Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [8]
Een schitterend FOTOboek: 'Uitgebeeld verleden van Kapelle-Biezelinge', dat vorige week is uitgekomen. Foto's van alle gezindte staan er in, o.a. ook van de GG: ds. C. Molenaar; ds. W. Harinck en de hele kerkenraad; ds. A. Geuze (2 keer, als directeur van de Eben-Haëzerschool, met zijn personeel); ds. S. Maljaars (toen onderwijzer), enz., enz. Ook als je vader of opa gewerkt heeft bij Van der Have, is er een grote kans dat hij er in staat: een complete personeelsfoto van dat destijds grote bedrijf, met liefst 1`60 mensen en allemaal voorzien van hun naam. Een aantrekkelijk boek voor (oud) Kapellenaren of (oud) Biezelingers. Ook de CGK-kerkenraad met een zekere ds. H. van den Heuvel, staat er in en veel Hervormde verenigingen en ook minister Jan-Kees de Jager en het gezin waaruit Jan-Peter Balkenende komt.
Ja helma, maar daar ben je nu te laat mee, daar moet je van te voren over nadenkenhelma schreef:ik heb er nogges over nagedacht; maar eigenlijk is het gewoon ontwrichting van de maatschappij.
Vréselijk dat ouders goedvinden/stimuleren dat hun kinderen hier aan mee doen.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
dit is voor het schuldgevoel. Snap je. En je hoopt dat volgend jaar het geweten weer gaat spreken.Ichtus schreef:Ja helma, maar daar ben je nu te laat mee, daar moet je van te voren over nadenkenhelma schreef:ik heb er nogges over nagedacht; maar eigenlijk is het gewoon ontwrichting van de maatschappij.
Dagboek voor huisgezin of binnenkamer van C.H. Spurgeon. €0,50 op de rommelmarkt
.

let sin never hold true, that Love never broke through.
Zo he, dat is nog wat anders dan de delfsblauwe vaas uit Dalfsen die ik voor 2 euro gekocht heb. Leerzaam boek!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Op de rommelmarkt gekocht :
Voor mijzelf
1 paar Kunstschaatsen in mijn maat, voor 14 euro
3 lampen die thuis incompleet bleken te zijn maar dat bij afrekenen nog wel waren, voor 3.50 euro
nadeel van de drukte men loopt tegen dingen aan.
1 plafondlamp voor 1 euro, passende bij de andere 3
2 vazen voor 50 cent
1 Garfield knuffeltje voor 20 cent (ik spaar garfield dingen)
11 stripboeken/pockets/bladen (Donald Duck, Garfield) oppgeteld 4.45 euro
=================================
19.20
Voor anderen :
2 lange houten zwaarden 2 euro
1 korter hout zwaard met bijpassend schild 1 euro
1 bak dominostenen 2.50 euro
--------------------------------------
5.50 euro
Overhead :
1 ijsje 2 euro
2.00 euro
Totaal : 31,15 euro
*6 euro leende een vriend even omdat zijn vrouw vooruit liep, is ie nog vergeten terug te geven, vervelend om later daarover te moeten gaan zeuren..
Voor mijzelf
1 paar Kunstschaatsen in mijn maat, voor 14 euro
3 lampen die thuis incompleet bleken te zijn maar dat bij afrekenen nog wel waren, voor 3.50 euro

