-DIA- schreef:Johann Gottfried Walther schreef:-DIA- schreef:Johann Gottfried Walther schreef:
Waarvoor moeten gelovigen bang of benauwd zijn dan?
Dat is het 'm juist. Men gelooft en is nog nooit met het Recht van God in aanraking geweest.
Daarom zou het ook zo goed zijn als de aanbevolen preek van ds. E. Venema zou worden
beluisterd. Men leeft door en heeft niet in de gaten dat de tijden veel ernstiger zijn dan
de wereld en de godsdienst wil weten. Men heeft Jezus, en men is blij. En zo zou ik meer
kunnen noemen.
Moet de gelovige, degene die eigendom is van Christus, nog bang zijn voor het oordeel van God?
Er zijn diep ingeleide kinderen Gods geweest die later en zelfs op hun sterfbed nog honden hoorden blaffen die ze nog nooit gehoord hadden. Denk aan ds. Fraanje om een voorbeeld te noemen.
Dat was dan geen geloofsbeoefening,
Ik zeg met Paulus, er is niets en niemand en geen schepsel of wat ook, dat de gelovige kan scheiden van de liefde Gods in Christus Jezus, zie Romeinen 8 ?!
En zoals MacCheyne zei:
Toen vluchtte ik tot Jezus! Hij heeft mij gered;
Hij heeft mij verlost van het vonnis der Wet;
Mijn heil en mijn vrede en mijn leven werd Hij;
Ik boog me, en geloofde, en mijn God sprak mij vrij.
Nu ken ik die waarheid, zo diep als gewis,
Dat Christus alleen mijn gerechtigheid is.
Nu tart ik de dood, nu verwin ik het graf,
Nu neemt mij geen Satan de zegekroon af!
Nu reis ik getroost onder het heiligend kruis,
Naar het erfgoed daar Boven, in het Vaderlijk Huis,
Mijn Jezus geleidt mij door de aardse woestijn,
,,Gestorven voor mij!" zal mijn zwanenzang zijn!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"