't Probleem is niet de oude dame, maar de te smalle paden. Ik kom hier regelmatig in een supermarkt (ik zal de naam niet noemen maar die duidt niet op het dragen van een rok) waar ze continue aan het vakkenvullen zijn. En dan op zo'n wijze dat je het gevoel krijgt dat je als klant maar een lastig portret bent, alleen al door er te zijn. De paden staan vol met pallets en karren en als klant krijg je het idee gruwelijk in de weg te lopen. Wat dat betreft is het bij de buren (de groot grutter van Nederland) stukken beter voor elkaar. Daar kun je in de paden wel met 4 karren tegelijk passeren en krijg je nog koffie ookAfgewezen schreef:Maar jij woont dan ook in de Randstad.refo schreef:Wat was dat voor supermarkt?
Als iedereen in hetzelfde tempo als de langzaamste klant moet gaan is dat wel een beetje vreemd. Ik kan me die opwinding van de Amsterdammers beter voorstellen dan de gelatenheid van irmo. Alle respect voor langzame oude mensen, maar dit is van die oude mevrouw evengoed onwellevendheid.![]()
Ben het overigens wel met je eens, kan me ook ergeren aan oude mensen die doen of ze alleen in de supermarkt zijn.
Wist je dat........[6]
Re: Wist je dat........[5]
- MarthaMartha
Lourens de leuter-geest heeft gekregen?
dat eigenlijk ook best gezellig is.
Het mij in elk geval ook weer aan mijn toetsenbord krijgt met deze posting (nadat ik de topjes van mijn vingers heb afgebeten om maar niet op andere dingen te reageren)

Het mij in elk geval ook weer aan mijn toetsenbord krijgt met deze posting (nadat ik de topjes van mijn vingers heb afgebeten om maar niet op andere dingen te reageren)

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
En nu zit jij met halve vingers te typen???MarthaMartha schreef:Lourens de leuter-geest heeft gekregen?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
ik hoop dat meer mensen de leuteritus te pakken krijgen. We kunnen elkaar afkraken maar laten we ook wat gezelligheid met elkaar hebben
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
refo schreef:Wat was dat voor supermarkt?
Als iedereen in hetzelfde tempo als de langzaamste klant moet gaan is dat wel een beetje vreemd. Ik kan me die opwinding van de Amsterdammers beter voorstellen dan de gelatenheid van irmo. Alle respect voor langzame oude mensen, maar dit is van die oude mevrouw evengoed onwellevendheid.
Het was in de AH...en ik kan het me helemaal NIET voorstellen....
Over het algemeen heb je bij de AH goed de ruimte, ik kom er ook graag...maar deze keer was nou toevallige es geen ruimte..nix aan te doen. En ik sta nog geen 20 seconden stil of er begint al iemand te morren. Ik MOET er langs, dus jij MOet aan de kant..Bekijk het maar, ik moet helemaal niks. En dus lag ik dwars.

Elke keer als ik boven Roermond ben zie ik een enorme verandering...van cultuur, van omgang, maar vooral van algeheel gedrag...Het is overal ik moet, ik wil, ik heb recht op, ik vind....met de achterliggende ged8te...Jij gaat daarvoor zorgen, of anders.....
En daar hou ik nie zo van,vind ik niet zo leuk. Ik weiger pertinent om zo met iemand anders om te gaan.... En als iemand denkt zo met mij om te gaan,dan wordt ik dwars...en vervelend

