internetkerkdienst

Plaats reactie
hijwel

internetkerkdienst

Bericht door hijwel »

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Als vervanger van bijvoorbeeld kerktelefoon lijkt mij prima!!

Dit is openbaar toegankelijk (wat ook z'n voordelen heeft), dus als het tegen zit blijven de mensen thuis en loopt de kerk binnen de kortste keren (nog verder) leeg.

Maar m.i. wel een prima initiatief!!

Pim.

P.S. Ik las het gastenboek. Allemaal mensen die geemigreerd zijn. Wel mooi!!

[Aangepast op 26/6/03 door Pim]
Olli

Bericht door Olli »

Oorspronkelijk gepost door Pim
dus als het tegen zit blijven de mensen thuis en loopt de kerk binnen de kortste keren (nog verder) leeg.


[Aangepast op 26/6/03 door Pim]
Dat vraag ik me af of dat zo is. Ik denk dat mensen nou niet thuis gaan blijven om thuis achter het internet een dienst te bekijken.
Tenminste, zou ik me niet voor kunnen stellen, want ik ga liever naar de kerk dan dat ik thuis blijf kijken.
Je mist gewoon de sfeer en ik denk dat de aandacht in de kerk ook beter is.

Maar inderdaad wat je zegt over een goed initiatief ben ik zeker met je eens.
En idd mensen die geemigreerd zijn kunnen ook nog eens naar een Nederlandse dienst kijken. Al lijkt het me wel beter dat die proberen in de kerk die daar is te integreren.
Marc
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2002, 22:26

Bericht door Marc »

Deze kerk neemt alle preken op
en zet ze op het web. Dat zul je steeds meer gaan zien denk ik.


http://maranathakerk.nu/cgi-bin/qgen?cfg=dienst.cfg
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Jammer dat dit bij ons(ger.gem.) nog een beetje taboe is. Heb al vaak het idee geopperd om een webcam op te hangen in de kerk, zodat de oudjes in het bejaardentehuis live de kerkdienst mee kunnen volgen. Lijkt me erg mooi voor die mensen. Maar dit stuit nogal op veel verzet.



tukker
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Troost je Tukker, gelezen in het RD dat de kerktelefoon ook binnenkort op ongergemse wijze zal worden verzorgd, de keus uit drie [afgekeurde] wijzen via de Ether [radio] via internet [sterk afgekeurd] of via de kabel [in principe alleen voor radio en tv bestemd geweest en dus afkeurenswaardig] Het zal dus niet lang meer duren of er hangt bij ons in de kerk op het orgel ook een webcam en een joystick bij de koster naast z'n monitor
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Eerst zien, dan geloven:,:,:,:,:,
Plaats reactie