Wat deden we gisteren ?

-DIA-
Berichten: 32820
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door -DIA- »

Yesenaer schreef:
-DIA- schreef:
Yesenaer schreef:Naar de kerkdienst in Kruiningen waar ds. C.A. van Dieren voorging.
Mag ik vragen welke tekst hij had? Ik merk dat hij elders wel eens preken doet die hij eerder hier heeft gedaan. Dus eigenlijk wel een beetje benieuwd.
Dat mag zeker
Het was Hebreën 12: 11 En alle kastijding als die tegenwoordig is, schijnt geen zaak van vreugde, maar van droefheid te zijn; doch daarna geeft zij van zich een vreedzame vrucht der gerechtigheid dengenen, die door dezelve geoefend zijn.

Zijn punten weet ik niet meer goed, maar het was een mooie preek
Hij vertelde wat hij eens in Rijssen had meegemaakt
Daar heeft hij hier afgeopen zondag over gepreekt
Hier had hij als thena:
DE KASTIJDING ALS EEN BEWIJS VAN HET KINDSCHAP GODS
3 punten:
a. DE DROEFHEID ONDER DE KASTIJDING
b. DE OEFENING DOOR DE KASTIJDING
c. HET NUT VAN DE KASTIJDING
Een zeer leerzame en onderwijsvolle preek.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 12 jul 2012, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:
Hendrikus schreef:
Mara schreef:Dan kun je net zo goed een ouderling een preek laten lezen, stuk goedkoper.
O, dus als een predikant z'n preek goed heeft voorbereid, maakt hij zichzelf overbodig? Wat een onzin...
Dat kun jij vinden. Maar een dominee die zijn preek van A tot Z leest, maakt zich in feite overbodig ja.
Want vele ouderlingen kunnen dit ook. Misschien nog wel beter.
Ik vind dit een onbegrijpelijk standpunt. Als er tussen zou staan "... die een preek van een andere dominee overschrijft en voorleest..." zou ik het snappen. Maar een predikant die 12 uur aan een preek werkt, en die helemaal uitschrijft, en minder sprekersgaven heeft, maakt zichzelf overbodig??!! Het luistert niet zo fijn, dat begrijp ik allemaal wel. Maar dit gaat wel erg ver.
Ik heb het niet over uitSCHRIJVEN, ik heb het over van A tot A voorLEZEN!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9307
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door parsifal »

Gisteren, was ontbijten met Nasi goreng, daarna varen in de buurt van Karimun Jawa in Indonesie. Zwemmen bij koraalrif (onder begeleiding van gidsen), genieten van witte stranden met kokospalmen en een zee met zeekomkommers en zeesterren, zwemmen tussen kleurrijke vissen en ze voeren en uit de hand laten eten (terwijl we rond snorkelden). Later nog met de haaien zwemmen en genieten van een mooie zonsondergang. Tussendoor nog verse vis eten met weer rijst en natuurlijk moet alles met de handen genuttigd worden. Het beste is nog dat ik dit samen met mijn favoriete Indonesische mag beleven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9017
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:Gisteren, was ontbijten met Nasi goreng, daarna varen in de buurt van Karimun Jawa in Indonesie. Zwemmen bij koraalrif (onder begeleiding van gidsen), genieten van witte stranden met kokospalmen en een zee met zeekomkommers en zeesterren, zwemmen tussen kleurrijke vissen en ze voeren en uit de hand laten eten (terwijl we rond snorkelden). Later nog met de haaien zwemmen en genieten van een mooie zonsondergang. Tussendoor nog verse vis eten met weer rijst en natuurlijk moet alles met de handen genuttigd worden. Het beste is nog dat ik dit samen met mijn favoriete Indonesische mag beleven.
Klinkt goed! Bezoeken jullie 's zondags nog een Indonesische gemeente, of een internationale kerk?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9307
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:
parsifal schreef:Gisteren, was ontbijten met Nasi goreng, daarna varen in de buurt van Karimun Jawa in Indonesie. Zwemmen bij koraalrif (onder begeleiding van gidsen), genieten van witte stranden met kokospalmen en een zee met zeekomkommers en zeesterren, zwemmen tussen kleurrijke vissen en ze voeren en uit de hand laten eten (terwijl we rond snorkelden). Later nog met de haaien zwemmen en genieten van een mooie zonsondergang. Tussendoor nog verse vis eten met weer rijst en natuurlijk moet alles met de handen genuttigd worden. Het beste is nog dat ik dit samen met mijn favoriete Indonesische mag beleven.
Klinkt goed! Bezoeken jullie 's zondags nog een Indonesische gemeente, of een internationale kerk?
Indonesische gemeente, mijn vriendin is de tolk. Het is vrij moeilijk om internationale gemeenten te vinden in Indonesie, buiten Jakarta.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door Mara »

parsifal schreef:Gisteren, was ontbijten met Nasi goreng, daarna varen in de buurt van Karimun Jawa in Indonesie. Zwemmen bij koraalrif (onder begeleiding van gidsen), genieten van witte stranden met kokospalmen en een zee met zeekomkommers en zeesterren, zwemmen tussen kleurrijke vissen en ze voeren en uit de hand laten eten (terwijl we rond snorkelden). Later nog met de haaien zwemmen en genieten van een mooie zonsondergang. Tussendoor nog verse vis eten met weer rijst en natuurlijk moet alles met de handen genuttigd worden. Het beste is nog dat ik dit samen met mijn favoriete Indonesische mag beleven.
Klinkt fantastisch :super Maar betekent dit nu 3 x per dag rijst eten? Zou er persoonlijk niet aan moeten denken. :nonnon
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door Lourens »

Gisteren heerlijke dag. Niet alleen door twee mooie diensten. Wat is het toch een zegen dat we zo onder Zijn Woord mogen komen. Maar ook lekker ontspannend thuis.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gisteren een nieuwe keuken gekocht. En een schitterend fornuis!
En daarna een gezllig avondje gehad bij mijn zusje.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:Gisteren een nieuwe keuken gekocht. En een schitterend fornuis!
En daarna een gezllig avondje gehad bij mijn zusje.
Leuk Jolanda, welke stijl en kleur?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door Gabrielle »

Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Gisteren een nieuwe keuken gekocht. En een schitterend fornuis!
En daarna een gezllig avondje gehad bij mijn zusje.
Leuk Jolanda, welke stijl en kleur?

gaan wij binnenkort ook doen,
welk fornuis heb je gekozen ?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gabrielle schreef:
Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Gisteren een nieuwe keuken gekocht. En een schitterend fornuis!
En daarna een gezllig avondje gehad bij mijn zusje.
Leuk Jolanda, welke stijl en kleur?

gaan wij binnenkort ook doen,
welk fornuis heb je gekozen ?
Een Stoves Richmond 1100 dft
Afbeelding
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door Mara »

Geweldig Jolanda. Hij lijkt een beetje op een AGA. Wellicht is deze wat vriendelijker geprijsd? :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:Geweldig Jolanda. Hij lijkt een beetje op een AGA. Wellicht is deze wat vriendelijker geprijsd? :)
Dat weet ik niet... maar die we hebben gekocht was afgeprijst omdat wit uit de collectie ging!
En het is net als AGA een engels fornuis.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door Schemerlichtje »

Heel divers: opruimen/schrobben, bellen, met echtgenoot weg etc.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door Bert Mulder »

Ben niet naar de kerk geweest....

At the end of tax season, there was a light at the end of the tunnel. Now, this can mean one of 2 things. Either, the end is in sight, or, there is another train coming through. Well, it was another train coming through, which hit me Thursday night. I have never had a cold like this. A horrible sore throat stands at the fore, and then the sinus headaches. Finally had relief last night. Did not get much sleep, but did a lot of coughing up and blowing the trumpet. The Lord be praised for granting healing. Intending to work from home instead of my planned monthly Calgary trip.

Ik kan me niet herinneren ooit keelpijn gehad te hebben zo laag in de keel, onder de Adamsappel, in de trachea. Als ik mijn hand er op leg dan zal dit over een minuut of zo hoesten opbrengen. Die nu produceert, maar tot vannact droog was.

Heb zo ongeveer alle paardemiddelen geprobeerd om werking te krijgen. En dat is dus gelukt.
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 23 jul 2012, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie