Maar ik moet er nu niet meer aan denken

Ik ga een reden bedenken om die plaats eens op te zoeken, zodat ik een legale smoes heb om die plank vis te kunnen proevenLourens schreef:http://www.grandcafedepostkamer.nl/nederlands/home/Hendrikus schreef:dat klinkt goed! waar?Lourens schreef:Gisteravond uit eten geweest.
Voorgerecht: Plankje vis (bleek bijna een plank te zijn met gerookte paling/makreel en forel, tonijnsalade van verse tonijn, en zalm)
Hoofdgerecht: Zeebaars (nog nooit gegeten en nu dus eens geprobeerd. Echt aan te raden dus.
Nagerecht: Irish Coffee (mijn favo nagerecht)
En wie gaat dat koken Zita?Zita schreef:Ik moet iets bedenken waar paprika, tomaten en spinazie doorheen gaat. Ik denk dat het pasta wordt.
Pasta koken, uitje fruiten, paprika meebakken, spinazie even mee laten slinken, restje kookroom erdoor, kruidenroomkaas erdoor. Ik zag net bij de vleeswaren nog één of ander soort heftig Italiaans spul (lomo). Dat kan er ook wel doorheen. Eventueel nog wat bacon, want dat moest ook op. Klaar is kees. Als bijgerecht een salade met tomaten en komkommer.
Zusjelief had zelfgekookte rijstepap besteld als toetje. Dat lijkt me echt de ultieme combinatie
Zita. Denk ik.Mara schreef:En wie gaat dat koken Zita?Zita schreef:Ik moet iets bedenken waar paprika, tomaten en spinazie doorheen gaat. Ik denk dat het pasta wordt.
Pasta koken, uitje fruiten, paprika meebakken, spinazie even mee laten slinken, restje kookroom erdoor, kruidenroomkaas erdoor. Ik zag net bij de vleeswaren nog één of ander soort heftig Italiaans spul (lomo). Dat kan er ook wel doorheen. Eventueel nog wat bacon, want dat moest ook op. Klaar is kees. Als bijgerecht een salade met tomaten en komkommer.
Zusjelief had zelfgekookte rijstepap besteld als toetje. Dat lijkt me echt de ultieme combinatie![]()
Hier gebakken scholfilets. De meningen zijn nog verdeeld wat er verder bij gemaakt moet worden.
Rijst, brood, stokbrood, salade.... ik wacht rustig af
Eten vlak voor je naar bed gaat is hartstikke ongezondLourens schreef:Hoopte op een warme hap maar het werd een lunchpakket.
Als ik vannacht thuis kom maar even iets warms maken.
Het was op het platteland in Overiijssel een oeroude boerengewoonte.Simon schreef:Eten vlak voor je naar bed gaat is hartstikke ongezondLourens schreef:Hoopte op een warme hap maar het werd een lunchpakket.
Precies! Deze mensen hadden geen last van moderne kwaaltjes.-DIA- schreef:Het was op het platteland in Overiijssel een oeroude boerengewoonte.Simon schreef:Eten vlak voor je naar bed gaat is hartstikke ongezondLourens schreef:Hoopte op een warme hap maar het werd een lunchpakket.
De boeren aten voor het naar bed gaan een stevig bord met broodpap!
Ik herinner het me nog in mijn geboortedorp, in Salland (tussen Twente en
Deventer).
Niet iedere gewoonte is ook een goede gewoonte natuurlijk.-DIA- schreef:Het was op het platteland in Overiijssel een oeroude boerengewoonte.Simon schreef:Eten vlak voor je naar bed gaat is hartstikke ongezondLourens schreef:Hoopte op een warme hap maar het werd een lunchpakket.
Deventer).
Toch heeft het woord vroeger altijd een vertrouwde, positieve lading.refo schreef:De mensen werden vroeger ook minder oud gemiddeld.
Niet alles was vroeger dus beter.
Aerappels met karnemelksjus!Mara schreef:Precies! Deze mensen hadden geen last van moderne kwaaltjes.-DIA- schreef:Het was op het platteland in Overiijssel een oeroude boerengewoonte.Simon schreef:Eten vlak voor je naar bed gaat is hartstikke ongezondLourens schreef:Hoopte op een warme hap maar het werd een lunchpakket.
Deventer).
En soms ook eerpels met kaaremelk?
Maar wel lekker als je met een flinke trek thuiskomt.Simon schreef:Eten vlak voor je naar bed gaat is hartstikke ongezondLourens schreef:Hoopte op een warme hap maar het werd een lunchpakket.