PowerPoint wil het ook wel goed doen. Je moet alleen even in de gaten houden dat je pagina indeling op A4 staat en niet op dia. Dat moet je eerst even instellen voordat je begint.Zita schreef:Ik denk dat de drukker een beetje zenuwachtig wordt als ik een Excel-bestand inlever.refo schreef:Ik zag laatst een geestgids in Excel.Zita schreef:Ik ben echt een oen op digitaal gebied, dus verbaas je niet al te zeer over deze vraag.
Ik wil een bestand met tekstonderdelen, gescande dingen en foto's maken (ook wel genoemd een bruiloftskrant). Ik heb de ervaring dat in Word alles hopeloos gaat schuiven. Doe ik iets fout of is Word gewoon niet zo geschikt voor dergelijke acties? Welk programma is handiger en toch geschikt voor oenen?
En is het normaal dat als je een pdf-bestand importeert in Paint de kwaliteit achteruit vliegt? Ik wil een stukje uit die pdf knippen, en wilde daarvoor Paint gebruiken, maar dat is niet zo succesvol.
Daarin schijnt het ook goed te gaan. Dat schuift niet zo als in Word.
Maar met Word gaat het ook best, zolang ik tekstvakken zonder lijn gebruik. En foto's inderdaad in Picasa. Dank voor de tips!
Een goede, gratis!, fotoprogrammaatje is Paint.NET. Persoonlijk vind ik dat een van de betere gratis en eenvoudige tools voor het snel en eenvoudig bewerken van foto's.