Samenwonende homo welkom in CU

Tiberius
Administrator

Re: Samenwonende homo welkom in CU

Bericht door Tiberius »

parsifal schreef:Maar Titus was een ambtsdrager, geen politicus.
Denk je dat de Bijbel andere wetten heeft voor ambtsdragers dan voor politici?
parsifal schreef:Ik verwerp mijn bakker, student of sportschoolhouder niet omdat ze homo zijn.
Ik wel, zeker wanneer ik de keuze heb voor een andere bakker.
parsifal

Bericht door parsifal »

WimA schreef:
Zelfs al zou ik het met je voorbeeld eens zijn - wat ik absoluut niet ben - dan nog is de feitelijke conclusie die je trekt als volgt te formuleren: "Er gebeurd zoveel zonde in NL m.b.t tot het huwelijk dat de CU de zonde van homosexualteit ook maar door de vingers moet zijn om selectiviteit te vermijden.
Men mag de CU rustig selectiviteit verwijten maar roep dan op tot het weren van alle zonden en niet tot het accepteren van alle zonden.

Je opvattingen over buitenlandse partners en de regels daaromtrent lenen zich eerder voor een ander onderwerp.
O, ik zie liever dat de CU een ander standpunt heeft, en dit punt neem ik zeker wel mee in mijn overwegingen bij het (laten) stemmen op 12 september. Maar ze zijn bij lange na niet genoeg om een partij af te schrijven en ze staan in een rij standpunten ook met betrekking tot het huwelijk.

Wat betreft huwelijksmigratie, daar heb ik interesse voor en weet ik iets vanaf omdat ik binnenkort zelf met een niet-Europese hoop te trouwen. De dingen die ik schrijf zijn echt niet uit de lucht gegrepen hoor (voor de goede orde als je zoekt op het forum naar mijn standpunten over dit onderwerp dan zie je dat die ook al zo waren voor ik mijn verloofde leerde kennen). Het punt is nu juist dat als je de visie van een politieke partij op het huwelijk zo belangrijk vindt dat het een breekpunt is, dan denk ik dat ook consequenties moet hebben over de visie of echtgenoten samen kunnen leven en een Bijbelse invulling kunnen geven aan het huwelijk (In de Bijbel werden pas getrouwden nog vrijgesteld van militaire taken om samen te kunnen zijn, In Nederland is het voor sommige huwelijken het juist onmogelijk om in die periode samen te zijn, vanwege de wetgeving). En ja op dit punt heeft de CU weer een visie die me meer aanstaat dan die van de SGP en CDA.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal

Bericht door parsifal »

Tiberius schreef:
parsifal schreef:Maar Titus was een ambtsdrager, geen politicus.
Denk je dat de Bijbel andere wetten heeft voor ambtsdragers dan voor politici?
Nee, niet als het gaat om hun staan voor God, ja wel als het gaat om ze erkennen in hun taak. (Ambtsdragers die openlijk God ontkennen zijn dwaalleraars en moet je verwerpen. Terwijl je de keizer nog steeds belasting moet betalen etc.)
parsifal schreef:Ik verwerp mijn bakker, student of sportschoolhouder niet omdat ze homo zijn.
Okee, ik kies toch eerst voor het gemak, de prijs en het lekkerste en eerlijkste brood.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Petrus Romanus

Bericht door Petrus Romanus »

Beste Mensen, Let vooral op dat gedeelte, dat er mensen zijn die het huwelijk verbieden en onthouding van voedsel dat God geschapen heeft. Er is maar een groep waar dat op toepassing is, maar ja, lastig he, begrijpend lezen. Is het niet dat je eerst moet bidden voor de Heilige Geest, voordat je iets opschrijft.
Eerste brief van timotheus Hoofdstuk 4
[1] Maar de Geest zegt nadrukkelijk dat in de eindtijd sommigen het geloof zullen verlaten, doordat ze luisteren naar dwaalgeesten en naar wat demonen hun leren.
[2] Ze worden hiertoe aangezet door huichelachtige leugenaars, die hun eigen geweten hebben dichtgeschroeid,
[3] die het huwelijk verbieden en hen dwingen tot onthouding van voedsel dat God geschapen heeft om door de gelovigen, die de waarheid kennen, onder dankzegging te worden gegeten.
[4] Alles wat God geschapen heeft is goed. Niets hoeft te worden verworpen als het onder dank wordt aangenomen, Amen.

