Wist je dat........[6]

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Afgewezen »

vlinder schreef:Je bent ook niet lekker als je in de randstad op een flatje vakantie gaat houden lijkt mij.
Oh...? :?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mijn zoon vanmiddag op padden/kikker/salamnder jacht ging met zijn vriendjes? Ze hebben een kist omgetoverd tot een soort verblijfplaats voor die beestjes, compleet met water, stenen, stokjes, bladeren etc.
Maar in plaats van een kikker, brachten ze een gevonden kitten mee naar huis :oO
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:Mijn zoon vanmiddag op padden/kikker/salamnder jacht ging met zijn vriendjes? Ze hebben een kist omgetoverd tot een soort verblijfplaats voor die beestjes, compleet met water, stenen, stokjes, bladeren etc.
Maar in plaats van een kikker, brachten ze een gevonden kitten mee naar huis :oO
O leuk Jolanda, :oops ga je hem/haar houden?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:Mijn zoon vanmiddag op padden/kikker/salamnder jacht ging met zijn vriendjes? Ze hebben een kist omgetoverd tot een soort verblijfplaats voor die beestjes, compleet met water, stenen, stokjes, bladeren etc.
Maar in plaats van een kikker, brachten ze een gevonden kitten mee naar huis :oO
Whahahaha.... zo heb ik vorige week ook een lege snoeptrommel vol kikkers naar het huis van een van mijn neefjes gebracht.... ze moesten en zouden mee naar de eigen vijver....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Schemerlichtje »

Ik momenteel de jongerendag van de JBGG aan het naluisteren ben, deel 1. Prachtig!
Zomaar wat stukjes hieruit, om over na te denken (nav de Rijke Jongeling):

Je knieen buigen..of ben je daar te groot voor geworden? of denk je: dat doe ik wel als ik op bed lig. Nee, knieen buigen en daar nooit te groot voor worden.

Was het niet goed dat de man de Heere eerde en voor Hem boog, wil de Heere je dan bestraffen als je je knieen buigt, als je vanmorgen naar deze jongerendag bent gekomen, met je mobieltje in je tas? (..) De Heere geeft onderwijs, Hij stelt op de proef (..) of je werkelijk meent dat Ik een Goede Meester ben, dat zal moeten blijken (..) misschien bid je al zo lang (..) altijd al mijn knieen gebogen en mijn handen gevouwen maar soms denk ik: zou de Heere het wel horen, zou Hij het mij wel willen geven? Hoor je wat de Heere Jezus tegen de rijke jongeling zegt? O de Heere wil dat in de jongen zijn hart afdrukken dat hij een heilig ontzag krijgt voor de Heilige Majesteit. Niet alleen buigen met je lichaam maar met je ziel vernederen voor God, daar stuurt de Heere Jezus op aan en Hij legt ook de geboden aan het hart. Waarom? Hij blonk uit in stiptheid. Als hij lid zou zijn als lid van van onze gemeente zouden wij hem misschien wel aanwijzen (..) Ellende, verlossing en dankbaarheid. De Heere wil aan zijn ellende ontdekken, het heilige gebod Gods.'Als je iets wilt doen om het eeuwige leven te beerven, dan moet je gerechtigheid overvloediger zijn dan de schriftgeleerden. Houd het gebod Gods dan volkomen!'. Zo komt de Heere ook tot ons met Zijn Woord. De spiegel wordt voorgehouden, dan is het alsof de Heere zegt: dit is het waarvoor Ik je schiep. Zie, dit is het waarom je een pronkjuweel werd genoemd. Zie, dit is het waarnaar je straks geoordeeld wordt in de dag der dagen. Heb je het zo weleens gehoord? Dat het niet over je buurman gaat (..) maar dat God de scherpe eis van Zijn wet legde aan je hart. Dat je het voelde: dit Woord is waarheid. Ik moet ook werkelijk voor de Heere buigen.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
-DIA-
Berichten: 32820
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door -DIA- »

Schemerlichtje schreef:Ik momenteel de jongerendag van de JBGG aan het naluisteren ben, deel 1. Prachtig!
Zomaar wat stukjes hieruit, om over na te denken (nav de Rijke Jongeling):

Je knieen buigen..of ben je daar te groot voor geworden? of denk je: dat doe ik wel als ik op bed lig. Nee, knieen buigen en daar nooit te groot voor worden.

