Pas op voor het zuurdesem!
-
Pas op voor het zuurdesem!
Het evangelie volgens Matteüs 16:12
Jezus zegt: "Maar pas wel op voor de zuurdesem van de farizeeën en sadduceeën.’ [12] Toen begrepen ze dat Hij niet bedoelde dat ze moesten oppassen voor de zuurdesem in het brood, maar voor het onderricht van de farizeeën en sadduceeën". Een klein beetje zuurdesem maakt het hele brood smerig.
Kunnen jullie er een paar opnoemen?
Jezus zegt: "Maar pas wel op voor de zuurdesem van de farizeeën en sadduceeën.’ [12] Toen begrepen ze dat Hij niet bedoelde dat ze moesten oppassen voor de zuurdesem in het brood, maar voor het onderricht van de farizeeën en sadduceeën". Een klein beetje zuurdesem maakt het hele brood smerig.
Re: Pas op voor het zuurdesem!
Een paar van wat?Petrus Romanus schreef:Het evangelie volgens Matteüs 16:12
-
Zita schreef:Een paar van wat?Petrus Romanus schreef:Het evangelie volgens Matteüs 16:12
1.Mensen denken (vooral met kerst) dat Christus gekomen is om vrede op aarde te brengen, maar dat zegt Christus helemaal niet. Je kan alleen vrede verkrijgen in Christus.
Christus is niet gekomen om vrede te brengen, maar hij is gekomen met het zwaard. Mattheus 10:34
2. Dat er een groep mensen zouden komen die afgesneden zijn van het huwelijk door mensen en niet door God.
Matteus 19:12
-
Nog een voorbeeld van echte zuurdesem:
De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 16:49
De zonde van Sodom waren arrogantie, vraatzucht en onverschilligheid, terwijl buiten haar deur de armen en behoeftige gebrek leden zonder dat zij hielp. (de maatschappij zoals die nu is)
De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 16:49
De zonde van Sodom waren arrogantie, vraatzucht en onverschilligheid, terwijl buiten haar deur de armen en behoeftige gebrek leden zonder dat zij hielp. (de maatschappij zoals die nu is)
-
De eerste brief aan de Korintiërs 7:15
[15] Wil echter de niet-gelovige partij scheiden, laat haar dan scheiden; de broeder of zuster is in zo’n geval niet gebonden; God heeft ons tot vrede geroepen.
Als je met een ongelovige samenwoont en die persoon wil scheiden, dan mag je scheiden.
[15] Wil echter de niet-gelovige partij scheiden, laat haar dan scheiden; de broeder of zuster is in zo’n geval niet gebonden; God heeft ons tot vrede geroepen.
Als je met een ongelovige samenwoont en die persoon wil scheiden, dan mag je scheiden.
Zuurdesem maakt het brood juist lekkerder.Petrus Romanus schreef:Het evangelie volgens Matteüs 16:12
Het probleem van de F&S was dat ze het volk lasten oplegden die niet te dragen waren en bovendien niet voorgeschreven door God.
Daarmee en daarnaast verhinderden ze mensen op het Koninkrijk Gods binnen te gaan.
(Het lijkt op iets wat ik ken)
-
Ze waren als een hond in een voederbak. Zelf aten ze er niet van, maar ze beletten anderen om er van de eten.
-
Wie de maatschappij laat zorgen voor zijn ouders (verpleegtehuizen-bejaardehuizen) die zijn nog erger dan een ongelovige.
De eerste brief aan Timoteüs 5:8
[8] Wie niet zorgt voor zijn eigen familie en zelfs niet voor zijn huisgenoten, heeft het geloof verloochend en is erger dan een ongelovige.
[8] Wie niet zorgt voor zijn eigen familie en zelfs niet voor zijn huisgenoten, heeft het geloof verloochend en is erger dan een ongelovige.
Met je interpretatie van die tekst ben ik het grondig oneens.Petrus Romanus schreef:Wie de maatschappij laat zorgen voor zijn ouders (verpleegtehuizen-bejaardehuizen) die zijn nog erger dan een ongelovige.
Ik begrijp inmiddels dat je het leuk vind om een beetje prikkelend te schrijven. Welnu, ieder heeft zijn eigen manier van discussiëren, denk ik dan maar.Petrus Romanus schreef:Wie de maatschappij laat zorgen voor zijn ouders (verpleegtehuizen-bejaardehuizen) die zijn nog erger dan een ongelovige.
Maar bovenstaande tekst wordt wel behoorlijk misbruikt hier, denk ik zo. Volgens mij is het nog maar de vraag of hier wel bedoeld wordt dat kinderen voor ouders moeten zorgen.
Maar - belangrijker - in onze huidige context is er niet een 'is-gelijk-teken' te zetten tussen 'niet verzorgen' en 'ouderen een goede verzorging laten genieten in een bejaardenhuis'.
ik ook. mijn ouders waren in die huizen beteraf met alle medische hulp voorhanden dan ze ooit bij mij geweest waren.Zita schreef:Met je interpretatie van die tekst ben ik het grondig oneens.Petrus Romanus schreef:Wie de maatschappij laat zorgen voor zijn ouders (verpleegtehuizen-bejaardehuizen) die zijn nog erger dan een ongelovige.
-
Helemaal met jullie eens, als je ouders zo ziek zijn, dat je er niet meer voor kan zorgen.
Maar hoeveel mensen hebben er geen zin in om voor hun ouders te zorgen, omdat ze liever allebei werken om 2 keer per jaar op vakantie te gaan, duur huis kopen, allebei een auto.
Ze hebben dan niet meer tijd om voor hun ouders te zorgen, bijv. thuiszorg, of iemand anders moet voor hun kinderen zorgen (creche of naschoolse opvang), jullie snappen wel wat ik bedoel.
Maar hoeveel mensen hebben er geen zin in om voor hun ouders te zorgen, omdat ze liever allebei werken om 2 keer per jaar op vakantie te gaan, duur huis kopen, allebei een auto.
Ze hebben dan niet meer tijd om voor hun ouders te zorgen, bijv. thuiszorg, of iemand anders moet voor hun kinderen zorgen (creche of naschoolse opvang), jullie snappen wel wat ik bedoel.
Heel veel ouders zouden niet eens willen dat hun kinderen, die het meestal al druk genoeg hebben, ook nog eens de zorg voor hen moesten dragen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
- JolandaOudshoorn
Ik heb geen ideePetrus Romanus schreef:Helemaal met jullie eens, als je ouders zo ziek zijn, dat je er niet meer voor kan zorgen.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Is dat een vraag? Een onderzoek?Petrus Romanus schreef:Helemaal met jullie eens, als je ouders zo ziek zijn, dat je er niet meer voor kan zorgen.
En ik weet niet of je het nieuws volgt, maar de minister vindt dat het heel gewoon is dat kinderen een handje uitsteken bij hun ouders, zoals bijv. de ramen zemen, heeft ze letterlijk gezegd.
Ik denk dat het merendeel van de forummers dit heel gewoon en vanzelfsprekend vinden, voorzover ik hen kan beoordelen.
Wat heeft dit verder met zuurdesem te maken

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon