''Politiegeweld''.
''Politiegeweld''.
Is dit politiegeweld, en wat vinden we ervan?
http://www.nu.nl/binnenland/2839519/sla ... ssief.html
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Re: ''Politiegeweld''.
Al het geweld wat politie toepast is politiegeweld en dat gebeurd nogal eens. Daar hebben ze ook de geweldsmonopolie voor. Of dit geweld proportioneel is kan ik niet uit het filmpje halen, daarvoor weet ik nog te weinig. Ziet er iig niet goed uit... Au..Simon schreef:Is dit politiegeweld, en wat vinden we ervan?

Laat ik er dit over zeggen, het filmpje laat idd het schoppen van de agente zien, maar hiervoor is wel e.e.a. gebeurd! En DAT laat het filmpje niet zien. Er waren gisteravond wat getuigen aan het woord, die pas gingen koekeloeren toen ze iets hoorden! Ook blijkt de man een notoire drinker en onrustzaaier te zijn.
Het feit dat hij midden op de dag tegen een winkelpui ligt te ronken, zegt denk ik wel wat over zijn kennelijke staat.
Maar als blijkt dat de agente buiten proportioneel geweld heeft gebruikt, en onterecht, moet ze hiervoor natuurlijk wel gestraft worden.
Maar daarvoor moet je het HELE verhaal kennen.
Het feit dat hij midden op de dag tegen een winkelpui ligt te ronken, zegt denk ik wel wat over zijn kennelijke staat.
Maar als blijkt dat de agente buiten proportioneel geweld heeft gebruikt, en onterecht, moet ze hiervoor natuurlijk wel gestraft worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
De krant vermeldde vandaag dat de betrokken agente als verdachte is aangemerkt voor toepassing van buitengewoon geweld. Ze zit nu ook thuis. Officieel als ziekgemeld, maar ik neem aan dat dit een eufemisme is om af te wachten voor het vervolg van het onderzoek.Mara schreef:Laat ik er dit over zeggen, het filmpje laat idd het schoppen van de agente zien, maar hiervoor is wel e.e.a. gebeurd! En DAT laat het filmpje niet zien. Er waren gisteravond wat getuigen aan het woord, die pas gingen koekeloeren toen ze iets hoorden! Ook blijkt de man een notoire drinker en onrustzaaier te zijn.
Atze
Kan heel goed ook gewoon een procedurele keuze zijn. Zegt nog niets.astroguy schreef:De krant vermeldde vandaag dat de betrokken agente als verdachte is aangemerkt voor toepassing van buitengewoon geweld. Ze zit nu ook thuis. Officieel als ziekgemeld, maar ik neem aan dat dit een eufemisme is om af te wachten voor het vervolg van het onderzoek.Mara schreef:Laat ik er dit over zeggen, het filmpje laat idd het schoppen van de agente zien, maar hiervoor is wel e.e.a. gebeurd! En DAT laat het filmpje niet zien. Er waren gisteravond wat getuigen aan het woord, die pas gingen koekeloeren toen ze iets hoorden! Ook blijkt de man een notoire drinker en onrustzaaier te zijn.
We kennen het hele verhaal niet. Wat gebeurde er voor het filmen?
Wat ik wel vind (=mening) dat deze dame erg veel/te veel geweld gebruikt t.o.v. een persoon die zich niet agressief gedraagt of aanvalt. Volgens mij leert de opleiding iets anders over het tegen de grond werken (drukpunten toch?) dan dat hier op pijnlijke wijze duidelijk wordt.
Wat ik wel vind (=mening) dat deze dame erg veel/te veel geweld gebruikt t.o.v. een persoon die zich niet agressief gedraagt of aanvalt. Volgens mij leert de opleiding iets anders over het tegen de grond werken (drukpunten toch?) dan dat hier op pijnlijke wijze duidelijk wordt.
Daar was vanavond een programma over op de radio, en kennelijk is het bij Radio Rijnmond de hele week al een hot item. Aan het filmpje is het nodige voorafgegaan, wat de handelswijze van de agente beter begrijpelijk en gerechtvaardigd maakt.Mister schreef:We kennen het hele verhaal niet. Wat gebeurde er voor het filmen?
Maar ook in politiekringen is dit natuurlijk nu het gesprek van de dag. Alles wat je doet als agent kan gefilmd worden, en voor je 't weet staat het op internet en heeft heel Nederland er een mening over - zonder de achtergronden te kennen.
~~Soli Deo Gloria~~
- JolandaOudshoorn
Daarom heeft de politie een voorbeeldfunctie en moeten ze echt beter gaan opletten met wat ze doen. Ze behoren respect te krijgen, maar soms verspelen ze dat wel erg gemakkelijk. En dan is het lastig om het respect en vertrouwen weer terug te winnen.Hendrikus schreef:Daar was vanavond een programma over op de radio, en kennelijk is het bij Radio Rijnmond de hele week al een hot item. Aan het filmpje is het nodige voorafgegaan, wat de handelswijze van de agente beter begrijpelijk en gerechtvaardigd maakt.Mister schreef:We kennen het hele verhaal niet. Wat gebeurde er voor het filmen?
Maar ook in politiekringen is dit natuurlijk nu het gesprek van de dag. Alles wat je doet als agent kan gefilmd worden, en voor je 't weet staat het op internet en heeft heel Nederland er een mening over - zonder de achtergronden te kennen.
Gelukkig staat deze vrouw niet voor het politiehandelen in het algemeen, maar ze zorgt wel voor imago schade voor haar collega's.
Daarom alleen al had het politiekorps Rotterdam veel helderder moeten optreden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik denk dat ook .Mister schreef:We kennen het hele verhaal niet. Wat gebeurde er voor het filmen?
Wat er vooraf gebeurde was blijkbaar reden om al peppersray te gebruiken, als de man daarna dus niet meer kan zien en weerloos is, denk ik dat wraak nooit te rechtvaardigen is.
Onprofessioneel.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
- jakobmarin
Het is nergens voor nodig om iemand te blijven trappen als deze jou zelf niets (terug)doet, ook al is het een enorme lastpost en is hij hiervoor wel agressief geweest.
Op de politieschool, maar ook bij iedere zelfverdedigingscursus of vechtsport is zo'n beetje de 1e les dat je dit nooit mag doen....
Een ouder mag zijn kind al geen pedagogische tik geven, dus mag dit zeker niet op deze manier!
Op de politieschool, maar ook bij iedere zelfverdedigingscursus of vechtsport is zo'n beetje de 1e les dat je dit nooit mag doen....

