Een profeet op sterven verlangt naar de Heer

Gesloten
jakobmarin

Een profeet op sterven verlangt naar de Heer

Bericht door jakobmarin »

Ds. Herman Hegger, oprichter van EO, ligt op sterven

Ds. Herman Hegger, mede-oprichter van de EO, en van origine afkomstig uit de Rooms Katholieke Kerk, ligt op sterven. Arie van der Veer laat via Twitter weten afscheid te hebben genomen. "Ds. Herman Hegger wordt niet meer beter," zo twitterde hij deze week. "Ik heb vanmiddag afscheid genomen. 'Tot ziens in de eeuwige heerlijkheid', zei hij tegen mij." Ds. Herman Hegger is de 95 jaar gepasseerd. Hij richtte de EO met anderen op nadat de NCRV volgens hem vervlakte. Zijn bekeringsboeken 'Mijn weg naar het licht' en 'Moeder, ik klaag u aan' werden bestsellers. Hij staat tot op de dag van vandaag bekend als een profeet die veel van Jezus houdt.
(...)
Op hoge leeftijd bleef Ds. Hegger rondzendbrieven schrijven. Zo schreef hij in 2010 over sterven. "..Dan zal God zelf de Zon voor mij worden, die stralend voor mij zal opgaan en nooit meer zal wegvallen onder de horizon van twijfel en aanvechting. Ik weet dat zo zeker, niet omdat ik zo vroom en braaf zou hebben geleefd, maar omdat Iemand anders dat voor mij, in plaats van mij, heeft gedaan, namelijk Jezus Christus, de eeuwige Zoon van God. En Zijn offer wordt door Zijn Vader zonder meer aanvaard. Wat zal die ontmoeting heerlijk zijn: als iemand die wist dat zijn vader nog ergens leeft en die hem eindelijk lijfelijk voor zich ziet! Dan mag ik in Zijn liefdevolle warme handen vallen en zal Hij mij aan Zijn hart drukken! We zingen immers: 'O wat zal ’t zijn – verlost en vrij – voor eeuwig bij de Heer te zijn! Ja, we zullen onze dankbare verwondering nooit op kunnen.'"
Bron : http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=30413
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
J.C. Philpot

Re: Een profeet op sterven verlangt naar de Heer

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zie ook de zwakke punten van ds. Hegger, maar heb ondanks dat veel respect voor deze man. Zijn openheid, originaliteit, enthousiasme en liefde voor de Heere Jezus zullen mij altijd bijblijven. Voor mij is hij een voorbeeld van "In de ouderdom zullen zij nog vruchten dragen, zij zullen fris en groen zijn" (psalm 92).

Het raakte me doen ik dit bericht las. Moge de Heere deze oude broeder nabij zijn in zijn laatste dagen en uren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara

Bericht door Mara »

Het raakt mij ook zeker! Een eo man van het eerste uur inderdaad, toen de eo nog een andere koers had. M.i. een betere dan de huidige.
Toen wij de Visie nog hadden, las ik regelmatig kritische brieven van hem in de reactierubriek.
Dat zijn wens vervuld mag worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... gn=Twitter

Herman Hegger is inmiddels overleden. Een markant man is heengegaan.
~~Soli Deo Gloria~~
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Hendrikus schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... gn=Twitter

zalig zijn de doden, die in den Heere sterven, van nu aan. Ja, zegt de Geest, opdat zij rusten mogen van hun arbeid; en hun werken volgen met hen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik heb hem ooit eens aan de telefoon gehad. Hij wilde iets van mij citeren, hetgeen echter bij mijn weten nooit gebeurd is.
Kislev

Bericht door Kislev »

Hendrikus schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... gn=Twitter

Ja, bevorderd tot heerlijkheid. Dat is wat!
helma

Bericht door helma »

een van zijn boeken die mij het meest geraakt heeft is: Brieven aan Heada
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Wellicht kan het topic nu gesloten worden.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Schemerlichtje schreef:Wellicht kan het topic nu gesloten worden.
Dat denk ik ook.
Gesloten