Ik heb steeds minder graag mensen om me heen..alleen een zeer select,door mijzelve uitgekozen groepje mag op mijn roze wolkje komen....en de rest, ontloop ik zoveel mogelijk.
"Faci ce vrei atata timp cat nu faci rau nimanui"
Misschien zie jij verkeerde mensen of kijk je selectief. Ik zag van de week nog een donker getinte Rotterdamse jongen voor een dame opstaan in de bus. En ik zag 2 weken geleden nog een groep jongeren in Amsterdam een dame helpen van wie de rollator was omgevallen. Als je het wil zien zijn er ontzettend veel lieve mensen en lieve gebaren.
Zelf hou ik helemaal niet zo van dt super gemoedelijke en ons kent ons. Loop ik n een stad en gaat een vrouw dingen vertellen. Uiteindelijk heb ik geluisterd en empthisch gedaan, maar ik zat er nou niet echt op te wachten.
Zelf hou ik helemaal niet zo van dt super gemoedelijke en ons kent ons. Loop ik n een stad en gaat een vrouw dingen vertellen. Uiteindelijk heb ik geluisterd en empthisch gedaan, maar ik zat er nou niet echt op te wachten.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Deze dingen gebeuren... Zelfs in onze AH... Maar wel typisch is dat westerlingen sneller hun mond opentrekken als nuchtere oosterlingen. Als zoiets zich voordoet is dat nooit tussen mensen uit onze stad onderling, maar betreft het meestal westerlingen die hier voor rust en ontspanning recreëren...irmo schreef:oh wat heb ik me weer heerlijk geergerd vandaag in de supermarkt..
De situatie:
Voor mij liep een oud vrouwke, boodschappen te doen, met een kar..ze liep niet meer zo goed, kon niet bij alle schappen enhet duurde allemaal wat langer, omdat ook het lezen van verpakkingen niet vlotjes meer ging. Dat heet: bejaard zijn. Nix mis mee. Ik hobbel dus rustig achter haar aan..heb even wat gepakt voor dr..en verder..is het soms wel eens zuchten, maar ja...laat dat menske toch..nietwaar?
NIETWAAR!.
Daar er een grote winkelstapelkar stond met lege dozen..was er op een bepaald moment slechts ruimte voor 1 kar in de rij..juist bij de koelaanbiedingen. Daar moest oma natuurlijk even rustig snuffelen. En ik sta achter haar rustig mee te kijken, tot ze weer verder gaat.
Tot ik achter mij een veel te luide Hollands geaccenteerde stem hoor: "ja hallo! kenne jullie ff movuh? wij motte er ook door hoor! Ik werd terstond recalcitrant!!
Dus ik kijk achterom..en zeg.."de mevrouw voor mij is even aanhet kijken..heb maar even geduld."
Het van-boven-de rivieren wicht..tettert luidkeels dat dit niet normaal is en nog een hoop , maar ik had mijn oren al uit gezet..en mijn voeten stevig in de dwarsligpositie.
Ze wilde zich een weg banen met dwang..ze kreeg zowat een aaval..maar ja, niemand die het verder ook maar iets kon schelen..dus ze kwam niet zo ver..
Uiteindelijk staat oma bij de kassa..en enwas de supermarktfile voorbij ( hij duurde hooguit 2 minuten ) en het mormel in het veel te krappe zuurstokroze shitje, had daadwerkelijk het lef om het oude vrouwtje aan te spreken en haar kar opzij te duwen..."zie je dan niet dat je hier de boel ophoudt...? schiet es wat op! "
Kijk..dit moet je niet doen als ik in de buurt ben...
Ik heb haar aangesproken, heel beleefd, dat het onzin is om een bejaarde vrouw tot spoed aan te manen, en dat ik hoop dat zij nog in staat is om zelf haar boodschapjes te doen als zij ooit zo oud is.
De stadse troela kon het niet schelen...immers..zij had haast, en dat is blijkbaar een reden om je te gedragen als een viswijf...Maar, haar man heeft zijn excuses aangeboden aan mij...toen zijn vrouw uit de buurt was.
slapjanus!
ja erg triest allemaal...
Ik hoorde haar iets zeggen over..als we weer terug op de camping zijn...
Ik vind toeristen heel erg leuk, kom vooral genieten in het langzame, en mooie Limburg..waar alles wat stiller is..maar dan ben ook bereid hierin mee te gaan...Ik vond het zo typisch randstad: luid, hard, grof en vol ongeduld. Elke keer als ik in het westen kom, in winkelcentra, metro of bioscoop..maak ik zulke taal mee. Het lijkt wel alsof de mensen daar erg prikkelgericht zijn, vooral wat betreft hun eigen behoeftes. Die moeten meteen a la minuut bevredigd worden..geen tijd om rekening te houden met een ander, en ook het taalgebruik is veel onaardiger ( alhoewel waarschijnlijk niet zo bedoeld ) als hier. Je hoeft handen toch geen tengels te noemen? bijv.
Trouwens... de teamleider van dienst van afdeling "Verkoopklaar" had wel wat mogen opletten dat de "winkelstapelcar" niet op een ideale plek stond...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
over AH gesproken, de laatste keer dat ik daar was, hadden ze ineens nieuwe glazen, naar buiten toe openende deuren bij de koeling, waardoor er niemand meer langskon, wanneer deze deuren open gaan, en dat is natuurlijk voortdurend.
Dankzij de airco was het aan beide zijden van deze nieuwe prachtige deuren trouwens even koud.
Bij de kassa wordt nog gevraagd of je wel een bon wil, ivm het milieu....