Je mag niet trouwen in de kerk als homo zijnde, je mag niet deelnemen aan het avondmaal als praktiserende homo.
Als je bij de CU wil hervormen van binnenuit, klasse maar het vraagt heel veel geduld en zelfverloochening.
boontje

Bericht door boontje »

Petrus Romanus schreef:Beste Mensen, Let vooral op dat gedeelte, dat er mensen zijn die het huwelijk verbieden en onthouding van voedsel dat God geschapen heeft. Er is maar een groep waar dat op toepassing is, maar ja, lastig he, begrijpend lezen. Is het niet dat je eerst moet bidden voor de Heilige Geest, voordat je iets opschrijft.
[1] Maar de Geest zegt nadrukkelijk dat in de eindtijd sommigen het geloof zullen verlaten, doordat ze luisteren naar dwaalgeesten en naar wat demonen hun leren.
[2] Ze worden hiertoe aangezet door huichelachtige leugenaars, die hun eigen geweten hebben dichtgeschroeid,
[3] die het huwelijk verbieden en hen dwingen tot onthouding van voedsel dat God geschapen heeft om door de gelovigen, die de waarheid kennen, onder dankzegging te worden gegeten.
[4] Alles wat God geschapen heeft is goed. Niets hoeft te worden verworpen als het onder dank wordt aangenomen, Amen.

Je mag niet trouwen in de kerk als homo zijnde, je mag niet deelnemen aan het avondmaal als praktiserende homo.
Als je bij de CU wil hervormen van binnenuit, klasse maar het vraagt heel veel geduld en zelfverloochening.
'Degenen die het huwelijk verbieden en dwingen tot onthouden van voedsel' waren aanhangers van gnostische secten, die alleen het geestelijke belangrijk vonden en vonden dat een mens zich moest onthouden van elk lichamelijk genot, dus: geen sex en streng vasten. De Bijbel erkent dat tussen het geestelijke en het lichamelijke geen strenge scheiding past, en ziet de aanhangers van deze secten dus als dwaalleraars.
Ik vind het wat ver gaan om deze tekst ook tegen samenwonende homo's te gebruiken. In de eerste plaats hoef je als homo helemaal niet tegen het huwelijk te zijn en in de tweede plaats ontkennen samenwonende homo's geenszins de eenheid van het geestelijke en het lichamelijke.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Petrus Romanus schreef:Beste Mensen, Let vooral op dat gedeelte, dat er mensen zijn die het huwelijk verbieden en onthouding van voedsel dat God geschapen heeft. Er is maar een groep waar dat op toepassing is, maar ja, lastig he, begrijpend lezen. Is het niet dat je eerst moet bidden voor de Heilige Geest, voordat je iets opschrijft.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Wil je de CU dusdanig hervormen dat zij geen bezwaren meer hebben tegen het homohuwelijk en tegen praktiserende homo´s aan het Heilig Avondmaal? (Overigens heeft door de scheiding van kerk en staat de CU van dat laatste weinig te vinden.)
caprice

Bericht door caprice »

De zonden zijn welkom bij de christenunie. Als ze maar zetels opleveren. Men denkt er blijkbaar dat een zetel extra in de tweede kamer meer te zeggen heeft dan Gods Woord.

Hier is maar 1 oplossing voor:

Stem 12 september
Afbeelding
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Petrus Romanus

Zita schreef:

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Wil je de CU dusdanig hervormen dat zij geen bezwaren meer hebben tegen het homohuwelijk en tegen praktiserende homo´s aan het Heilig Avondmaal? (Overigens heeft door de scheiding van kerk en staat de CU van dat laatste weinig te vinden.)

Ik geef hier mee aan, dat op het moment dat je met homo's omgaat, dan ga je ze ook als mensen zien. Je kan het jezelf misschien niet voorstellen, maar je gaat zelfs van ze houden.
Het gevolg hiervan is, dat er een moment komt, dat je je eigen dwaasheid voor ogen gaat zien, en dat je denkt, "hoe kon in zo blind zijn".
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Petrus Romanus schreef:
Zita schreef:

