Al een tijdje bestudeer ik dit forum, ik was wat terughoudend om me aan te melden en jullie lastig te vallen met een vraag. Maar via Twitter kwam ik in contact met één van de beheerders en die gaf iig groen licht om het te proberen

Om me nog even voor te stellen: ik ben Floris en schrijf momenteel mijn masterscriptie voor de master New Media (UvA). Zelf ben ik van evangelische huize maar bezoek nu een CGK-gemeente (niet behoudend, vandaar mijn aarzeling om me aan te melden). Mijn scriptie gaat over de relatie tussen mensen met een reformatorische achtergrond en de komst van het internet. En vooral de vraag: heeft de komst van het internet de gereformeerde gezindte (in engere zin: reformatorische deel) 'geopend'? En hoe dan?
Een groot gedeelte daarvan gaat over Social Media. En daar heb ik verplicht 'ervaringsdeskundigen' voor nodig.. Zijn er hier mensen van reformatorische huize die ook gebruik maken van Facebook, Twitter, enzovoorts, en die me willen helpen met onderstaande vragen?:
Kom je via Facebook e.d. makkelijk in aanraking met mensen buiten de gereformeerde gezindte? Bijv. via je school/studie, werk, sport. En is daar wat van te merken? Kom je bijv. wel eens niet-christelijk nieuws, of atheïstische argumenten tegen die anderen posten? (en vind je dat uberhaupt erg?).
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Al geef je antwoord op één vraag dan ben ik al erg erkentelijk. Ik merk vaak bij mijn scriptiebegeleider en medestudenten dat ze nauwelijks wat snappen van mensen met een reformatorische achtergrond, ik hoop dat jullie me kunnen helpen om dat beeld beter te schetsen. Mocht ik iets citeren oid in mijn scriptie gebeurt dat natuurlijk anoniem.
Alvast hartelijk dank! Als ik nog iets moet toelichten hoor ik het graag!