Vraag (pc en internet)

Da Capo

Re: Een vraag:

Bericht door Da Capo »

Zita schreef:
refo schreef:
Zita schreef:Ik ben echt een oen op digitaal gebied, dus verbaas je niet al te zeer over deze vraag.
Ik wil een bestand met tekstonderdelen, gescande dingen en foto's maken (ook wel genoemd een bruiloftskrant). Ik heb de ervaring dat in Word alles hopeloos gaat schuiven. Doe ik iets fout of is Word gewoon niet zo geschikt voor dergelijke acties? Welk programma is handiger en toch geschikt voor oenen?
En is het normaal dat als je een pdf-bestand importeert in Paint de kwaliteit achteruit vliegt? Ik wil een stukje uit die pdf knippen, en wilde daarvoor Paint gebruiken, maar dat is niet zo succesvol.
Ik zag laatst een geestgids in Excel.
Daarin schijnt het ook goed te gaan. Dat schuift niet zo als in Word.
Ik denk dat de drukker een beetje zenuwachtig wordt als ik een Excel-bestand inlever.
Maar met Word gaat het ook best, zolang ik tekstvakken zonder lijn gebruik. En foto's inderdaad in Picasa. Dank voor de tips!
PowerPoint wil het ook wel goed doen. Je moet alleen even in de gaten houden dat je pagina indeling op A4 staat en niet op dia. Dat moet je eerst even instellen voordat je begint.
Een goede, gratis!, fotoprogrammaatje is Paint.NET. Persoonlijk vind ik dat een van de betere gratis en eenvoudige tools voor het snel en eenvoudig bewerken van foto's.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik werkte op mijn laptop met Office Starter. Nu heeft Word grote problemen (lees: opstarten van Word lukt soms nog maar net, meestal niet. Bij scrollen in een bestaand document loopt 'ie vaak vast. Als ik enge dingen wil gaan doen als lettertype wijzigen, loopt 'ie definitief vast.) Dat is niet zo praktisch. Nu heb ik weinig trek om 120 euro uit te geven aan een nieuwe office. Is Office Starter legaal te downloaden? Is OpenOffice praktisch?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Nog een vraag.

Google... wie kent de naam niet?
Zelfs ik zie hem dagelijks.
Hij schijnt enom veel macht te bebben...
Schijnt...

Nu wil deze Mr. Google me bijna dwingen om
over te stappen op een andere browser,
een modernere brouwser,
zoals Mr. Google dat noemt...

Mr. Google komt hier wat dwingend over.
Komt ook niet aardig over.
Ik vindt Mr. eerder wat arrogant overkomen...

Nu probeeert ie me te overtuigen dat ik wat moet veranderen
En dat Internet Explorer 9 dus hopeloos ouderwets is?

Wat is het doel van zo'n wat dwingend overkomd advies?
Is Internet Explorer 9 dan niet goed?
Ik bedoel, is het Mr. Google niet eerder
- onder de schone schijn van informatie -
te doen om nog meer macht?

Kortom, Google Chrome installeren zou volgens
mij - enigzins dom en onverstandig mens - betekenen
dat Mr. Google alleen maar meer macht krijgt.

Het zou dus wel een domme vraag kunnen zijn, maar
laat de dommen en onverstandigen een wat meer vragen,
denk ik dan.
Dat lijkt me versatandiger dan je waanwijs te houden

Mr. DIA heeft gezegd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Kortom, Google Chrome installeren zou volgens
Gewoon overstappen op Firefox, DIA.
http://www.mozilla.org/nl/firefox/fx/
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Die zit er al op...
Kun je ook 2 browsers naast elkaar gebruiken?
astroguy

Bericht door astroguy »

Hendrikus schreef:
Microsoft is net zo arrogant, onvriendelijk en groot als google, dus dat is m.i. lood om oud ijzer. Ik gebruik nu Chrome en ben erachter gekomen dat hij veel sneller is dan IE. En ook sneller dan Firefox die ik ook eens een poosje getoetst heb. Dus om puur technische redenen gebruik ik Chrome. Volgend jaar kan alles weer anders zijn. Er zijn bv mensen die dus zweren bij Safari van Apple. Maar ook Apple is m.i. een groot en arrogant bedrijf geworden.
Atze
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Eens met @astroguy. Ik vind Chrome wel fijn werken en daarom gebruik ik het.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Maar even terugkomen op mijn vraag. Kun je 2 browsers naast elkaar gebruiken. Dat het kan is een ding dat zeker is, maar punt 2: is dat gewenst?