Staat er voor de onnodige airo een windpomp of een zonnecelpaneel op het dak?
Vast niet.
Het laatste wat ik me nog herinnerde van een paar jaar geleden waren pakken melk, waar ineens paktax over geheven werd ivm het milieu, papieren pakken, nota bene, die zo bij het oud papier kunnen.
Al spoedig daarna kwamen de plasic draaidopjes en zelfs plastic doorkijkvenstertjes , zodat mensen, die totaal geen inschattingsvermogen hebben kunnen zien hoeveel er nog inzit.
Zo sprak ik laatst iemand die ''GROEN'' stemt, ter compensatie van zijn milieuvervuiling-schuldgevoel.
Dankzij de airco was het aan beide zijden van deze nieuwe prachtige deuren trouwens even koud.
Bij de kassa wordt nog gevraagd of je wel een bon wil, ivm het milieu....
Staat er voor de onnodige airo een windpomp of een zonnecelpaneel op het dak?
Vast niet.
Het laatste wat ik me nog herinnerde van een paar jaar geleden waren pakken melk, waar ineens paktax over geheven werd ivm het milieu, papieren pakken, nota bene, die zo bij het oud papier kunnen.
Al spoedig daarna kwamen de plasic draaidopjes en zelfs plastic doorkijkvenstertjes , zodat mensen, die totaal geen inschattingsvermogen hebben kunnen zien hoeveel er nog inzit.
Zo sprak ik laatst iemand die ''GROEN'' stemt, ter compensatie van zijn milieuvervuiling-schuldgevoel.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Op zich is die afgesloten koeling niet verkeerd! Ik vind AH de prettigste, meest klantvriendelijke supermarkt.
Ook gericht op 1 en 2 persoonshuishoudens, wat ik bij de prijssmijters heel erg mis. Alleen hele broden, 1 liter anderhalve en zelfs 2 literflessen en pakken!
Fruit al voorverpakt in veel te grote hoeveelheden.
Waar ik me aan erger is dat komkommers, courgettes, aubergines, paprika's e.d. allemaal in een strak cellofaantje worden verpakt, ze zouden zo langer goed blijven.
Bij de groentenman kan ik 945 gram spinazie en 3 appels kopen, in de supermarkten vaak niet.
Ik heb per week 1 hele vuilniszak vol plastic! En dan hergebruik ik sommige verpakkingen nog.
Want soms zitten koekjes of chocolaadjes in een verpakking in een verpakking in een verpakking.
Jaren geleden werd de doos rond de tube tandpasta afgeschaft, toen het sluitfolie werd uitgevonden.
Maar voor dat recyclebare karton is een berg plastic in de plaats gekomen
Ook gericht op 1 en 2 persoonshuishoudens, wat ik bij de prijssmijters heel erg mis. Alleen hele broden, 1 liter anderhalve en zelfs 2 literflessen en pakken!
Waar ik me aan erger is dat komkommers, courgettes, aubergines, paprika's e.d. allemaal in een strak cellofaantje worden verpakt, ze zouden zo langer goed blijven.
Bij de groentenman kan ik 945 gram spinazie en 3 appels kopen, in de supermarkten vaak niet.
Ik heb per week 1 hele vuilniszak vol plastic! En dan hergebruik ik sommige verpakkingen nog.
Want soms zitten koekjes of chocolaadjes in een verpakking in een verpakking in een verpakking.
Jaren geleden werd de doos rond de tube tandpasta afgeschaft, toen het sluitfolie werd uitgevonden.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Die koeling was altijd al afgesloten, maar met kunststof schuifdeuren, wat praktischer ook..Mara schreef:Op zich is die afgesloten koeling niet verkeerd! Ik vind AH de prettigste, meest klantvriendelijke supermarkt.
Natuurlijk is een klantvriendelijke supermarkt (?), hoe meer je betaald, hoe blijer en vriendelijker ze worden :-)
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Nee hoor, de open koelruimtes waar de melk in staat, is met plastic flappen afgeschermd, en waar de vis en voorgesneden groente e.d. wordt bewaard, met glazen deuren.
De vrieskisten waar je in kan kijken van bovenaf, daar liggen diepgevroren aardappelprodukten, patat, die hebben plastic schuiven.
En dan zijn er ook nog de kasten met het luxe ijs en ijsdozen, pizza's, groenten en vis enz enz
De vrieskisten waar je in kan kijken van bovenaf, daar liggen diepgevroren aardappelprodukten, patat, die hebben plastic schuiven.
En dan zijn er ook nog de kasten met het luxe ijs en ijsdozen, pizza's, groenten en vis enz enz
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
.. Het Hollandse weer invloed lijkt te hebben op bepaalde topics 

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Misschien zijn er verschillende AH 'sMara schreef:Nee hoor, de open koelruimtes waar de melk in staat, is met plastic flappen afgeschermd, en waar de vis en voorgesneden groente e.d. wordt bewaard, met glazen deuren.

- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Luther zich, nu hij hier niet veel te doen heeft, te buiten gaat aan het versturen van tweets. 't Blijft toch verleidelijk, dat www.
Ik me werkelijk afvraag waarom jongere, Luther en freek dat getwitter prefereren boven een inhoudelijke discussie!Anker schreef:Luther zich, nu hij hier niet veel te doen heeft, te buiten gaat aan het versturen van tweets. 't Blijft toch verleidelijk, dat www.