1 plafondlamp voor 1 euro, passende bij de andere 3
2 vazen voor 50 cent
1 Garfield knuffeltje voor 20 cent (ik spaar garfield dingen)
11 stripboeken/pockets/bladen (Donald Duck, Garfield) oppgeteld 4.45 euro
=================================
19.20
Voor anderen :
2 lange houten zwaarden 2 euro
1 korter hout zwaard met bijpassend schild 1 euro
1 bak dominostenen 2.50 euro
5.50 euro
Overhead :
1 ijsje 2 euro
2.00 euro
Totaal : 31,15 euro
*6 euro leende een vriend even omdat zijn vrouw vooruit liep, is ie nog vergeten terug te geven, vervelend om later daarover te moeten gaan zeuren..
- J.C. Philpot
Ook van de rommelmarkt:
1 rummikub
1 speel aanrecht + accesoires
1 pop in ziekenhuisbedje
1 set computerboxjes
1 houten kinderpuzzel
1 speelkleed met stratenmotief
1 kinder xylofoon
1 rummikub
1 speel aanrecht + accesoires
1 pop in ziekenhuisbedje
1 set computerboxjes
1 houten kinderpuzzel
1 speelkleed met stratenmotief
1 kinder xylofoon
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Nog erger is als er pogingen worden gedaan tot omkoperij. Vervolgens worden dan de kinderen ook nog eens uitgespeeld tegenover de ouders ...... WAAR MOET HET HEEN TEGENWOORDIG??helma schreef:ik heb er nogges over nagedacht; maar eigenlijk is het gewoon ontwrichting van de maatschappij.
Maar ja, het liep niet zo leuk af voor de jongens om 7.20 uur toen ze op weg waren naar een vriendje reden ze over de griftweg waar eentje nog even toeterde een passerende allochtone man die vloekte en draaide zijn fiets en ging achter de jongens aan. Vervolgens greep hij de toeter van 1 van de jongens en stampte die kapot op de grond, vervolgens eiste hij al scheldend en vloekend de toeter op van mijn zoon. Die wilde het niet afgeven, maar toen werd gedreigd om hem een dreun voor zijn hoofd te geven en toen gaf hij de toeter maar af en die werd vervolgens ook even kapot gestampt. Inmiddels weten we wie de desbetreffende persoon is en we zitten er aan te denken om hem aan te gaan spreken op zijn gedrag. Maar triest is het wel dat dit moet plaatsvinden.
Wat een rare man... je zou spontaan voor uitzetting gaan pleiten.Auto schreef:Nog erger is als er pogingen worden gedaan tot omkoperij. Vervolgens worden dan de kinderen ook nog eens uitgespeeld tegenover de ouders ...... WAAR MOET HET HEEN TEGENWOORDIG??helma schreef:ik heb er nogges over nagedacht; maar eigenlijk is het gewoon ontwrichting van de maatschappij.
Maar ja, het liep niet zo leuk af voor de jongens om 7.20 uur toen ze op weg waren naar een vriendje reden ze over de griftweg waar eentje nog even toeterde een passerende allochtone man die vloekte en draaide zijn fiets en ging achter de jongens aan. Vervolgens greep hij de toeter van 1 van de jongens en stampte die kapot op de grond, vervolgens eiste hij al scheldend en vloekend de toeter op van mijn zoon. Die wilde het niet afgeven, maar toen werd gedreigd om hem een dreun voor zijn hoofd te geven en toen gaf hij de toeter maar af en die werd vervolgens ook even kapot gestampt. Inmiddels weten we wie de desbetreffende persoon is en we zitten er aan te denken om hem aan te gaan spreken op zijn gedrag. Maar triest is het wel dat dit moet
plaatsvinden.
Maar voor alle eerlijkheid :
1e vergrijp (daders, de jongelui) :
Toeteren om 7.20, dat is voor de wettelijke grens (tussen 22.00 snachts en 8.00 smorgens mag je geen herrie maken), dus ordeverstoring.
Recht : Jeugdrecht
Straffe hierop : een geldboete te verhalen op de ouders en uit te betalen aan de staat.
2e vergrijp (daders, de jongelui) :
Oneigenlijk claxoneren op de openbare weg.
Recht : jeugdrecht
Straffe hierop : een geldboete te verhalen op de ouders en uit te betalen aan de staat.
Rechtvaardige handeling (dader de allochtone man) : het uitvoeren van een burgerarrest.
-staande houden van de daders.
Echter hierna had hij ze uit moeten leveren aan de rechterlijke instanties.
1e vergrijp : Het invordereren van claxons (dader : de allochtone man)

Recht : volwassen recht
Straffe hierop : een geldboete, te betalen aan de staat, die bij veelplegers hoger zal zijn plus de vergoeding van de gedane schade aan de slachtoffers
2e vergrijp : Bedreiging (dader de allochtone man)

