Wist je dat........[6]

Hendrikus

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Hendrikus »

Simon schreef:Zijn er nog gezinnen die kinderen opvoeden en grootbrengen door middel van communicatie waarbij uitgelegd wordt WAAROM we bescheiden gekleed horen te gaan?
Bescheiden, daar zeg je wat.
Gisteren belandde ik per ongeluk in de verkeersopstopping die ontstaat wanneer de hier genoemde kerk uitgaat. Dan heb je alle tijd om de modeshow gade te slaan die aan je voorbijtrekt. Daar worden echt kapitalen uitgegeven aan kleding, hoeden, kapsels en make-up. De lengte van de rokjes, de diepte van de decolletés en de hoogte van de hakken die ik voorbij zag komen leken me eerder te passen bij een mondaine eetgelegenheid waar de dames in vol ornaat worden verwacht, dan bij een kerk als die van DIA.
Bescheiden? :nonnon
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Simon schreef:Zijn er nog gezinnen die kinderen opvoeden en grootbrengen door middel van communicatie waarbij uitgelegd wordt WAAROM we bescheiden gekleed horen te gaan?
Gisteren belandde ik per ongeluk in de verkeersopstopping die ontstaat wanneer de hier genoemde kerk uitgaat. Dan heb je alle tijd om de modeshow gade te slaan die aan je voorbijtrekt. Daar worden echt kapitalen uitgegeven aan kleding, hoeden, kapsels en make-up. De lengte van de rokjes, de diepte van de decolletés en de hoogte van de hakken die ik voorbij zag komen leken me eerder te passen bij een mondaine eetgelegenheid waar de dames in vol ornaat worden verwacht, dan bij een kerk als die van DIA.
Er wordt ook niet voor niets gewaarschuwd! Er zijn zelfs ook kerken (ook in de stad onzer inwoning!) waar men de tucht helemaal verslonsd op dit gebied.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
Er wordt ook niet voor niets gewaarschuwd! Er zijn zelfs ook kerken (ook in de stad onzer inwoning!) waar men de tucht helemaal verslonsd op dit gebied.
Verslonst is met een t, en als het gaat om de modeshow en de zedigheid weet ik wel waar je beter kunt zitten, vriend.
Dus bespaar ons de apocriefe verhaaltjes over vrouwtjes die "de schrik van de dominees" waren. Alsof dat iets is om trots op te zijn.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
Verslonst is met een t, en als het gaat om de modeshow en de zedigheid weet ik wel waar je beter kunt zitten, vriend.
Dus bespaar ons de apocriefe verhaaltjes over vrouwtjes die "de schrik van de dominees" waren. Alsof dat iets is om trots op te zijn.
Vriend, spreek je zo over mijn Godvrezende tante? Ze was vanalles, maar echt niet apocrief!
Helder van verstand en inzicht, en ze ontzag niemand als het de ere Gods betrof!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

Dochter had eerste schooldag en meteen enorme vertraging met de terugreis. Er had een aanrijding met een persoon plaatsgevonden, zoals de NS dit meldt. Het gehele perron moest snel leeggemaakt worden. Mensen werden boos en er werd gemopperd. Als je zo nodig dood wil, hang jezelf dan op was het ijskoude commentaar.
Dochter is geschokt. Ze wist niet of het een man of een vrouw betrof, volgens de omstanders was dit niet meer te zien.
Op een gewone dinsdagmiddag komt iemand dus niet meer thuis en wordt er tevergeefs gewacht. Vreselijk :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

henriët schreef:Ik met verbazing de krant inzag van afgelopen zaterdag.
Rijssen.. opening van een school.. wel een hoedje op (( het is geen eredienst??!!))
En rokjes zooooo kort.
Je begrijpt niet dat die meiden geen legging onder zo'n rokje doen,
Ik had dat liever gezien, een stuk eerbaarheid dan die hoofdbedekking( wat opzich niet erg is, maar het staat zo echt niet in verhouding!)

Wat een ophef over niets zeg. Laat toch mooi lopen. Het is mooi weer.
Jongere

Bericht door Jongere »

Er mogelijk een gijzeling plaatsvindt in een vliegtuig op Schiphol?
Simon

Bericht door Simon »

Jongere schreef:Er mogelijk een gijzeling plaatsvindt in een vliegtuig op Schiphol?
Plaatje van een 4 motorig toestel, waaronder staat A320... :bobo
Klasse journalistiek, was ook weer vals alarm natuurlijk, want sensatie en de snelheid waarmee het nieuwg gebracht wordt overtreft de kwalitei steeds vaker..
Meer dan 180 mensen aan boord van een A320?
Wow, dat moet wel een nederlandse maatschappij zijn, een dergelijke configuratie is wel heel erg krap. Maar goed, het moet goeiekoop, eten en drinken krijg je ook al niet meer
.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
vlinder

Bericht door vlinder »