Dan nog iets: Bij Internet Explorer heb in aan de zijkant een reeks favorieten, en die ontbreken bin Firefox. Dat vind ik onhandig, zo niet dom. Wellich dat dat laatste aan mij ligt, maar dan maar weer een vraag: Hoe krijg ik de favorieten dan bij Firefox (of eventueel Google Chrome)?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

astroguy schreef:Microsoft is net zo arrogant, onvriendelijk en groot als google, dus dat is m.i. lood om oud ijzer. Ik gebruik nu Chrome en ben erachter gekomen dat hij veel sneller is dan IE. En ook sneller dan Firefox die ik ook eens een poosje getoetst heb. Dus om puur technische redenen gebruik ik Chrome. Volgend jaar kan alles weer anders zijn. Er zijn bv mensen die dus zweren bij Safari van Apple. Maar ook Apple is m.i. een groot en arrogant bedrijf geworden.
Ik gebruik ook Chrome, en het bevalt me geweldig. Software updates worden zonder dat je het merkt doorgevoerd, de favouriten en instellingen synchroniseren met mijn gmail account. Verder intuatief en simpel, en geen onnodige onzin.

Kortom: ik ben een zeer tevreden Chrome gebruiker.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
refo

Bericht door refo »

Je kunt meerdere browsers hebben en ook wel tegelijkertijd openen.

Favorieten naar chrome gaat zo:
http://jonatan.jouwweb.nl/webbrowsers/g ... gle-chrome
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Maar even terugkomen op mijn vraag. Kun je 2 browsers naast elkaar gebruiken. Dat het kan is een ding dat zeker is, maar punt 2: is dat gewenst?

Dan nog iets: Bij Internet Explorer heb in aan de zijkant een reeks favorieten, en die ontbreken bin Firefox. Dat vind ik onhandig, zo niet dom. Wellich dat dat laatste aan mij ligt, maar dan maar weer een vraag: Hoe krijg ik de favorieten dan bij Firefox (of eventueel Google Chrome)?
In Firefox heten de favorieten bladwijzers, verder werkt het precies hetzelfde als in IE. Niks dom dus, de functie is gewoon aanwezig.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Maar even terugkomen op mijn vraag. Kun je 2 browsers naast elkaar gebruiken. Dat het kan is een ding dat zeker is, maar punt 2: is dat gewenst?

In Firefox heten de favorieten bladwijzers, verder werkt het precies hetzelfde als in IE. Niks dom dus, de functie is gewoon aanwezig.
Hmmm... dan staan ze in de menubalk? Lijkt me wat minder handig. Ik vind een apart weg te klikken venster anders veel handiger. Maar zoals altijd: Het kan nog domheid en onervarenheid van mij zijn. Dan nog maar een vraag (ik hoop dat het ulieden niet verdriet!): Kun je de favorieten (oftewel bladwijzers) ook in een wegklikbaar venster openen?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:

Hmmm... dan staan ze in de menubalk? Lijkt me wat minder handig. Ik vind een apart weg te klikken venster anders veel handiger. Maar zoals altijd: Het kan nog domheid en onervarenheid van mij zijn. Dan nog maar een vraag (ik hoop dat het ulieden niet verdriet!): Kun je de favorieten (oftewel bladwijzers) ook in een wegklikbaar venster openen?
Firefox geeft je de mogelijkheid om, net als in IE, je favorieten in een zijbalk weer te geven. En die zijbalk kun je ook wegklikken als je dat leuk vindt, ja.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:

Firefox geeft je de mogelijkheid om, net als in IE, je favorieten in een zijbalk weer te geven. En die zijbalk kun je ook wegklikken als je dat leuk vindt, ja.
Oke, bedankt! Ik moet het nog even uitzoeken, maar gezien mijn hoge mate van schranderheid zal ik het dan wel vinden! ;)
appie21
Contacteer:

Bericht door appie21 »

Google chrome is een goede keus, kan naast andere browser draaien. En is ideaal als je op meerdere locaties tegelijk werkt. Het enige nadeel vind ik dat hij ook in je windows register dingen aan past die je niet wil.

Maar verder Chrome is snel en fijn.
De Reformatorische omroep klinkt ook goed op je (Android) mobiel
https://play.google.com/store/apps/deta ... BsYXllciJd
Plaats reactie