Een uitleg van een uitleg wordt het dan.Johannes 3:16 schreef:Het onderschrijven van de 3FvE zegt niets hoor. Ieder heeft er zijn eigen uitleg bij.Ditbenik schreef:En toch volhouden de 3 formulieren van eenheid te onderschrijven?? Vreemde zaak.refo schreef:Bij ons in Gouda heeft vraag 74 van de HC een heel kort antwoord: Ja het! De rest van het antwoord wordt niet behandeld.
Zijn we zo ver gedégénereerd, dat we niets meer zelf kunnen lezen en verstaan?
Jezus kwam om uit te leggen , dat is opgetekend in de boeken / brieven van het Nieuwe Testament.
Dat is de enige uitleg voor mij.
Ik moet die uitleg wel accepteren, want overal wordt ons geleerd niét te twisten en de eenheid te bewaren, niet over een Andermans knecht te oordelen en toevoegingen aan de Schrift te vermijden, want we verdragen een ander evangelie heel goed, en de satan doet zich ook als een engel des Lichts voor.
Zoveel verschillende visies op de doop alleen al in 1 kerkverband, zegt mij genoeg, en ik snap werkelijk niet dat er niet bij meer mensen alarmbellen afgaan!
De Geest spreekt Zichzelf toch niet tegen?
God is inderdaad een God van orde, en ik kan dus de wanorde van de doop niet vatten.