Mara schreef:Dochter had eerste schooldag en meteen enorme vertraging met de terugreis. Er had een aanrijding met een persoon plaatsgevonden, zoals de NS dit meldt. Het gehele perron moest snel leeggemaakt worden. Mensen werden boos en er werd gemopperd. Als je zo nodig dood wil, hang jezelf dan op was het ijskoude commentaar.
Dochter is geschokt. Ze wist niet of het een man of een vrouw betrof, volgens de omstanders was dit niet meer te zien.
Op een gewone dinsdagmiddag komt iemand dus niet meer thuis en wordt er tevergeefs gewacht. Vreselijk :ouin
Misschien wachtte er juist wel niemand op die persoon en was dat nu juist het probleem....
En eerlijk is eerlijk. Hoe triest het ook is: zorg dat anderen er niet veel werk aan hebben. 100 manieren voor suïcide en dit lijkt mij voor anderen niet de juiste. Machinist geschokt, zo niet getraumatiseerd, de mensen die het moeten opruimen of 's winters zelfs van het spoor moeten bijtelen. Sorry, maar kies dan een alternatief. 2 Maanden geleden hadden we er 4 op de afdeling liggen in 1 weekend. Weet je hoeveel dit de maatschappij kost? (ik bekijk het nu even puur zakelijk).
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Simon

Bericht door Simon »

vlinder schreef:
Mara schreef:Dochter had eerste schooldag en meteen enorme vertraging met de terugreis. Er had een aanrijding met een persoon plaatsgevonden, zoals de NS dit meldt. Het gehele perron moest snel leeggemaakt worden. Mensen werden boos en er werd gemopperd. Als je zo nodig dood wil, hang jezelf dan op was het ijskoude commentaar.
Misschien wachtte er juist wel niemand op die persoon en was dat nu juist het probleem....
En eerlijk is eerlijk. Hoe triest het ook is: zorg dat anderen er niet veel werk aan hebben. 100 manieren voor suïcide en dit lijkt mij voor anderen niet de juiste. Machinist geschokt, zo niet getraumatiseerd, de mensen die het moeten opruimen of 's winters zelfs van het spoor moeten bijtelen. Sorry, maar kies dan een alternatief. 2 Maanden geleden hadden we er 4 op de afdeling liggen in 1 weekend. Weet je hoeveel dit de maatschappij kost? (ik bekijk het nu even puur zakelijk).
Veel machinisten zijn jarenlang getraumatiseerd door dit soort voorvallen, dat klopt.
In een maatschappij waar welvaart hoog verheven is boven welzijn, zullen we dit wel steeds meer krijgen.
(En onderschat ook de nasleep niet van XTC en andere drugs(verslavingen) die de serotonine in no-time opgebruiken, waardoor mensen het allemaal niet meer zien zitten.
Over de harde realiteit zal ik het maar niet hebben, met name voor prinsjes en prinsesjes, die ook op een dag alles alleen zullen moeten kunnen doen, na jarenlang onder het genot van een vrije opvoeding gewend zijn geraakt alles naar hun zin te krijgen..
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Mara

Bericht door Mara »

Mij treft het ijskoude commentaar: hang jezelf dan op! Alsof dat niet schokkend is, om iemand zo te vinden.
Nu heeft iedereen er last van.
Een vriend van onze zoons heeft zich voor de trein geworpen. Deze jongen gebruikte geen drugs, kwam uit een fijn gezin, sportte op 3 verschillende sportverenigingen.
Maar hij bleek aan een depressie te lijden, niemand heeft dit gemerkt. Dus ik vind het dan erg kort door de bocht dat het drugsverslaafde prinsenkindjes zouden zijn.
Het gaat veel verder dan dat. Want dood is dood, is de gedachte. Dan ben ik overal vanaf.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Yesenaer

Bericht door Yesenaer »

.... er vandaag Predikantenconferentie van de Gereformeerde Gemeenten is.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Yesenaer schreef:.... er vandaag Predikantenconferentie van de Gereformeerde Gemeenten is.
Is ook wel eens samengevallen met de Haamstede-conferentie. Goed dat dat nu niet meer gebeurt.
~~Soli Deo Gloria~~
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

vlinder schreef:
Het is heel erg. Maar de overlast is ook wel heel vervelend. Ik heb een keer uren vastgezeten in een trein omdat die een persoon had aangereden. Daarna uren overlast en vertragingen.
Het is wel opvallend wat ik een tijdje terug ontdekte dat in België veel minder zelfmoord door voor de trein te springen voorkomt.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Johann Gottfried Walther schreef:Het is heel erg. Maar de overlast is ook wel heel vervelend. Ik heb een keer uren vastgezeten in een trein omdat die een persoon had aangereden. Daarna uren overlast en vertragingen.
Het is wel opvallend wat ik een tijdje terug ontdekte dat in België veel minder zelfmoord door voor de trein te springen voorkomt.
Wij hadden vroeger in onze stad een overweg waar het vaak gebeurde. Ik ben ook ooit getuige geweest.
Inmiddels bestaat die overweg niet meer, maar is er een tunnel aangelegd.
Gesloten