Wist je dat........[6]

Mara

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Mara »

Anker schreef:
Wilhelm schreef:
eilander schreef:
-DIA- schreef:
Ik ook wel, en ik kan me wel goed voorstellen dat ik misschien voor verschillende wat scherp over kwam.
Toch heb ik, in wat ik gezegd heb mijn conscientie mee. Laat dan maar gebeuren wat er gebeurd,
het was mijn diepste overtuiging dat ik het niet anders zeggen mocht.
Wij als moderators zijn ons nog aan het bezinnen over de terugkeer van dit topic. Graag begrip voor het feit dat dit soms wat lastig is, en dus wat langer duurt. We doen ons best dit zo snel mogelijk te doen.
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Gewoon forumregels hanteren: - Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers.
Die is gehanteerd, zover ik weet, al weet ik niet wat er zaterdagmorgen is gebeurd. Maar dat oververhitte gekakel vind ik wel wat overdreven, als DIA eens zijn mening geeft zonder daarbij een grens over te gaan. Maar goed, we hebben geduld...
Welke grens gaat DIA dan over? De door mij gestelde i.i.g niet. Je moet DIA een paar keer overlezen, soms, om te begrijpen wat hij wil zeggen en dat is nooit afbrekend!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wilhelm schreef:
eilander schreef:
-DIA- schreef:
Anker schreef:...ik benieuwd ben wanneer de topic preken beluisteren op internet weer terug komt. Ik heb daar een post geplaatst en daarna was 't ie ineens vertrokken.
Ik ook wel, en ik kan me wel goed voorstellen dat ik misschien voor verschillende wat scherp over kwam.
Toch heb ik, in wat ik gezegd heb mijn conscientie mee. Laat dan maar gebeuren wat er gebeurd,
het was mijn diepste overtuiging dat ik het niet anders zeggen mocht.
Wij als moderators zijn ons nog aan het bezinnen over de terugkeer van dit topic. Graag begrip voor het feit dat dit soms wat lastig is, en dus wat langer duurt. We doen ons best dit zo snel mogelijk te doen.
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Gewoon forumregels hanteren: - Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers.
Doe ik dat niet dan? Ook ik sta er helemaal achter dat we onze predikanten en kerkenraadsleden hebben te achten om hun abtswil. Daar hebben we niet verachtelijk over te spreken; dat is ook funest als dat in gezinnen gebeurt. Een andere zaak is natuurlijk dat je het wel eens niet eens bent met een prediker, en in dat geval zou het passen om hem dat persoonlijk te zeggen. Maar ik val hier nergens predikanten aan, zover jk weet, alleen heb ik wat willekeurige namen genoemd ter onderscheiding. Niet om te verachten of wat ook.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

Zolang we preken en opmerkingen uit preken niet mogen bekritiseren blijven deze discussies wat surrealistisch.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Zolang we preken en opmerkingen uit preken niet mogen bekritiseren blijven deze discussies wat surrealistisch.
Dat is ook wel eens gedaan. Ik denk aan de door mij geplaatse preekfragmenten van ds. J. Koster en ds. E. Venema. Die geachte predikeres kregen wel een en ander aan kritiek of werden compleet misverstaan.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Bericht door helma »

J.C. Philpot schreef:...de derde posting vandaag op refoforum is?
...ik vorige week samen met een forumgenoot in een groepje een lied gezongen heb?
...hij dit niet weet, en ik lekker niet vertel hoe wie en wat?
en ik heb vandaag liederen met je vrouw gezongen
(en zaterdag met je 2 broers; maar dat hoorde ik vandaag pas :huhu )
Auto

Bericht door Auto »

...ik vorige week samen met een forumgenoot in een groepje een lied gezongen heb?
... jij een hele nette zoon hebt die netjes iedereen een handje geeft als hij weggaat ... ;)
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

...ik vanavond bij mijn vrouw ga informeren of Helma en Auto zich vandaag net zo netjes gedragen hebben als mijn zoon :haha

Mijn vrouw belde net dat ze een hele fijne dag heeft gehad, waarvoor jullie mede dank ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
helma

Bericht door helma »

Auto schreef:
... jij een hele nette zoon hebt die netjes iedereen een handje geeft als hij weggaat ... ;)
ja dat was echt schattig!!
Simon

Bericht door Simon »

...de mods het vanavond erg druk hebben en huisman druk mee schijnt te lezen
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
gertje

Bericht door gertje »

Simon schreef:...de mods het vanavond erg druk hebben en huisman druk mee schijnt te lezen
heb je het zo bont gemaakt?
irmo

Bericht door irmo »

oh wat heb ik me weer heerlijk geergerd vandaag in de supermarkt..
De situatie:
Voor mij liep een oud vrouwke, boodschappen te doen, met een kar..ze liep niet meer zo goed, kon niet bij alle schappen enhet duurde allemaal wat langer, omdat ook het lezen van verpakkingen niet vlotjes meer ging. Dat heet: bejaard zijn. Nix mis mee. Ik hobbel dus rustig achter haar aan..heb even wat gepakt voor dr..en verder..is het soms wel eens zuchten, maar ja...laat dat menske toch..nietwaar?

NIETWAAR!.

Daar er een grote winkelstapelkar stond met lege dozen..was er op een bepaald moment slechts ruimte voor 1 kar in de rij..juist bij de koelaanbiedingen. Daar moest oma natuurlijk even rustig snuffelen. En ik sta achter haar rustig mee te kijken, tot ze weer verder gaat.
Tot ik achter mij een veel te luide Hollands geaccenteerde stem hoor: "ja hallo! kenne jullie ff movuh? wij motte er ook door hoor! Ik werd terstond recalcitrant!!
Dus ik kijk achterom..en zeg.."de mevrouw voor mij is even aanhet kijken..heb maar even geduld."
Het van-boven-de rivieren wicht..tettert luidkeels dat dit niet normaal is en nog een hoop , maar ik had mijn oren al uit gezet..en mijn voeten stevig in de dwarsligpositie.
Ze wilde zich een weg banen met dwang..ze kreeg zowat een aaval..maar ja, niemand die het verder ook maar iets kon schelen..dus ze kwam niet zo ver..
Uiteindelijk staat oma bij de kassa..en enwas de supermarktfile voorbij ( hij duurde hooguit 2 minuten ) en het mormel in het veel te krappe zuurstokroze shitje, had daadwerkelijk het lef om het oude vrouwtje aan te spreken en haar kar opzij te duwen..."zie je dan niet dat je hier de boel ophoudt...? schiet es wat op! "
Kijk..dit moet je niet doen als ik in de buurt ben...
Ik heb haar aangesproken, heel beleefd, dat het onzin is om een bejaarde vrouw tot spoed aan te manen, en dat ik hoop dat zij nog in staat is om zelf haar boodschapjes te doen als zij ooit zo oud is.
De stadse troela kon het niet schelen...immers..zij had haast, en dat is blijkbaar een reden om je te gedragen als een viswijf...Maar, haar man heeft zijn excuses aangeboden aan mij...toen zijn vrouw uit de buurt was.
slapjanus!

ja erg triest allemaal...
Ik hoorde haar iets zeggen over..als we weer terug op de camping zijn...
Ik vind toeristen heel erg leuk, kom vooral genieten in het langzame, en mooie Limburg..waar alles wat stiller is..maar dan ben ook bereid hierin mee te gaan...Ik vond het zo typisch randstad: luid, hard, grof en vol ongeduld. Elke keer als ik in het westen kom, in winkelcentra, metro of bioscoop..maak ik zulke taal mee. Het lijkt wel alsof de mensen daar erg prikkelgericht zijn, vooral wat betreft hun eigen behoeftes. Die moeten meteen a la minuut bevredigd worden..geen tijd om rekening te houden met een ander, en ook het taalgebruik is veel onaardiger ( alhoewel waarschijnlijk niet zo bedoeld ) als hier. Je hoeft handen toch geen tengels te noemen? bijv.
"Faci ce vrei atata timp cat nu faci rau nimanui"
Simon

Bericht door Simon »

gertje schreef:
Simon schreef:...de mods het vanavond erg druk hebben en huisman druk mee schijnt te lezen
heb je het zo bont gemaakt?
o er zijn meer meelezers....nee, ik heb vaak tot 10 geteld vanavond
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

irmo schreef:oh wat heb ik me weer heerlijk geergerd vandaag in de supermarkt..
De situatie:
Voor mij liep een oud vrouwke, boodschappen te doen, met een kar..ze liep niet meer zo goed, kon niet bij alle schappen enhet duurde allemaal wat langer, omdat ook het lezen van verpakkingen niet vlotjes meer ging. Dat heet: bejaard zijn. Nix mis mee. Ik hobbel dus rustig achter haar aan..heb even wat gepakt voor dr..en verder..is het soms wel eens zuchten, maar ja...laat dat menske toch..nietwaar?

