukgewenst!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
henriët

Bericht door henriët »

Dank jullie wel!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:Dank jullie wel!
Foto!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Barmhartigheid

Bericht door Barmhartigheid »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:Dank jullie wel!
Foto!!!
Dinsdag op kraambezoek geweest, en... heerlijk uitgebreid met mijn 'prinse-neef' gekroeld :love
Heerlijk, lief en prachtig kereltje, echt een wonder!
En verder een heel blije papa-Jean & mama-Jet, Cap en ik genieten nog steeds na :sorc
vlinder

Bericht door vlinder »

Nog heel even, dan zijn jullie zelf als het goed is een blije pappa en mamma :-)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

WimA is jarig! Hij heeft vandaag zijn jeugd echt achter zich gelaten.

Gefeliciteerd! :foufou
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Anker schreef:WimA is jarig! Hij heeft vandaag zijn jeugd echt achter zich gelaten.

40, 50?
In elk geval: gefeliciteerd!
WimA

Bericht door WimA »

Tnx. 40 is een leeftijd waarop men nog niet kan spreken van "afgaande onder de mannen", hoewel ik het wel eens denk als ik er weer eens door twintigers eruit wordt gelopen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

WimA schreef:Tnx. 40 is een leeftijd waarop men nog niet kan spreken van "afgaande onder de mannen", hoewel ik het wel eens denk als ik er weer eens door twintigers eruit wordt gelopen.
O, je bent nog een jonkie. :)
Mara

Bericht door Mara »

WimA schreef:Tnx. 40 is een leeftijd waarop men nog niet kan spreken van "afgaande onder de mannen", hoewel ik het wel eens denk als ik er weer eens door twintigers eruit wordt gelopen.
Rond het veertigste levensjaar vindt er in het leven van een man een fundamentele ommekeer plaats. De afronding van de vroege volwassenheid en het begin van de middelbare leeftijd noemen we de overgang naar de middelbare leeftijd. Het begin ligt ongeveer bij het 38ste jaar en duurt meestal tot het 43ste jaar.

Omdat het midden in de levensloop valt noemen we deze overgang de mid-life fase. Deze overgang gaat vaak gepaard met spanningen die weliswaar verschillend van intensiteit zijn, maar die niettemin een aantal gemeenschappelijke kenmerken vertonen.

Hoewel de biologische achteruitgang meestal geleidelijk gaat, wordt in het begin van de 40-jaren overgang een terugval van de lichaamsfuncties merkbaar. Deze verandering vereist vaak aanpassingen in de levensstijl en in het sociale patroon. Een man van middelbare leeftijd heeft vaak zijn jeugdige vitaliteit verloren en voelt zich daardoor in zijn jeugdige trots gekrenkt.

Bij sommige mannen is de overgang naar de middelbare leeftijd tamelijk mild, bij anderen kan het ook voor veel verwarring zorgen en met desintegratie gepaard gaan. Om in deze periode een crisis door te maken is een normaal proces als gevolg van het leven zelf. Het is een zekere zin een kans om zich persoonlijk verder te ontwikkelen. Bewuste ervaring van de mogelijkheden van deze periode kan inspireren, maar het onder ogen zien van de gevaren kan echter ook een doos van pandora van onbewuste angsten en onheilspellende gedachten openen.

Zijn sterfelijkheid onder ogen zien betekent het rouwbeklag van zijn stervende jeugd. Het bewust doorleven van dit feit, de elegie van de jeugd, geeft de mogelijkheid dat zijn zelfbeeld op een hoger niveau geïntegreerd kan worden tot een vernieuwd geheel

Om dit punt te bereiken móet hij een periode van crisis doormaken. Geen pleziertje waarbij je lekker achterover kunt leunen, maar gezien vanuit de ontwikkeling is zo'n crisis een normaal en noodzakelijke verschijnsel. Wie geen ernst maakt met deze crisis zal daarvoor de tol moeten betalen in de volgende fasen van zijn leven in de vorm van achterstallig onderhoud.

Er bestaat niet zoiets als een vast punt dat het einde van de vroege volwassenheid aankondigt. Maar toch is echtscheiding, depressie, burn-out, ziekte en vertrek van de kinderen uit het ouderlijk nest gebeurtenissen die als zodanig het einde van de periode inluiden en ondubbelzinnig laat zien dat een aanpassing aan de nieuwe levensstructuur noodzakelijk wordt.

Van één of andere vage site afgehaald, er kwamen wat taalfouten in voor. :huhu
Neem dit maar niet te serieus. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Anker schreef:WimA is jarig! Hij heeft vandaag zijn jeugd echt achter zich gelaten.

Aaaah... van harte! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Jongere

Bericht door Jongere »

Van harte gefeliciteerd van een jongere. ;)
dennis

Bericht door dennis »

Jongere schreef:
Van harte gefeliciteerd van een jongere. ;)
Ook van harte gefeliciteerd! En ach, leeftijd is echt betrekkelijk.

'Je bent zo oud als je je voelt, en ik voel me twintig' zei het mannetje, en hij stapte langzaam voort achter zijn rollator.
Plaats reactie