''Politiegeweld''.

Is dit toelaatbaar of niet ?

Ja
10
48%
Nee
11
52%

Totaal aantal stemmen: 21

Herman60

Re: ''Politiegeweld''.

Bericht door Herman60 »

Ik vind het helemaal niks als agenten elkaar dekken....vreselijk tegen mijn principe..... :paladin

Voor de rest moeten ze gewoon hun werk doen als ieder ander.... ook net als ik dus.
Ik ben huisman. :pan
vlinder

Re: ''Politiegeweld''.

Bericht door vlinder »

Zonderling schreef:
vlinder schreef:PvdA gaat er toch kamervragen over stellen? Ook al is iemand ruw geweest: zodra het slachtoffer op de grond zit/ligt en niets meer terug doet mag je niet meer slaan/schoppen. Hoe hard de agente ook in elkaar geslagen zou zijn, m.i. mag zij hier niet zo handelen en had haar mannelijke collega hier ook meer kunnen betekenen dan alleen de rol van toeschouwer.
Toch nog heel even deze opmerking, Vlinder. Een paar keer zeg je: wanneer iemand niets meer terug doet, mag je niet meer slaan/schoppen. Daar ben ik het toch echt niet mee eens. Iemand die eerst zelf geweld heeft gebruikt tegen de politie en vervolgens niet gehoorzaamt op een bevel om te gaan liggen c.q. zich niet in de boeien laat slaan, mag gewoon door de politie tegen de grond gewerkt worden met functioneel en licht geweld. En dat is precies wat hier gebeurt. Bekijk het filmpje maar goed. Het schoppen was niet ongeremd, maar gericht op het gaan liggen van de betrokken persoon. En nadat de persoon lag, is er ook niet meer geschopt.
Ik heb je advies opgevold en heel goed naar de eerste seconden gekeken. Daar zie ik iemand die niet goed kan zien (pepperspray zo blijkt) en tegen een glazen deur aanloopt omdat hij blijkbaar niet goed kan zien. Op dat moment kan je deze man prima zijn handen op de rug draaien en in de boeien slaan, zeker met z'n tweeën. En ik zie ook nog dat de man in zijn kruis geschopt wordt. Dat lijkt me echt laag bij de grond (letterlijk en figuurlijk). Als ik dit filmpje had van jou terwijl je dit met je zoon zou doen, geloof mij, dan wordt er door de raad van kinderbescherming en het AMK echt niet gezegd: we weten niet wat ervoor gebeurd is. Dan wordt je alleen verdedigd door je advocaat voor strafvermindering.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie