Wist je dat........[6]

Simon

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Simon »

helma schreef:
Simon schreef:
helma schreef:vreselijk; die brand(en) in Colorado Springs.

Afbeelding

(en ik dacht: waar ken ik die plaats van, oh ja....daar is Dr Quinn dokter.....)
die mensjes zijn vast wel goed verzekerd.
1. dat weet je niet eens
2. ongevoelige opmerking; alsof alles in geld is uit te drukken
3. denigrerend om over mensjes te spreken

:paladin
Onverzekerd in zulke houten huizen gaan wonen in de bossen zou wel heeeeel erg dom zijn natuurlijk.
Ik hecht niet zo aan materiele waarde, daarvoor heb ik teveel ellende gezien, maar ook veel arme mensen, die desondanks 10 keer gelukkiger zijn , dan de gemiddelde amerikaan.
Wie veel heeft, heeft ook veel te verliezen.
Als je dan per-se wilt dat ik medelijden moet hebben met mensen die ik niet ken, heb ik nog wat andere categorieen hoger op de lijst staan.
Weet je hoeveel mensen er sterven van de honger, per dag?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Simon schreef:
helma schreef:
Simon schreef:die mensjes zijn vast wel goed verzekerd.
1. dat weet je niet eens
2. ongevoelige opmerking; alsof alles in geld is uit te drukken
3. denigrerend om over mensjes te spreken

:paladin
Onverzekerd in zulke houten huizen gaan wonen in de bossen zou wel heeeeel erg dom zijn natuurlijk.
Ik hecht niet zo aan materiele waarde, daarvoor heb ik teveel ellende gezien, maar ook veel arme mensen, die desondanks 10 keer gelukkiger zijn , dan de gemiddelde amerikaan.
Wie veel heeft, heeft ook veel te verliezen.
Als je dan per-se wilt dat ik medelijden moet hebben met mensen die ik niet ken, heb ik nog wat andere categorieen hoger op de lijst staan.
Weet je hoeveel mensen er sterven van de honger, per dag?
Het gaat Helma niet om wel of geen medelijden hebben, maar dat het een ongevoelige en denigrerende opmerking is. Beide onnodig.
Simon

Bericht door Simon »

Dan spijt het me dat ik meer medelijden heb met christelijke mensen in Irak en Nigeria die verjaagd en vermoord worden vanwege hun geloof en hun kerken in brand gestoken worden, dan met een paar rijke amerikanen .
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Simon schreef:Dan spijt het me dat ik meer medelijden heb met christelijke mensen in Irak en Nigeria die verjaagd en vermoord worden vanwege hun geloof en hun kerken in brand gestoken worden, dan met een paar rijke amerikanen .
Jij hebt niet zoveel medelijden geloof ik. De meeste mensen hebben genoeg om mee te leven met zowel de armen als de "rijken" die wat ergs overkomen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

... ik me zorgen maak over de toekomst van RF?
:?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Afgewezen schreef:... ik me zorgen maak over de toekomst van RF?
saaie boel, bedoel je? Ben een paar dagen niet in de gelegenheid geweest om mee te lezen maar er is weinig te lezen. Jammer! Die goeie ouwe tijd, toen was het nog interessant.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Anker schreef:
saaie boel, bedoel je? Ben een paar dagen niet in de gelegenheid geweest om mee te lezen maar er is weinig te lezen. Jammer! Die goeie ouwe tijd, toen was het nog interessant.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het op dit moment ook erg gezellig vind op het zusterforum rehoboth.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

JolandaOudshoorn schreef:
Anker schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het op dit moment ook erg gezellig vind op het zusterforum rehoboth.
Ja, ik heb daar van de week ook een paar keer rondgekeken. Ik denk dat het klassiek RF-publiek andere interesses heeft gekregen en/of andere social media bezoekt.
irmo

Bericht door irmo »

- ik maandag naar de fysio ben geweest
-zij 2 keer geduwd heeft op mijn schouder
-ik nu met 3 verschoven wervels zit
- mijn osteopaat op vakantie is
-en ik nu ziek op de bank hang en absoluut NIET blij ben! :barbare
"Faci ce vrei atata timp cat nu faci rau nimanui"
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:
Anker schreef:
Da´s toch meer een dameskransje, heb ik het idee...
~~Soli Deo Gloria~~
Simon

Bericht door Simon »

Anker schreef:
\
heb je veel geleerd, of meer afgeleerd?
- Oswald Chambers -
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Simon schreef:Dan spijt het me dat ik meer medelijden heb met christelijke mensen in Irak en Nigeria die verjaagd en vermoord worden vanwege hun geloof en hun kerken in brand gestoken worden, dan met een paar rijke amerikanen .
Zoals ik hier al eerder aangaf, dat in de foto is geen rijke buurt, maar gewone middenklas behuizing. Mensen zoals jij en ik.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Want?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Simon schreef:
Anker schreef:
\
heb je veel geleerd, of meer afgeleerd?
Ik leer nog steeds veel.
Ik zie bijvoorbeeld een bepaalde rigide uitleg van de gereformeerde leer weer voet aan de grond krijgen, waar deze eerder minder of niet geaccepteerd werd. Dat is op zich niet erg, want dan kan men zien hoe het niet moet.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Luther schreef:
Want?
Vanwege de overmaat aan levendige discussies. :)
Gesloten