Ik geef hier mee aan, dat op het moment dat je met homo's omgaat, dan ga je ze ook als mensen zien. Je kan het jezelf misschien niet voorstellen, maar je gaat zelfs van ze houden.
Het gevolg hiervan is, dat er een moment komt, dat je je eigen dwaasheid voor ogen gaat zien, en dat je denkt, "hoe kon in zo blind zijn".
Ik ken heus wel homo's, en vind die mensen ook echt wel aardig. Ik zie ze als mensen, hoe zou ik ze anders kunnen zien? Maar dat zegt toch nog niets over de acceptatie of goedkeuring van welke zonde dan ook?
François Turretini

Bericht door François Turretini »

Petrus Romanus schreef:Ik geef hier mee aan, dat op het moment dat je met homo's omgaat, dan ga je ze ook als mensen zien. Je kan het jezelf misschien niet voorstellen, maar je gaat zelfs van ze houden.
Dus omdat je van iemand houdt, moet je maar goedkeuren wat hij doet?

Hoe weet jij trouwens dat diegenen die in de lijn van Gods Woord de homoseksuele praktijk afkeuren niet met homo's omgaan?
Petrus Romanus

Kijk in het oude en nieuwe testament is homoseksualiteit een gruwel, dat is een feit.
Maar in het zelfde testament is een LEUGEN ook een gruwel.
Kijk nu eens naar je eigen kerkgemeenschap. Naar hun eigen verzonnen wetjes, vroeger noemde ze dat zuurdesem.
Het is namelijk zo, dat als je die mensen dat leugens leert, dan bega je ook een Gruwel. Spreuken 6.

Zeven gruwelen
[16] Dit zijn zes dingen die de heer verfoeit;
zeven die voor Hem een gruwel zijn:
[17] hoogmoedige ogen, een leugenachtige tong
en handen die onschuldig bloed vergieten,
[18] een hart dat misdadige plannen smeedt
en voeten die haastig naar het kwade snellen,
[19] een valse getuige die leugens vertelt
en degene die ruzie teweegbrengt onder broers.

---knip-- Niet op de persoon
François Turretini

Bericht door François Turretini »

Petrus Romanus schreef:Kijk in het oude en nieuwe testament is homoseksualiteit een gruwel, dat is een feit.
Maar in het zelfde testament is een LEUGEN ook een gruwel.
Kijk nu eens naar je eigen kerkgemeenschap. Naar hun eigen verzonnen wetjes, vroeger noemde ze dat zuurdesem.
Het is namelijk zo, dat als je die mensen dat leugens leert, dan bega je ook een Gruwel. Spreuken 6.

Zeven gruwelen
[16] Dit zijn zes dingen die de heer verfoeit;
zeven die voor Hem een gruwel zijn:
[17] hoogmoedige ogen, een leugenachtige tong
en handen die onschuldig bloed vergieten,
[18] een hart dat misdadige plannen smeedt
en voeten die haastig naar het kwade snellen,
[19] een valse getuige die leugens vertelt
en degene die ruzie teweegbrengt onder broers.

---knip-- Niet op de persoon
Je zou er goed aan doen minder te veronderstellen. Hoe weet jij nou dat ik nooit over die dingen praat?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Petrus Romanus schreef:Ik geef hier mee aan, dat op het moment dat je met homo's omgaat, dan ga je ze ook als mensen zien. Je kan het jezelf misschien niet voorstellen, maar je gaat zelfs van ze houden.
Dat staat toch niet ter discussie? Ik ken persoonlijk meerdere mensen met een homofiele geaardheid, met allen heb ik goed contact. En daar is er 1 van (niet praktiserend) die ik zeer respecteer vanwege zijn geestelijke leven.

Liefde en waarheid gaan bijbels gezien hand in hand.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Simon

Bericht door Simon »

boontje schreef:
'Degenen die het huwelijk verbieden en dwingen tot onthouden van voedsel' waren aanhangers van gnostische secten, die alleen het geestelijke belangrijk vonden en vonden dat een mens zich moest onthouden van elk lichamelijk genot, dus: geen sex en streng vasten. De Bijbel erkent dat tussen het geestelijke en het lichamelijke geen strenge scheiding past, en ziet de aanhangers van deze secten dus als dwaalleraars.
Deze sekte heet RKK. priesters MOGEN NIET trouwen (celibaat)en vasten wordt ook geleerd onder de roomsen.
De bijbel maakt trouwens wel degelijk een scheiding tussen het lichamelijke en het geestelijke.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Tiberius schreef:
Nee joh, de verdrukte moet je steunen, ondanks hun eigen kwaad.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Plaats reactie