Een ouder mag zijn kind al geen pedagogische tik geven, dus mag dit zeker niet op deze manier!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Het kan zijn dat de agente al een tijdje gefrustreerd rondliep en dat dit een soort druppel was die de emmer deed overlopen. Wat had die man geroepen?
We kennen het allemaal denk ik wel, je loopt je een tijdje van binnen op te vreten, iemand zegt of doet iets en je wordt driftig.
Niet goed te praten, maar wel menselijk.
Maar de man heeft er niets aan overgehouden? Hij was iig in staat om naar het politiebureau te gaan om aangifte te doen. Hoe zal de rechter reageren, hij was op dat moment zelf wel in overtreding. Openbare dronkenschap!
We kennen het allemaal denk ik wel, je loopt je een tijdje van binnen op te vreten, iemand zegt of doet iets en je wordt driftig.
Maar de man heeft er niets aan overgehouden? Hij was iig in staat om naar het politiebureau te gaan om aangifte te doen. Hoe zal de rechter reageren, hij was op dat moment zelf wel in overtreding. Openbare dronkenschap!
- jakobmarin
Hmm, je bent een professioneel of je bent het niet; je kunt je niet zo laten gaan.Mara schreef:Het kan zijn dat de agente al een tijdje gefrustreerd rondliep en dat dit een soort druppel was die de emmer deed overlopen. Wat had die man geroepen?
Ook als je ziet waar deze vrouw (!) trapt (nl. vol in zijn kruis) en dan als ze de man even later tegen die ruit zit, geeft ze hem nog es 3 knietjes tegen zijn hoofd, en al die tijd doet die man niks terug, dan moet er toch wel een hele goede uitleg komen om te zeggen dat dit niet buitenproportioneel geweld is.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Tja en niet alles komt in het nieuws. Maar het gebeurt vaker dat mensen te hardhandig worden aangepakt.jakobmarin schreef:Hmm, je bent een professioneel of je bent het niet; je kunt je niet zo laten gaan.Mara schreef:Het kan zijn dat de agente al een tijdje gefrustreerd rondliep en dat dit een soort druppel was die de emmer deed overlopen. Wat had die man geroepen?
Ook als je ziet waar deze vrouw (!) trapt (nl. vol in zijn kruis) en dan als ze de man even later tegen die ruit zit, geeft ze hem nog es 3 knietjes tegen zijn hoofd, en al die tijd doet die man niks terug, dan moet er toch wel een hele goede uitleg komen om te zeggen dat dit niet buitenproportioneel geweld is.
Een collega van mijn man is met zijn hele gezin midden in de nacht hardhandig van bed gehaald, in een busje gesmeten en in een cel gegooid.
Na een lange nacht vol angst en vertwijfeling werden ze vrijgelaten, verkeerde huisnummer!
Er kon nauwelijks een slap excuus af.
en zo bestaan er wel meer van die verjaardagverhalen. 'hardhandig, gesmeten, gegooid' wordt vaak gretig geloofd. Alleen ik geloof er niets vanMara schreef:Tja en niet alles komt in het nieuws. Maar het gebeurt vaker dat mensen te hardhandig worden aangepakt.jakobmarin schreef:Hmm, je bent een professioneel of je bent het niet; je kunt je niet zo laten gaan.Mara schreef:Het kan zijn dat de agente al een tijdje gefrustreerd rondliep en dat dit een soort druppel was die de emmer deed overlopen. Wat had die man geroepen?
Een collega van mijn man is met zijn hele gezin midden in de nacht hardhandig van bed gehaald, in een busje gesmeten en in een cel gegooid.
Na een lange nacht vol angst en vertwijfeling werden ze vrijgelaten, verkeerde huisnummer!
Er kon nauwelijks een slap excuus af.

Dit is geen verjaardagsverhaal BJD, het heeft zelfs in de krant gestaan en ik meen ook in het nieuws op tv. (regionaal) De jongste dochter van het gezin heeft psych. hulp moeten zoeken, zo getraumatiseerd was zij.