NIETWAAR!.

Daar er een grote winkelstapelkar stond met lege dozen..was er op een bepaald moment slechts ruimte voor 1 kar in de rij..juist bij de koelaanbiedingen. Daar moest oma natuurlijk even rustig snuffelen. En ik sta achter haar rustig mee te kijken, tot ze weer verder gaat.
Tot ik achter mij een veel te luide Hollands geaccenteerde stem hoor: "ja hallo! kenne jullie ff movuh? wij motte er ook door hoor! Ik werd terstond recalcitrant!!
Dus ik kijk achterom..en zeg.."de mevrouw voor mij is even aanhet kijken..heb maar even geduld."
Het van-boven-de rivieren wicht..tettert luidkeels dat dit niet normaal is en nog een hoop , maar ik had mijn oren al uit gezet..en mijn voeten stevig in de dwarsligpositie.
Ze wilde zich een weg banen met dwang..ze kreeg zowat een aaval..maar ja, niemand die het verder ook maar iets kon schelen..dus ze kwam niet zo ver..
Uiteindelijk staat oma bij de kassa..en enwas de supermarktfile voorbij ( hij duurde hooguit 2 minuten ) en het mormel in het veel te krappe zuurstokroze shitje, had daadwerkelijk het lef om het oude vrouwtje aan te spreken en haar kar opzij te duwen..."zie je dan niet dat je hier de boel ophoudt...? schiet es wat op! "
Kijk..dit moet je niet doen als ik in de buurt ben...
Ik heb haar aangesproken, heel beleefd, dat het onzin is om een bejaarde vrouw tot spoed aan te manen, en dat ik hoop dat zij nog in staat is om zelf haar boodschapjes te doen als zij ooit zo oud is.
De stadse troela kon het niet schelen...immers..zij had haast, en dat is blijkbaar een reden om je te gedragen als een viswijf...Maar, haar man heeft zijn excuses aangeboden aan mij...toen zijn vrouw uit de buurt was.
slapjanus!

ja erg triest allemaal...
Ik hoorde haar iets zeggen over..als we weer terug op de camping zijn...
Ik vind toeristen heel erg leuk, kom vooral genieten in het langzame, en mooie Limburg..waar alles wat stiller is..maar dan ben ook bereid hierin mee te gaan...Ik vond het zo typisch randstad: luid, hard, grof en vol ongeduld. Elke keer als ik in het westen kom, in winkelcentra, metro of bioscoop..maak ik zulke taal mee. Het lijkt wel alsof de mensen daar erg prikkelgericht zijn, vooral wat betreft hun eigen behoeftes. Die moeten meteen a la minuut bevredigd worden..geen tijd om rekening te houden met een ander, en ook het taalgebruik is veel onaardiger ( alhoewel waarschijnlijk niet zo bedoeld ) als hier. Je hoeft handen toch geen tengels te noemen? bijv.
Whahahaha... respect voor jou!!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
refo

Bericht door refo »

Wat was dat voor supermarkt?

Als iedereen in hetzelfde tempo als de langzaamste klant moet gaan is dat wel een beetje vreemd. Ik kan me die opwinding van de Amsterdammers beter voorstellen dan de gelatenheid van irmo. Alle respect voor langzame oude mensen, maar dit is van die oude mevrouw evengoed onwellevendheid.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Wat was dat voor supermarkt?

Als iedereen in hetzelfde tempo als de langzaamste klant moet gaan is dat wel een beetje vreemd. Ik kan me die opwinding van de Amsterdammers beter voorstellen dan de gelatenheid van irmo. Alle respect voor langzame oude mensen, maar dit is van die oude mevrouw evengoed onwellevendheid.
Maar jij woont dan ook in de Randstad. :haha
Ben het overigens wel met je eens, kan me ook ergeren aan oude mensen die doen of ze alleen in de supermarkt zijn.
Gesloten