Was het niet goed dat de man de Heere eerde en voor Hem boog, wil de Heere je dan bestraffen als je je knieen buigt, als je vanmorgen naar deze jongerendag bent gekomen, met je mobieltje in je tas? (..) De Heere geeft onderwijs, Hij stelt op de proef (..) of je werkelijk meent dat Ik een Goede Meester ben, dat zal moeten blijken (..) misschien bid je al zo lang (..) altijd al mijn knieen gebogen en mijn handen gevouwen maar soms denk ik: zou de Heere het wel horen, zou Hij het mij wel willen geven? Hoor je wat de Heere Jezus tegen de rijke jongeling zegt? O de Heere wil dat in de jongen zijn hart afdrukken dat hij een heilig ontzag krijgt voor de Heilige Majesteit. Niet alleen buigen met je lichaam maar met je ziel vernederen voor God, daar stuurt de Heere Jezus op aan en Hij legt ook de geboden aan het hart. Waarom? Hij blonk uit in stiptheid. Als hij lid zou zijn als lid van van onze gemeente zouden wij hem misschien wel aanwijzen (..) Ellende, verlossing en dankbaarheid. De Heere wil aan zijn ellende ontdekken, het heilige gebod Gods.'Als je iets wilt doen om het eeuwige leven te beerven, dan moet je gerechtigheid overvloediger zijn dan de schriftgeleerden. Houd het gebod Gods dan volkomen!'. Zo komt de Heere ook tot ons met Zijn Woord. De spiegel wordt voorgehouden, dan is het alsof de Heere zegt: dit is het waarvoor Ik je schiep. Zie, dit is het waarom je een pronkjuweel werd genoemd. Zie, dit is het waarnaar je straks geoordeeld wordt in de dag der dagen. Heb je het zo weleens gehoord? Dat het niet over je buurman gaat (..) maar dat God de scherpe eis van Zijn wet legde aan je hart. Dat je het voelde: dit Woord is waarheid. Ik moet ook werkelijk voor de Heere buigen.
Staat die ergens online?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Schemerlichtje »

-DIA- schreef:
Schemerlichtje schreef:Ik momenteel de jongerendag van de JBGG aan het naluisteren ben, deel 1. Prachtig!
Zomaar wat stukjes hieruit, om over na te denken (nav de Rijke Jongeling):

Je knieen buigen..of ben je daar te groot voor geworden? of denk je: dat doe ik wel als ik op bed lig. Nee, knieen buigen en daar nooit te groot voor worden.

Was het niet goed dat de man de Heere eerde en voor Hem boog, wil de Heere je dan bestraffen als je je knieen buigt, als je vanmorgen naar deze jongerendag bent gekomen, met je mobieltje in je tas? (..) De Heere geeft onderwijs, Hij stelt op de proef (..) of je werkelijk meent dat Ik een Goede Meester ben, dat zal moeten blijken (..) misschien bid je al zo lang (..) altijd al mijn knieen gebogen en mijn handen gevouwen maar soms denk ik: zou de Heere het wel horen, zou Hij het mij wel willen geven? Hoor je wat de Heere Jezus tegen de rijke jongeling zegt? O de Heere wil dat in de jongen zijn hart afdrukken dat hij een heilig ontzag krijgt voor de Heilige Majesteit. Niet alleen buigen met je lichaam maar met je ziel vernederen voor God, daar stuurt de Heere Jezus op aan en Hij legt ook de geboden aan het hart. Waarom? Hij blonk uit in stiptheid. Als hij lid zou zijn als lid van van onze gemeente zouden wij hem misschien wel aanwijzen (..) Ellende, verlossing en dankbaarheid. De Heere wil aan zijn ellende ontdekken, het heilige gebod Gods.'Als je iets wilt doen om het eeuwige leven te beerven, dan moet je gerechtigheid overvloediger zijn dan de schriftgeleerden. Houd het gebod Gods dan volkomen!'. Zo komt de Heere ook tot ons met Zijn Woord. De spiegel wordt voorgehouden, dan is het alsof de Heere zegt: dit is het waarvoor Ik je schiep. Zie, dit is het waarom je een pronkjuweel werd genoemd. Zie, dit is het waarnaar je straks geoordeeld wordt in de dag der dagen. Heb je het zo weleens gehoord? Dat het niet over je buurman gaat (..) maar dat God de scherpe eis van Zijn wet legde aan je hart. Dat je het voelde: dit Woord is waarheid. Ik moet ook werkelijk voor de Heere buigen.
Staat die ergens online?
Wellicht op de site van de Jeugdbond (ik had 'm op de dag van uitzending gelijk opgeslagen)
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Schemerlichtje »

Nog iets om over na te denken, voor ieder persoonlijk

..dat wij geen recht hebben om Hem te vragen maar dat Hij recht heeft om ons te vragen...
(gebed als bidden zoals een verlanglijstje)

Verkiezende liefde is de wortel van Gods bewogenheid

Alles weg doen wat je tegenhoudt om de Heere te dienen (mobieltje, vakantie, carriereplan)
Zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid. (...) ik voel me zo keurig, zo netjes. Nee zegt de Heere, je hebt wederbarende genade nodig! (...) dat je je te goed voelt om genade te krijgen.