Straffe hierop : smartegeld te betalen aan de jongelui, een geldboete of deternering (verzwaard bij veelpleger) te betalen aan de staat.
3e vergrijp : Vandalisme (dader de allochtone man
Het slopen van andermans eigendommen.
Straffe hierop : een geldboete, te betalen aan de staat, die bij veelplegers hoger zal zijn plus de vergoeding van de gedane schade aan de slachtoffers.
Samenvattend oordeel :
De geldboete voor de jongeren bedraagt 90 euro voor oneigenlijk claxoneren, de lawaaiboete word geseponeerd daar de algemene geluidsverordeningen zijn verruimd op koninginnedag.
Deze boete zal worden afgetrokken van het door het te ontvangen smartegeld en zal niet hoeven worden voorgeschoten voor dit ontvangen is.
De allochtone man krijgt een samengestelde geldboete van 730 euro (150 euro voor ontvreemding, 420 euro voor bedreiging en 160 voor vandalisme), verder moet hij de slachtoffers de somme van 100 euro doen toekomen (te weten 10 euro ter vervanging van vernielde eigendommen plus 90 euro smartegeld), verder zal hij een melding krijgen bij de vreemdelingendienst, en zal hij bij een volgend vergrijp per direct zijn tijdelijke verblijfsstatus verliezen en worden uitgezet.
zoiets?
Niet zeuren, in Veenendaal wordt het toegestaan op 30 april. Daarnaast de jongens hebben nog op bevel van een aantal politie agenten tegelijk moeten toeterenTAF schreef:
Maar voor alle eerlijkheid :
1e vergrijp (daders, de jongelui) :
Toeteren om 7.20, dat is voor de wettelijke grens (tussen 22.00 snachts en 8.00 smorgens mag je geen herrie maken), dus ordeverstoring.
Recht : Jeugdrecht
2e vergrijp (daders, de jongelui) :
Oneigenlijk claxoneren op de openbare weg.
Recht : jeugdrecht

Politie is al heel blij dat het gebeuren met brommers niet meer wordt gedaan, dat gaf pas problemen.
Ik zou liever een nachtje dat getoeter hebben dan wat wij nu in toenemende mate moeten verduren.
Tijdens Halloween, dat vreselijke "feest" dat uit Amerika is overgewaaid, bestaat de kans dat er eng verklede kinderen aan komen bellen en om snoep vragen.
De eerste keer schrok ik me echt ongans
Tijdens Halloween, dat vreselijke "feest" dat uit Amerika is overgewaaid, bestaat de kans dat er eng verklede kinderen aan komen bellen en om snoep vragen.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
je hebt ze toch zeker wel ZONDER snoep weggestuurd (en met een preek)?Mara schreef:Ik zou liever een nachtje dat getoeter hebben dan wat wij nu in toenemende mate moeten verduren.
Ik heb geen preekbevoegdheid als vrouwTAF schreef:je hebt ze toch zeker wel ZONDER snoep weggestuurd (en met een preek)?Mara schreef:Ik zou liever een nachtje dat getoeter hebben dan wat wij nu in toenemende mate moeten verduren.

Ik had niet eens snoep, als alleen wat "kerkbrood".
Ik weet niet of je dat rare masker kent? Zo'n wit doodshoofd met wijd opengesperde mond

Je denkt dat er een collectebus onder je neus gehouden wordt en dan zie je dat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geen vrouw op de kansel en niet preken is een verschil he, neem niet aan dat jij een kansel achter je voordeur hebt staan namelijk,Mara schreef:Ik heb geen preekbevoegdheid als vrouwTAF schreef:je hebt ze toch zeker wel ZONDER snoep weggestuurd (en met een preek)?Mara schreef:Ik zou liever een nachtje dat getoeter hebben dan wat wij nu in toenemende mate moeten verduren.
De eerste keer schrok ik me echt ongans![]()
Ik had niet eens snoep, als alleen wat "kerkbrood".
Ik weet niet of je dat rare masker kent? Zo'n wit doodshoofd met wijd opengesperde mond![]()
Je denkt dat er een collectebus onder je neus gehouden wordt en dan zie je dat.

Er staat nochtans in de bijbel dat als vrouwen de gemeente toespreken zij het hoofd dienen te bedekken, dat impliceerd toch dat zij ook mogen toespreken..
En vermanen en evangeliseren is zowiezo een algemene plicht van alle leden mannen en vrouwen.
maar het masker dat je lijkt te omschrijven is volgens mij het scream-masker, ja dat ken ik wel.
Sja schrikken zou ik niet zo snel..
Overigens je bent op de hoogte dat onze huidige feesten kerst, pasen, sinterklaas, verjaardagen en valentijn (en wellicht nog een stel) een even beladen verleden hebben?

Valentijn = luppercus
Pasen = Walpuringsnacht
Kerst = Midwinterfest
Sinterklaas = Wodansnacht
Van "het feest der doden" probeerde men Allerheiligen te maken, dat kennen we nu als halloween.
maar al de bovenstaande genoemde feesten zijn even beladen.
- JolandaOudshoorn
een zere arm na het bloedprikken 

Ik weet, mijn Verlosser leeft