Mara schreef:
In een ruimte op de boot, heb je nog keuze voor een andere ruimte?
Moeten mensen dan elk moment van de dag hun vermaak zoeken in kunstbeelden? Wat is er mis met naar buiten kijken, als je reist?
Nu is dat in de nacht lastig in een vliegtuig, dat begrijp ik wel, maar je kunt dat scherm dus ook uitlaten en een boek gaan lezen of je ogen sluiten?
Heb je wel eens plaatjes van Aziatische veerboten gezien?

Zonder gekheid, er is weinig ruimte daar en je hebt een zitplaats. Verder heb je ook daar de vrijheid je ogen te sluiten. En in het vliegtuig kun je je scherm uitzetten ja (of radio luisteren of een taalcursus doen via het systeem wat ze aan boord hebben). Over lezen gesproken, de eerste keer sinds tijden dat ik vloog was de Zweedse ijshockey keeper omgekomen bij een vliegtuigongeluk en de kranten stonden er vol van. De vorige keer dat ik terug kwam uit Indonesie had ik "Lord of the Flies" om te lezen wat begint met een vliegtuigongeluk. Kortom niet erg goed voor de gemoedsrust. Dan kijk ik liever naar "The Muppets". Trouwens er zitten ook vrij geweldadige films tussen het aanbod wat je kunt kijken in het vliegtuig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."