~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Simon »

...Sinai / Horeb in Saudi Arabie liggen ?
En dat het st Catherine klooster geen enkel bewijs heeft dat daar de israelieten waren , maar dat alle bewijs daarvoor wél in Saudi Arabie te vinden is, inclusief het altaar van het gouden kalf en de rots die splijtte toen er water uit kwam!
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door helma »

wij zijn weer terug!! En nu wassen......bérgen vol. Gelukkig droogt het lekker buiten.
Fijne week gehad aan de kust in Frankrijk.
Zondagmorgen gekerkt in de Eglise Reformé in Boulogne sur Mer. Het aantal kerkgangers werd door ons gezin aardig opgehoogd; er waren maar zo'n 6 'eigen' mensen....
Besef je weer wat voor zegeningen we nog hebben in Nederland.
Een ontmoeting met Hollanders wat resulteerde in koffie en een gezamenlijke maaltijd na de dienst. Bijzonder fijn!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Mara »

helma schreef:wij zijn weer terug!! En nu wassen......bérgen vol. Gelukkig droogt het lekker buiten.
Fijne week gehad aan de kust in Frankrijk.
Zondagmorgen gekerkt in de Eglise Reformé in Boulogne sur Mer. Het aantal kerkgangers werd door ons gezin aardig opgehoogd; er waren maar zo'n 6 'eigen' mensen....
Besef je weer wat voor zegeningen we nog hebben in Nederland.
Een ontmoeting met Hollanders wat resulteerde in koffie en een gezamenlijke maaltijd na de dienst. Bijzonder fijn!
Echt Helma, waren daar maar zo weinig kerkgangers? :oO Dat klinkt als een zaaltje hier, van een afgescheiden gemeente.
Dan waren ze zeker blij met jullie.
Was het te verstaan, de dienst was in het Frans neem ik aan?
Maar wat heerlijk dat jullie zo'n fijne week hadden, daar kun je het hele jaar op terugkijken. ;)
Het is vandaag trouwens zwarte zaterdag in Frankrijk, iets van gemerkt?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door helma »

Mara schreef:
helma schreef:wij zijn weer terug!! En nu wassen......bérgen vol. Gelukkig droogt het lekker buiten.
Fijne week gehad aan de kust in Frankrijk.
Zondagmorgen gekerkt in de Eglise Reformé in Boulogne sur Mer. Het aantal kerkgangers werd door ons gezin aardig opgehoogd; er waren maar zo'n 6 'eigen' mensen....
Besef je weer wat voor zegeningen we nog hebben in Nederland.
Een ontmoeting met Hollanders wat resulteerde in koffie en een gezamenlijke maaltijd na de dienst. Bijzonder fijn!
Echt Helma, waren daar maar zo weinig kerkgangers? :oO Dat klinkt als een zaaltje hier, van een afgescheiden gemeente.
Dan waren ze zeker blij met jullie.
Was het te verstaan, de dienst was in het Frans neem ik aan?
Maar wat heerlijk dat jullie zo'n fijne week hadden, daar kun je het hele jaar op terugkijken. ;)
Het is vandaag trouwens zwarte zaterdag in Frankrijk, iets van gemerkt?
het was idd in het Frans; dus nauwelijks te volgen voor de meesten van ons gezin. Gelukkig zei Le Pastor speciaal voor ons in het Engels waar hij over ging preken; nl Johannes 20. De opstanding van Jezus Christus als de grote Triomfator. Hij koos deze stof t.g.v. de Olympische spelen.
De psalmen die we zongen kwamen qua wijs overeen met de onze; nl o.a.Psalm 42,98.
Het is een bijzondere ervaring om mee te maken dat de Heere overal op deze wereld toch Zijn gemeente heeft. En dan kan er ondanks de taalkloof (gevolg van onze zonden....) toch eenheid wordt ervaren.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door helma »

oh ja, geen last van zwarte zaterdag, we zijn een dag eerder vertrokken :)
Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Geduld »

-je in Kampen alle zaterdagen tot en met 25 augustus concerten in de Bovenkerk kunt bezoeken?
de toegang is gratis, wel is er een collecte bij de uitgang.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Simon schreef:...Sinai / Horeb in Saudi Arabie liggen ?
En dat het st Catherine klooster geen enkel bewijs heeft dat daar de israelieten waren , maar dat alle bewijs daarvoor wél in Saudi Arabie te vinden is, inclusief het altaar van het gouden kalf en de rots die splijtte toen er water uit kwam!
Ik kwam het gisteren tegen, toen ik me verdiepte in de geschiedenis van de wetgeving.
Moet eerlijk zeggen dat de archeologische papieren sterk zijn voor dit verhaal en dat ik inderdaad neig om dit meer te geloven dan de "klassieke" route.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gesloten