Dit is typisch vrouwelijk gedacht. Het gaat om de contouren van het lichaam te verbergen. En dat doen leggings over het algemeen niet.henriët schreef:Een legging is een eerbaar kledingstuk waardoor mannen niet afgeleid worden als ze vrouwenbenen zien.-DIA- schreef:Dus, met andere woorden je kunt ook gewoon een maillot dragen. Waarom dan nog een andere naam voor een legging? Een legging is een "beenkleed" of een "bekleding van je 'legs'", een maillot niet dan? Ik zie het feitelijke verschil niet...henriët schreef:Zo is dat.Lourens schreef:Gaat weer helemaal nergens om. Een legging is geen broek maar een majo (of mayo) zonder voeten.
Een legging is een eerbaar meisjeskledingstuk waardoor ze zich op een fatsoenlijke wijze kunnen kleden ook tijdens spelen in de speeltuin e.d.
Het verschil met een maillot is dat die lang en tm de voeten is, en dus erg warm in de zomer.
Dat is het handige met een legging, dat het in alle lengtes gedragen kan worden.
En in allerlei stijlen. Met kantje, met strikje, met bloemetje enz enz.. Nou, daar zie ik geen man in lopen toch?
Waar hebben we het over eigenlijk.
Jammer dat een krantenartikel over onze gezindte hierover moet gaan.
Had mooi geweest als er een goed woord over de Heere Jezus had geklonken...
Verkondigt het Evangelie..
Leggings
Re: Leggings
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
In de winter zijn er ook genoeg mannen die een lange onderbroek dragen hoor. Als je vrouwen er mee ziet lopen, dat ziet er echt niet uit.Bonny schreef:Ik zou als man zijnde ook geen legging aantrekken. Ik zie alleen maar vrouwen lopen in zo'n ding.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
niet als je er geen rok overheen draagt.-DIA- schreef: Dit is typisch vrouwelijk gedacht. Het gaat om de contouren van het lichaam te verbergen. En dat doen leggings over het algemeen niet.
Draag de legging niet als kledingstuk, maar als accessoire; dan is er niets aan de hand
En neem me niet kwalijk; de kleding die ik de laatste tijd volop in de gereformeerde gezindte zie;
rokjes/jurkjes/shirtjes....
Het is nog nooit zo onthullend geweest in onze Refokringen. Over contouren gesproken......

hetgeen weer eens bevestigd dat de letter meer benadrukt wordt dan de Geest.helma schreef:niet als je er geen rok overheen draagt.-DIA- schreef: Dit is typisch vrouwelijk gedacht. Het gaat om de contouren van het lichaam te verbergen. En dat doen leggings over het algemeen niet.
Draag de legging niet als kledingstuk, maar als accessoire; dan is er niets aan de hand
En neem me niet kwalijk; de kleding die ik de laatste tijd volop in de gereformeerde gezindte zie;
Het is nog nooit zo onthullend geweest in onze Refokringen. Over contouren gesproken......
Want de NT boodschap om zich bescheiden en gematigd te kleden wordt genegeerd en de OT ceremoniele (en zinnebeeldige) wet voor Israel wordt opgelegd.
Want iedereen draagt wel gerust kleding van 2 verschillende stoffen.
Maar goed , dat kun je 100 keer zeggen en uitleggen,

“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Dat durf ik niet te beamen, als ik foto's zijn van refovrouwen uit de jaren '70 van de vorige eeuw.helma schreef:Het is nog nooit zo onthullend geweest in onze Refokringen. Over contouren gesproken......
720 keer bedoel je?Simon schreef:hetgeen weer eens bevestigd dat de letter meer benadrukt wordt dan de Geest.helma schreef:niet als je er geen rok overheen draagt.-DIA- schreef: Dit is typisch vrouwelijk gedacht. Het gaat om de contouren van het lichaam te verbergen. En dat doen leggings over het algemeen niet.
Want de NT boodschap om zich bescheiden en gematigd te kleden wordt genegeerd en de OT ceremoniele (en zinnebeeldige) wet voor Israel wordt opgelegd.
Maar goed , dat kun je 100 keer zeggen en uitleggen,![]()
![]()
.

Nee, 19814Tiberius schreef:720 keer bedoel je?Simon schreef:hetgeen weer eens bevestigd dat de letter meer benadrukt wordt dan de Geest.helma schreef:niet als je er geen rok overheen draagt.-DIA- schreef: Dit is typisch vrouwelijk gedacht. Het gaat om de contouren van het lichaam te verbergen. En dat doen leggings over het algemeen niet.
Maar goed , dat kun je 100 keer zeggen en uitleggen,![]()
![]()
.
Zoveel heb je er toch niet weggegooid?refo schreef:Nee, 19814
-DIA- schreef:
Dit is typisch vrouwelijk gedacht. Het gaat om de contouren van het lichaam te verbergen. En dat doen leggings over het algemeen niet.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma schreef:niet als je er geen rok overheen draagt.-DIA- schreef: Dit is typisch vrouwelijk gedacht. Het gaat om de contouren van het lichaam te verbergen. En dat doen leggings over het algemeen niet.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Maar i.c.m. een minirokje heb je hetzelfde effect als in de jaren '70 toen de minimode hoogtij vierde. Dat was dan ook meteen de doorbraak van de seksuele revolutie. Dat is zeker nog niet uitgewerkt!helma schreef:niet als je er geen rok overheen draagt.-DIA- schreef: Dit is typisch vrouwelijk gedacht. Het gaat om de contouren van het lichaam te verbergen. En dat doen leggings over het algemeen niet.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Sorry, dank je.henriët schreef:Draag de legging niet als kledingstuk, maar als accessoire; dan is er niets aan de hand
Ik word erg moe van de kleding van menig zuster in onze gemeente. Soms durf ik nauwelijks nog naar de dienst, omdat ik zo sterk afgeleid word door al die veel te korte kleding. Wat moet je ermee? 

www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Er gerust iets van zeggen,Upquark schreef:Ik word erg moe van de kleding van menig zuster in onze gemeente. Soms durf ik nauwelijks nog naar de dienst, omdat ik zo sterk afgeleid word door al die veel te korte kleding. Wat moet je ermee?
Mensen krijgen niet wat ze willen, omdat ze niet zeggen wat ze willen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
gewoon eens eerlijk zeggen wat voor gevoelens het oproept. Soms is het ook uit onwetendheid.Upquark schreef:Ik word erg moe van de kleding van menig zuster in onze gemeente. Soms durf ik nauwelijks nog naar de dienst, omdat ik zo sterk afgeleid word door al die veel te korte kleding. Wat moet je ermee?
@Tib...het is waar dat de rokjes kort waren in de jaren 70; maar ik kan me niet herinneren dat de Reformatorische dames er toen als een rollade uitzagen