vastlopers

Plaats reactie
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

vastlopers

Bericht door Matthijs »

Hey computerfreaks,

Mijn PC loopt om het half uur vast. Hoe kan dit probleem verholpen worden? En wat is de oorzaak van zoiets? Ik heb windows XP. Ik heb al gedeframenteert, maar dat helpt niet.

Matthijs
Liever Turks dan Paaps
limosa

Bericht door limosa »

da's geen PROBLEEM maar een FEATURE, hoort bij Windows ;-)
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Wat is exact het probleem Matthijs?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
limosa

Bericht door limosa »

Vaak gebeurt dat als je iets in de configuratie hebt aangepast of wat geinstalleerd.

Je kunt ook nagaan of hij het altijd doet of alleen met bepaalde programma's. Dan weet je ook al wat meer.

En kijk ff of de computer z'n warmte kwijt kan, draait de ventilator nog?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Je zou het laatste service pack van windows xp kunnen installeren (sp1, wellicht dat dit al geinstalleerd is). Of als je breedband hebt ff http://www.windowsupdate.com checken op patches e.d..
1LT

Bericht door 1LT »

Mochten voorgaande tips niet helpen, misschien denken aan systeem herstel (of hoe dat dan ook heet in de NL versie, bij mij 'system restore' )? Sinds wanneer gaat het fout (een herstelpunt kiezen wat voor dat moment ligt iig)? Nieuwe software of hardware geïnstalleerd? Viruscontrole gedaan?
Of wellicht nieuwste drivers downloaden (van bijv. grafische kaart e.d. wil nog weleens helpen; kijk op site van de fabrikant).
Laat ons weten als het (niet) gelukt is.
limosa

Bericht door limosa »

En wat ook vaak helpt is gewoon je OS opnieuw installeren. Moet je wel een backup van je bestanden hebben en als je veel programma's geinstalleerd heb is het nogal een werk. Maar zoeken naar de oorzaak is vaak lastiger dan een speld in een hooiberg vinden. Dan kan opnieuw installeren toch nog interessant zijn.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Bedankt mensen!

Ik heb vandaag de nieuwste versie van mediaplayer geinstalleerd, en sindsdien doet hij raar. Daarvoor had ik het minimaal 2x per maand. Maar vandaag wel 10x. Dus het ligt daar aan?
capricornus

Bericht door capricornus »

Loopt je pc vast of geeft ie een berichtje in de zin van : hej ik ga ff afsluiten, doewie ! In dat laatste geval heb je bezoek van een wormpje. Zoek dan naar stinger.exe and kill the beast.
Plaats reactie